var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46263;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46263","0","תורתך שעשועי - ב"מ ב' -","28/09/16 05:12","כה אלול","תשע"ו","05:12","אלעד סטופל","(א) מה יהיה הדין בשלושה אוחזים בטלית... זה אומר אני מצאתיה וזה אומר אני מצאתיה... זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי. האם יהיה הבדל בדינים של המשנה? ואולי ניתן להסיק לענין מסוגיית מי שהיה נשוי שלוש שנים בגמ' כתובות צג.

(ב) בגמ' נאמר שאיצטריך לומר אני מצאתיה וכולה שלי כדי להדגיש שאין די במצאתיה - ראיתיה - כדי לקנות בעלות על האבידה אלא יש צורך גם בטענת כולה שלי שמשמעה שהגביה אותה, שכן ראיה בעלמא לא קני.

ואולם בהמשך הגמ' אומרת שרישא במציעא וסיפא במקח וממכר, ואם כן לכאורה אפשר לומר שיש כאן מחלוקת האם ראיה בעלמא קני שלהסבר הראשון של הגמ' לא קני ולהסבר השני של הגמ' קני.

אודה למי שיאיר עיני במאור תורתו.","282","","2768","True","True","False","","993","212.76.102.178","0","0","בבא מציעא|ב ע"א",""),new Message("46264","46263","תשובות","28/09/16 08:57","כה אלול","תשע"ו","08:57","דוד כוכב","א. כל אחד יקבל שליש ובשבועה.
בסוגיית מי שהיה נשוי המציאות שונה. לכל אחד שעבוד בגובה שונה. ואין ויכוח על עצם העובדה שקיים חוב גם לאחרים, לכן אין שבועה. אבל אמנם דעת רבי נתן שם מתבססת על סברת דין "זה אומר כולה שלי וזה אומר חציה שלי". ראה עוד שם.

ב. עיקר הסוגיה במסכת בבא מציעא דף קיח ע"א:
"מאי לאו בהא קמיפלגי: דתנא קמא סבר: הבטה בהפקר קני... ורבי יוסי סבר: הבטה בהפקר לא קני...
אמר רבא: לא, דכולי עלמא הבטה בהפקר קני...
איכא דאמרי, רבא אמר: דכולי עלמא הבטה בהפקר לא קני... ".","125","","2768","True","True","False","","186","212.76.97.24","0","46263","בבא מציעא|ב ע"א",""),new Message("46273","46263","קושיא חזקה היא זה","29/09/16 02:51","כו אלול","תשע"ו","02:51","קלוגער","נראה לי שלא יהא מחלוקת כיון שהגמרא דחתה את הטענה הזאת לגמרי כיון דכתיב זה זה
אבל מ"מ מהיכן נדע בכל הש"ס שראיה אין קונה ועוד יותר מינין נדע כאן ??? אולי מדובר משנתינו בראה בלבד וטעון שאני מצתיאה ורק ראה וההלכה שחולקין בשבוע??? כמו שסברא הגמ' בהו"א
גם אני אשמח מאוד לתשובת הגאונים בדבר","590","","2767","True","True","False","","92","46.31.97.24","0","46263","בבא מציעא|ב ע"א",""),new Message("46278","46263","תשובה","29/09/16 18:40","כו אלול","תשע"ו","18:40","צבי שביט","א - כמובן שאין שום הבדל, ואין שום סיבה שיהיה הבדל בין שנים לשלושה

ב - אין שום מחלוקת. הרי כבר בשלב מוקדם יותר הגמרא הקשתה על הפירוש הראשון והוכיחה מדברי רבנאי שראיה לא קונה, ותירצה שאכן ברור שראיה באמת לא קונה, אלא שהיה ניתן לחשוב שאולי האדם שמוחזק בטלית מדבר בלשון בני האדם שרגילים לומר על מי שראה שהוא מצא, וכדי להדגיש שלא זו כוונתו הוא מוסיף "כולה שלי". לאחר שהקשינו על פירושה בגלל בעיה סגנונית במשנה, ופירשנו שבסיפא מדובר במקח וממכר, נאמר שאין צורך בהדגשה כולה שלי ואם הוא אומר שהוא מצא, ברור שכוונתו שהוא הגביה.","601","","2767","True","True","False","","126","212.76.106.105","0","46263","בבא מציעא|ב ע"א",""),new Message("46280","46278","רש"י כתב שלא היה ברור שראייה לא קונה","29/09/16 21:52","כו אלול","תשע"ו","21:52","דוד כוכב",""בעלמא דקתני מצאתיה - בכל מקום ששנינו שהמוצא מציאה קנאה, הוה אמינא דמציאה קני לה משעת ראיה, דלא אשמעינן שום תנא דלא קני לה אלא בהגבהה, להכי אשמעינן הכא ממשנה יתירה".

למסקנת הגמרא אמנם אין ראיה ממשנתנו שראיה אינה קונה. אבל עצם הדין נכון להלכה, כך נפסק בשו"ע חו"מ רעג, יא - כלישנא בתרא בסוגיה שהבאתי בהודעה לעיל.","125","","2767","True","True","False","","165","213.151.45.216","0","46263","בבא מציעא|ב ע"א",""),new Message("46285","46278","הרי רצו להביא כאן ראיה לכל הש"ס","29/09/16 22:30","כו אלול","תשע"ו","22:30","קלוגער","הגמרא לא מסתפקת שסתם מדבר בלשון בני אדם אלא שאלה ואמרה אולי נחשוב שהלכה תיהיה נמי בראיה ותירצו שלזה אמר כולה שלי והקשו שתאמר רק כולה שלי אמרי דלא נדע לכל הש"ס ולכן כתבו הכל וע"ז לא נראה לי שתבוא ותבטל הכל משום סיגנונית
מכל מקום צריך לדעת בכל הש"ס שמציאה זהו הגבהה ולא ראיה בעלמא ומהפסוק לאנוכל לדעת לגמרא
ואולי כן יכולים לדעת כי הפסוק והגמרא אותו דבר ורק כאן חשבו שמציאה הוא ראיה כי הבן אדם אמר ומ"מ למה חיפשה הגמרא ראיה לכל הש"ס","590","","2767","True","True","False","","89","46.31.97.24","0","46263","בבא מציעא|ב ע"א",""),new Message("46286","46280","למה ומהיכן נפסק כן","29/09/16 22:32","כו אלול","תשע"ו","22:32","קלוגער","אולי באמת מאותו מחלוקת של הבטה בהפקר ולא מנידן דידן כי אצלינו היו יכולים לחשוב שאפ' בראיה קני","590","","2767","True","True","False","","66","46.31.97.24","0","46263","בבא מציעא|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);