var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44446;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44446","0","ושלהן היתה ושל שביעית היתה","03/05/16 11:13","כה ניסן","תשע"ו","11:13","amdavid","בגרסה לפנינו מופיע "ושלהן הייתה ושל שביעית הייתה".
בפשטות משמע שהכלכלה עם הפירות היו כבר של האחיות (לא ברור אם נלקטו מהאילן שלהם או משל אחרים).
ולפי זה הרי הכלכלה והפירות הינם גזל ממש ולא משנה כלל שזו שביעית.
אך הגמ' מבינה הפוך, שהפירות היו משלהן, כלומר מהאילן שלהם, והמקדש הוא שליקטם, אך הם שלו ולא גזל כי זו שביעית והפירות הפקר.

(וראה כאן הערה 4 מה שכתב הריטב"א. ולכאורה גם יש לדקדק הכלכלה עצמה של מי הייתה, בנפרד מהפירות שביעית. וראה כאן שדן בכך)

וזה לא מסתדר כ"כ עם הגרסה שלפנינו.

ובירושלמי הוכיחו ממשנה זו בדיוק ההיפך מסוגייתנו שאכן מקודשת בגזל.
"אמר רבי חייה בר בא את ש"מ מקדשין בגזילה ומקדשין בפירות עבירה".
אמנם יש ראשונים שהגיהו שם 'אין' מקדשין בגזילה.

אך בכתבי יד של המשנה הלשון שונה וכנראה היא המדויקת והמתאימה יותר:
כלכלה של תאנים משלהם הייתה ושל שביעית הייתה
ועוד נוסח: משלהן היית ושל שביעית היית.
כלומר התאנים נלקטו מעץ של האחיות אך אין זה גזל רק כי שביעית היית.
ולפי זה אתי שפיר הבנת הגמ'.","175","png","2919","True","True","False","","1331","80.178.239.20","0","0","קידושין|נ ע"ב","0-png"),new Message("44448","44446","יישר כוח! הארת יפה את הגרסאות המיישבות","03/05/16 15:20","כה ניסן","תשע"ו","15:20","אשבח","את הקושי שהרגשנו בו בלשון הגמרא שלפנינו. תבורך!
בעניין הגזל עדיין קשה לי על אף שקראתי בקישורים.","507","","2919","True","True","False","","194","79.183.10.193","0","44446","קידושין|נ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);