var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44649;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44649","0",""הקם להם בציץ שבין עיניך"","18/05/16 10:30","י אייר","תשע"ו","10:30","אבי גרינבלט","ומבאר רש"י "שיעמדו על רגליהם לפי שהשם כתוב בו".
מובא בברכות כג,ב "אמר ר' יצחק הנכנס לסעודת קבע חולץ תפיליו ואח"כ נכנס" וק"ו לציץ ששם השם גלוי בו.
א. לא היתה כאן סעודת קבע - אכלו מלוחים.
ב. אכן כאן החל קילקולו של ינאי","539","","2907","True","True","False","","859","81.218.132.64","0","0","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44667","44649","לא הצלחתי להבין את הק"ו שכתבת:","18/05/16 23:18","י אייר","תשע"ו","23:18","אשבח","כך לפי הבנתי:
סיבת הדבר שר' יצחק אומר בברכות כג,ב ש"הנכנס לסעודת קבע חולץ תפיליו" היא בגלל איסור היסח הדעת מהתפילין (וברור שבכלל היסח הדעת גם החשש שישתכר בסעודה וכו' כמובא ברש"י שם).

עכשיו אתה מניח, (לפי הנחתי...), שיש חומרה יתרה בציץ יתר על חומרה שבתפילין, לכן אתה משליך על המקרה כאן, עושה את הק"ו על הציץ ואומר: אם חולצין תפילין לפני סעודת קבע ק"ו שיש להוריד (לפני סעודת קבע (?) ) את הציץ שעל מצח הכהן הגדול. (איני מתייחס כמובן להקשר הסיפורי של דף סו)


וכאן בא החלק הקשה לי:

איני יודע מה היה הבסיס לק"ו שעשית, אבל בין אם בבניית הק"ו ההנחה שלך הייתה שקדושת הציץ חמורה יותר ובין אם הנחתך הייתה שאיסור היסח הדעת מהציץ גדול יותר מאיסור היסח הדעת מהתפילין, נביא את דברי הרמב"ם בספר אהבה פרק ד', יד:

"חַיָּב אָדָם לְמַשְׁמֵשׁ בִּתְפִלָּיו כָּל זְמַן שֶׁהֵם עָלָיו שֶׁלֹּא יַסִּיחַ דַּעְתּוֹ מֵהֶם אֲפִלּוּ רֶגַע אֶחָד. שֶׁקְּדֻשָּׁתָן גְּדוֹלָה מִקְּדֻשַּׁת הַצִּיץ. שֶׁהַצִּיץ אֵין בּוֹ אֶלָּא שֵׁם אֶחָד וְאֵלּוּ יֵשׁ בָּהֶם אֶחָד וְעֶשְׂרִים שֵׁם שֶׁל יוּ''ד הֵ''א בְּשֶׁל רֹאשׁ וּכְמוֹתָן בְּשֶׁל יָד".

ומדברי הרמב"ם אלה אנו למדים שני דברים:

א. שאיסור היסח הדעת מהתפילין גדול יותר מאיסור היסח הדעת מהציץ (ולכן איני מבין את הק"ו שעשית).
ב. שקדושת התפילין גדולה יותר מהציץ (ולכן איני מבין את הק"ו שעשית).
(על אף שהציץ הוא אחד משמונת בגדי הכהונה של הכהן הגדול במקדש. הריטב"א אומר את א כמובא ביומא, אך לא את ב)

וכן ראה מקור הדברים ביומא דף ח עמוד א שאיסור היסח הדעת מהתפילין גדול יותר מאיסור היסח הדעת מהציץ כי מספר האיזכורים של שם ה' בתפילין רב יותר ממספר האיזכורים שבציץ - שָׁם שֵׁם ה' מוזכר פעם אחת (כתוב באותיות בולטות: "קֹדֶשׁ לַיהוָה"),

ע"כ אודה אם תאיר עיניי בק"ו שעשית.","507","","2907","True","True","False","","260","79.178.55.26","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44670","44667","מיקום שם השם הוא ההבדל","19/05/16 08:33","יא אייר","תשע"ו","08:33","אבי גרינבלט","בתפילין מכוסה ובציץ גלוי.","539","","2906","True","True","False","","95","46.19.86.194","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44671","44670","במה עושה את ההבדל לנידון בדף?","19/05/16 09:16","יא אייר","תשע"ו","09:16","אשבח","הרי גם את התפילין רואים ויודעים מה בהם.
מה המקור לדבריך עד שאתה מעמיד בכך את חומרת הציץ יתר על התפילין?","507","","2906","True","True","False","","246","37.26.148.132","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44673","44671","שאלה טובה , והתשובה .....","19/05/16 09:32","יא אייר","תשע"ו","09:32","אבי גרינבלט","....לא מסברא אלא מדבר תוס' ביומא ח,א
"תימה לי למיפרך מה לציץ שכן השם הוא בגלוי תאמר בתפילין שהן מחופין עור"","539","","2906","True","True","False","","112","95.86.70.13","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44677","44673","נו.... ומה בהמשך? שבתפילין יש צד חשיבות","19/05/16 10:01","יא אייר","תשע"ו","10:01","אשבח","יותר מהציץ!
כל מה שעושה התוס' לעניינינו הוא שאת הק"ו הנלמד בגמרא מעמיד התוס' כמדרבנן ולא דאורייתא - אבל סו"ס למסקנתו יש צד חשיבות בתפילין יתר על הציץ - ומשכך, לענ"ד, אין ממנו ראיה לנד"ד - והדרא קושיא לדוכתיה.

