var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=44793;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("44793","0","שאלות בהוריות ב.","24/05/16 12:20","טז אייר","תשע"ו","12:20","myourvexel","1."איכא דאמרי אמר רבא שוגג על פיהם הוא דפטור אבל נתחלף לו חלב בשומן ואכלו חייב" הגמרא לפני כן שאלה למה השוגג לא מיותר במשנה,לא הבנתי לפי האיכא דאמרי השני(הזה) למה השוגג לא נשאר מיותר?אם היינו כותבים "ועשה על פיהם" אז רק על פיהם הוא פטור .מה למדנו כבר מהבשוגג באיכא דאמרי הזה?
2.מה זה בדיוק "שב מידיעתו"?"הודע אליו חטאתו"?
3.למה כתבו במשנה את שלושת האופנים "בין שעשו ועשה עמהם בין שעשו ועשה אחריהם וכו' " אם הגמרא אומרת בעצמה שניתן ללמוד אחד מהשני בקל וחמר וגם בהגיון אפשר בקל וחמר ללמוד אחד מהשני...?","570","","2902","True","True","False","","977","213.151.50.149","0","0","הוריות|ב ע"א",""),new Message("44794","44793","האם אתה נעזר","24/05/16 13:00","טז אייר","תשע"ו","13:00","דוד כוכב","בקישור זה?


לענין שאלה 3,
פעמים המשניות כתובות באופן של: "זו ואין צריך לומר זו", כלומר שהחידוש הרב יותר נמצא בתחלה והפשוט יותר בסוף. הסיבה יכולה להיות הסטורית: בתחילה נישנו הדוגמות שבסוף, וגם לאחר שנתוספו הדוגמות שבתחילה לא נמחקו הדוגמות הפשוטות - "משנה לא זזה ממקומה".","125","","2902","True","True","False","","182","213.151.56.48","0","44793","הוריות|ב ע"א",""),new Message("44796","44794","יש לי שוטנשטיין ואני מכיר גם את זה...","24/05/16 13:48","טז אייר","תשע"ו","13:48","myourvexel","תודה רבה אחי.","570","","2902","True","True","False","","79","213.151.37.96","0","44793","הוריות|ב ע"א",""),new Message("44801","44796","עוד תשובות","25/05/16 02:12","יז אייר","תשע"ו","02:12","דוד כוכב","1. לפי האיכא דאמרי השני פירוש המילים "שוגג על פיהם" - שהשגגה תהיה דוקא בגלל הוראת פיהם, ולא שהשגגה תהיה בגלל חילוף של חלב בשומן.

2. "שב מידיעתו" - שבתחילה ידע על האיסור, ורק אחר כך עבר למצב של חוסר ידיעה. וזה נלמד מהמילים אֲשֶׁר לֹא תֵעָשֶׂינָה - שבתחילה ידע שאסור לעשותן.
"הודע אליו חטאתו" - פירש רש"י על הפסוק "כמו אם הודע", כלומר שלבסוף צריך לדעת שחטא, כדי שיביא את הקרבן.","125","","2901","True","True","False","","174","213.151.56.48","0","44793","הוריות|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);