var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=45293;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","79"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107145","הגהות הגר"א ב"מ סט","אוריאל שלמוני","07/05/24 10:56","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("45293","0","אין הולכים בממון אחר הרוב","01/07/16 00:20","כה סיון","תשע"ו","00:20","שלמה שטרסברג","כבר התוס' על אתר שאלו מדוע שלא נילמד ק"ו מנפשות ששם כן הולכים אחר הרוב? ויישב ששם רואים את המיעוט כאילו אינו

אבל עדין יש לשאול הרי דין זה בנפשות קיים לא רק ברוב דינים אלא גם בחזקות למשל רוב נשים יולדות ל9 חודשים ועוד, ועל סמך חזקות אלו אנו מוציאים אנשים להורג כי אנו הולכים אחר הרוב ומתעלמים מהאפשרות שכאן עמד בפנינו המקרה של המיעוט

א"כ מדוע בממון אנו נותנים מקום למיעוט ולא מכריעים שהמציאות וההסכם היו כנראה ע"פ הרוב (במקרה שלנו שקוראים לכד כד וחבית חבית)","205","","2874","True","True","False","","893","213.151.60.216","0","0","בבא קמא|כז ע"ב",""),new Message("45299","45293","בנפשות זה לא שייך","01/07/16 07:12","כה סיון","תשע"ו","07:12","דוד כוכב","הענין מובן על פי המפרשים שאין הולכים בממון אחר הרוב רק בעניינים שיכול לטעון: לכך התכוונתי, ודברים כאלו לא שייכים בנפשות.","125","","2874","True","True","False","","147","212.76.125.130","0","45293","בבא קמא|כז ע"ב",""),new Message("45305","45299","מה ההבדל?","03/07/16 02:16","כז סיון","תשע"ו","02:16","שלמה שטרסברג","לא ברור בצד הלוגי מה ההבדל בין לכך התכוונתי או לטענה אני מהמיעוט שנולדתי לשבעה חודשים או אני מהמיעוט שעל אף שהילדה הקטנה הגיעה איתי היא מאומצת ולא ביתי הביולוגית וכן הלאה","205","","2872","True","True","False","","313","213.151.60.216","0","45293","בבא קמא|כז ע"ב",""),new Message("45311","45305","ההבדל פשוט","03/07/16 07:00","כז סיון","תשע"ו","07:00","דוד כוכב","הטענה נגד המוכר: למה מכרת לי שור בלי שיניים? הרי הרוב מוכרים שור לחרישה שצריך עדין לאכול!
עונה המוכר: מה איכפת לי מהרוב, אני מהמיעוט ומכרתי עבור שחיטה מיד. אילו רצית דוקא שור לחרישה היית צריך לפרש ולהתנות.

אולם כשיש לבי"ד שאלה במציאות שיש בה נ"מ לאיסור או נפשות או ממונות - הולכים אחר הרוב.","125","","2872","True","True","False","","149","212.76.125.130","0","45293","בבא קמא|כז ע"ב",""),new Message("45322","45305","ביאור קצת אחר","03/07/16 23:40","כז סיון","תשע"ו","23:40","אור חדש","ביחס לב"ד אדם יודע שיידון עפ"י החזקה והרוב ואם רוצה שלא ידונו אותו לפי הכללים הנ"ל צריך מראש למנוע ההבנה השגויה, למשל במקרה שבא עם ילדה שאינה אסורה עליו היה עליו להכריז מיד בבואו לעיר שזרה היא לגביו כדי שלא תווצר החזקה שהיא בתו
לעומת זאת כשיש מו"מ בין סוחר וקונה ברור לשני הצדדים שכל פרצה הקיימת בחוק או בלשון המדוברת במקום המו"מ עלולה לשמש לטובת הצד השני וממילא מחוייב כ"א לפרש דבריו ולא לסמוך על דעת הרוב.
במקרה ששניהם מודים שהסיכום היה לא מוגדר הדין יהיה לפי הנהוג באותו מקום ויבוא העניין באמצע ב"ב.","458","","2872","True","True","False","","156","164.138.127.131","0","45293","בבא קמא|כז ע"ב",""),new Message("45338","45322","הסבר מעניין אבל לא מעשי בהרבה מקרים","05/07/16 19:02","כט סיון","תשע"ו","19:02","שלמה שטרסברג","למשל כשהוא נוהג כבן סורר ומורה יודיע לפני כן שהוא נולד לשבעה חודשים ולא לתשעה כדי שידעו את גילו האמיתי

והאם בגלל זה ישר כשנולד צריך הוא לפרסם לכולם שנולד לשבעה חודשים ואז אם חלילה רצח או עשה איזה שהוא מעשה אסור בזמן הגבולי כולם ידעו שהוא צעיר או בוגר וכ'","205","","2870","True","True","False","","305","213.151.60.216","0","45293","בבא קמא|כז ע"ב",""),new Message("45339","45338","אכן לו היה יכול היה כדאי לו להודיע כך","05/07/16 19:52","כט סיון","תשע"ו","19:52","אור חדש","אלא שלעיתים אכן לא יוכל לשנות את דינו שבבררת המחדל הינו 'עפ"י הרוב והחזקה'
ביחסים בין בני אדם פרטיים בררת המחדל של הבנת החוזה שבינהם אינה כזו אלא שידונו ' כמשמעות המיטיבה עם המוחזק' גם אם משמעות זו הינה פחות סטנרטית באותו מקום ורק במקרה שמודה שלא כיוון לכך ידונו נוסח החוזה כהבנה הרגילה באותו מקום","458","","2870","True","True","False","","109","164.138.127.131","0","45293","בבא קמא|כז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);