וכך מסיים תוס':

"...ונ"ל דאינו ק"ו גמור דאורייתא אלא מדרבנן וה"ק נהי נמי דאיכא חומרא טפי בציץ כדמפרש מ"מ כיון דאיכא בתפילין צד חשיבות זה טפי שיש בהן אזכרות הרבה סברא הוא שמן הדין יש לחכמים לתקן למשמש בהן כל שעה".","507","","2906","True","True","False","","230","79.178.55.26","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44680","44677","אבל יש הו"א לחשיבות הציץ","19/05/16 10:23","יא אייר","תשע"ו","10:23","אבי גרינבלט","ויש עדיין ק"ו מדרבנן.
בנוסף כידוע שכהן גדול היה עטור בתפילין של ראש בלבד וגם הם היו מעל הציץ והמצנפת והכל כדי שלא תהיה חציצה (אפילו התפילין מהוים חציצה עד כדי חיוב מיתה בידי שמים) !","539","","2906","True","True","False","","154","81.218.132.64","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44681","44680","מעל הציץ, למטה מהמצנפת, הרצועות על","19/05/16 10:40","יא אייר","תשע"ו","10:40","דוד כוכב","","125","","2906","False","True","False","","149","213.151.56.48","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44687","44680","אתה ואני אומרים שיש בתוס' ק"ו מדרבנן,","19/05/16 12:53","יא אייר","תשע"ו","12:53","אשבח","אני אומר שהק"ו מובא בגמרא אלא שלדעת תוס' הוא מדרבנן. האם גם אתה מדבר על ק"ו זה או אומר שיש לתוס' ק"ו משלו?","507","","2906","True","True","False","","236","37.26.147.132","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44684","44681","כדברי הרמב"ם","19/05/16 10:58","יא אייר","תשע"ו","10:58","אבי גרינבלט",""ואחר כך צונף במצנפת וקושר הציץ למעלה מן המצנפת ושערו היה נראה בין ציץ למצנפת ושם היה מניח תפילין בין ציץ למצנפת"","539","","2906","True","True","False","","104","81.218.132.64","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44688","44687","אשריך , מצאתי חיזוק אדיר לדבריך !","19/05/16 13:11","יא אייר","תשע"ו","13:11","אבי גרינבלט","ראה בקישור לדברים שנכתבו ע"י הרב הלל בן שלמה שמצאתי רק כעת.
נראה שיש כאן 2 דעות , דעת הרמב"ם ודעת התוס'

כתובות אינטרנט נלוות:
משמוש התפילין","539","","2906","True","True","False","","141","81.218.132.64","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44690","44688","יופי, ב"ה. עכשיו נסבך את הלימוד....","19/05/16 14:03","יא אייר","תשע"ו","14:03","אשבח","מוסכם שאנו מבינים שאי הסחת הדעת מהתפילין נלמדת מכעין קל וחומר: מה הציץ שעליו כתוב שם ה' פעם אחת וצריך ‏הכהן הגדול למשמש בו "בכל שעה ושעה" - קל וחומר לתפילין - שמוזכר בהם שם ה' עשרים ואחת ‏פעמים.

עפ"י ק"ו זה התפילין חמורות יותר, אבל נראה שלא כך (החלפנו תפקידים עכשיו...)
הלימוד של הריטב"א הכותב בחידושי הריטב"א קידושין דף סו עמוד א :
"... והדר ציץ כשאר בגדי כהונה דאסור במדינה שלא בשעת עבודה, וכל שכן בזו שהיתה שעת אכילה ושכרות שאפילו תפילין אסור להניח באותה שעה, ודומיא דמינם דאסור".

הנה נראה שלריטב"א הציץ חמור יותר מהתפילין כמו דבריך שפתחו את האשכול, לא כן?","507","","2906","True","True","False","","231","79.178.55.26","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44692","44690","אולי לא היה חשש לשיכרות","19/05/16 14:12","יא אייר","תשע"ו","14:12","אבי גרינבלט","רש"י בברכות כג,ב , מסביר מדוע חוץ תפיליו לפינ הסעודה : "שמא ישתכר בסעודה ויתגנה בתפיליו":
שכאן אכלו מלוחים (ואולי אינה סעודה קבע) זכר לעוני שהיה ובנוסף הסעודה לא היתה במקום בו כ"ג יכול להיות עם הציץ (מחוץ למקדש) ובכך עובר על איסור חמור בכל גווני.","539","","2906","True","True","False","","132","81.218.132.64","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44695","44692","כתוב מפורש בריטב"א זה שהייתה שכרות!","19/05/16 14:26","יא אייר","תשע"ו","14:26","אשבח","ראה בציטוט לעיל שם מובא: "וכל שכן בזו שהיתה שעת אכילה ושכרות"
גם באכילת עראי תיתכן שתיית יין במיוחד במעמד ינאי.","507","","2906","True","True","False","","227","79.178.55.26","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44696","44695","ראה דברי "בית האוצר"","19/05/16 14:31","יא אייר","תשע"ו","14:31","אבי גרינבלט","למהר"י ענגיל
אומנם הוא מחשובי האחרונים והריטב"א מחשובי הראשונים אבל קיימת גם ההבנה האחרת...","539","gif","2906","True","True","False","","158","81.218.132.64","0","44649","קידושין|סו ע"א","0-gif"),new Message("44697","44696","ברור שיהיו דעות אחרות, רק כדי","19/05/16 14:43","יא אייר","תשע"ו","14:43","אשבח","להשתעשע בדברי תורה הבאתי את הריטב"א.

יישר כוח.","507","","2906","True","True","False","","200","79.178.55.26","0","44649","קידושין|סו ע"א",""),new Message("44699","44697",""עקיבא כל הפורש ממך כפורש מן החיים"....","19/05/16 14:50","יא אייר","תשע"ו","14:50","אבי גרינבלט","","539","","2906","False","True","False","","94","81.218.132.64","0","44649","קידושין|סו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);