var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44487;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44487","0","האם אין ביטול","05/05/16 09:07","כז ניסן","תשע"ו","09:07","עלי","ברוב לבהמות שנמצאות באיזור י-ם, הרי יש באיזור זה ( בזמן שביהמ"ק קיים ) מספר רב ביותר של עדרים, שיש להניח שרובם עדיין לא הוקדשו כלל לקרבנות, וגם מהם יכול היה פרט מסויים להיאבד ולהימצא, האם בשל המיעוט של הקרבנות שעלולים להיאבד ולא רק להיאבד אלא גם לברוח מחוץ לעיר, אין מתייחסים לרוב הזה של חולין ? אם אמנם כך, מדוע ?","209","","2916","True","True","False","","900","194.114.146.227","0","0","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44489","44487","ראה דין חמש חטאות שמתות.","05/05/16 10:04","כז ניסן","תשע"ו","10:04","אשבח","איך נדע אם מתו בעליה או עברה שנתה, למשל?

או אולי זו חטאת שהופרשה ואבדה ונמצאה לאחר שכבר הקריב אחרת תחתיה - שדינה שתמות? (תמורה דף כב עמוד ב).","507","","2916","True","True","False","","252","79.183.10.193","0","44487","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44498","44487","ראה רמב"ם","05/05/16 14:30","כז ניסן","תשע"ו","14:30","אבי גרינבלט",""כל הזבחים שנתערב בהן אחת מחטאות המתות או שור הנסקל אפילו אחד ברבוא כולן ימותו לפי שבעלי חיים חשובין הן ואינם בטלין ואם הקריב הורצה שאין בעלי חיין נדחין"
הל, פסולי המוקדשין ו,א:","539","","2916","True","True","False","","105","81.218.132.64","0","44487","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44491","44489","הבאת דוגמה","05/05/16 11:17","כז ניסן","תשע"ו","11:17","עלי","של דברים נדירים ג"כ אבל שאלתי היתה שונה ופשוטה :
תרומה שהופרשה או טבל שהתערבו בחולין, יש להם דין ביטול ברוב וכדו'.
מדוע לבהמות וצאן שנמצאו ואנו חוששים שמא הם קרבנות, אין ביטול שכזה, הרי רוב הבהמות והצאן באיזור הם חולין, גם אלו הנמצאים כמי שאבדו ?","209","","2916","True","True","False","","168","194.114.146.227","0","44487","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44497","44491","ביטול ברוב אינו ידוע כאופן","05/05/16 14:13","כז ניסן","תשע"ו","14:13","אשבח","לפדות קודשי ה' : "...דחיישינן שמא מירושלים יצאת ורוב בהמות היוצאות ממנה זבחים הם ואיכא לספוקי בכל זבחים שהיא ראויה להם...". (רש"י דף נה עמוד א).

ז.א: למרות הספק שהבהמה שנמצאה אכן הוקדשה לקרבן אנו חוששים שמא היא יועדה לזבח, ומשכך:

א. מרגע שהבהמה הוקדשה לקרבן יש לה קדושת הגוף ואינה נפדית (אלא אם נפל בה מום).
ב. וגם: שבהמה שהוקדשה לקרבן יש בה דין מעילה. על כך ראה כאן.","507","","2916","True","True","False","","249","79.183.10.193","0","44487","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44499","44498","זה ענין אחר","05/05/16 18:00","כז ניסן","תשע"ו","18:00","דוד כוכב","כשבעלי החיים נתערבו זה בזה, אינם בטלים (מדרבנן) בגלל חשיבותם.
כאן מדובר בבעל חי יחיד שפרש, והכלל במקרה כזה הוא - כל דפריש מרובא פריש.

המשנה קבעה שהמציאות היתה שרוב בעלי החיים האבודים באזור ירושלים היו מוקדשים. יתכן שהרועים היו אמונים בשמירת צאן מרעיתם יותר מעולי הרגל.
עלי אינו מקבל קביעה זו של המציאות.","125","","2916","True","True","False","","198","213.151.56.48","0","44487","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44546","44499","האם לא כתוב","08/05/16 13:20","ל ניסן","תשע"ו","13:20","עלי","שדווקא הבהמות היוצאות מירושלים הן ברובן קדשים ולא כל המצויות מחוץ לירושלים ?","209","","2913","True","True","False","","170","194.114.146.227","0","44487","קידושין|נה ע"א",""),new Message("44553","44546","לשון הירושלמי: "הילכו בהן אחר הרוב"","08/05/16 18:56","ל ניסן","תשע"ו","18:56","דוד כוכב","בפשטות המשמעות היא לרוב הבהמות שמוצאים אותן באותו התחום. הירושלמי הוא על אותה משנה בשקלים.

כוונתך לדברי רש"י: "רוב בהמות היוצאות ממנה זבחים הם".
אבל ר' עובדיה מברטנורא במסכת שקלים פרק ז משנה ד הוסיף על דברי רש"י האלו את ההנחה: "שאנו תולין שיצאה מירושלים". וכן כתב התפארת ישראל שם.
ברש"י עצמו הלשון "דחיישינן".","125","","2913","True","True","False","","150","213.151.56.48","0","44487","קידושין|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);