var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44612;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44612","0","רבי ישבב הסופר","14/05/16 21:32","ו אייר","תשע"ו","21:32","גיל ושמחה","שבוע טוב.

"הניחא לרבי ישבב אי לטעמיה דנפשיה שפיר. אלא אי לאפוקי מטעמא דרבי סימאי קאתי, הרי בידו להשיאה לחייבי עשה"

אפשר הסבר? לעיל ראינו "רבי ישבב דאמר: בואו נצווח על עקיבא בן יוסף שהיה אומר: כל שאין לו ביאה בישראל (ואפילו ממצוות "עשה") הוולד ממזר".

אם לדעת רבי סימאי, "רבי סימאי אומר: מן הכל עושה רבי עקיבא ממזר חוץ מאלמנה לכהן גדול (וכן גרושה, זונה וחללה) שהרי אמרה תורה (אלמנה וגרושה וחללה זונה...) לא יקח... ולא יחלל..." אם כן, לפירוש רבי סימאי יש נישואין באלמנה לכהן גדול ולכן יכול הנושא אותה לפוסלה לכהן גדול. אז יש לו "מיגו" לומר "נשבית".

בהמשך מביאה הגמרא: "אי לאפוקי טעמא דרבי סימאי קאתי, הרי בידו להשיאה לחייבי עשה". מדוע? אם כל שאין לו ביאה בישראל, משמע שאין הקידושין תופסים (אפילו בחייבי "עשה") והוולד ממזר, כיצד מעמידה הגמרא "הרי בידו להשיאה לחייבי עשה"?","363","","2908","True","True","False","","1026","5.22.135.241","0","0","קידושין|סד ע"א",""),new Message("44613","44612","באלמנה לכ"ג אין קידושין תופסים ,אלא...","14/05/16 22:08","ו אייר","תשע"ו","22:08","אבי גרינבלט","...קידושין תופסים בחייבי עשה וזה להוציא מדעת רבי סימאי שבאלמנה לכ"ג אין ר"ע עושה ממזרים(היינו אלמנה לכ"ג - אין לו ביאה) ולא היא , אלא רק בחייבי עשה קידושין תופסים (ומתחללת) וא"כ יכול לפוסלה.","539","","2908","True","True","False","","164","95.86.70.23","0","44612","קידושין|סד ע"א",""),new Message("44616","44613","לדעת מי","14/05/16 22:31","ו אייר","תשע"ו","22:31","גיל ושמחה","תופסין קידושין בחייבי עשה?","363","","2908","True","True","False","","193","5.22.135.241","0","44612","קידושין|סד ע"א",""),new Message("44617","44616","אליבא דרבי ישבב...","14/05/16 22:40","ו אייר","תשע"ו","22:40","אבי גרינבלט","אלו דברי רבי עקיבא , למרות האיסור בצורת עשה , קידושין יחולו ואין ממזרות והיא תיפסל ומכאן שהאב נאמן גם לפוסלה (לפי רבי סימאי , ר"ע אינו עושה ממזרות רק בקידושי כ"ג לאלמנה)","539","","2908","True","True","False","","133","95.86.70.23","0","44612","קידושין|סד ע"א",""),new Message("44618","44617","ישר כוח!","14/05/16 22:54","ו אייר","תשע"ו","22:54","גיל ושמחה","","363","","2908","False","True","False","","224","5.22.135.241","0","44612","קידושין|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);