var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46532;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46532","0","האם שוב מחלוקת במציאות (הוו"א) ?","03/11/16 10:26","ב חשון","תשע"ז","10:26","אבי גרינבלט",""בהא פליגי דרבה בר בר חנה סבר יותר מכדי חסרונן לא שכיח מידי.....ורב נחמן בר יצחק סבר יתר מכדי חסרונן משכח שכיח"
מעבר לשאלה הראשית , מי מגדיר שכיחות מהי ?","539","","2732","True","True","False","","850","81.218.132.64","0","0","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46533","46532","תשובות","03/11/16 10:56","ב חשון","תשע"ז","10:56","אור חדש","לשאלה ב: כל ת"ח מגדיר לעצמו
לשאלה א: חזור לתשובת שאלה ב","458","","2732","True","True","False","","140","213.151.53.59","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46535","46532","במילתא דבדיחותא","03/11/16 11:08","ב חשון","תשע"ז","11:08","אור חדש","קרובי משפחה של הנוסחא לעיל הם:

"כל אחד והאמת שלי"
"איך נבדיל בין פשט לדרש? דרש זה ההבנה שלך ופשט זה ההבנה שלי"
"כל מקום שפסק חכם פלוני כמותי הלכה כמותו" ובשינוי קצת "הלכה לעולם כמרן השו"ע אא"כ אני פוסק אחרת"

בניגוד לכותרת הדברים נכתבו ברצינות גמורה, כל ת"ח אמיתי אמור להיות בטוח לחלוטין שדבריו שאומרם 'בשם התורה' הינם היותר קרובים לאמת שאפשר, ולהלחם בטוען טענות אחרות בשם התורה, זהו הדלק ל'מלחמתה של תורה'.
ההבדל בין מחלוקות לשם שמים לאלו שאינן כאלה הוא במקרה ובר הפלוגתא מצליח להביא טיעונים שמראים שדבריו קרובים יותר לאמת, האם תקבל דבריו כי אתה מחפש אמת או תדחה אותם משום שאתה רק מחפש 'לנצח'","458","","2732","True","True","False","","128","213.151.53.59","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46536","46535","מה הרלבנטיות של מחלוקת במציאות ?","03/11/16 11:20","ב חשון","תשע"ז","11:20","אבי גרינבלט","לדבריך כאן , האם בכלל קיים מושג כזה "מחלוקת במציאות" ?
יש ספר שנקרא "מלא רצון" שבין השאר מבאר מקומות שבהם נראה שיש מחלוקת במציאות , היינו זה נושא שעולה (במקרה דנן , אינו עוסק , גם לא בנושא השומא שנידון כאן השבוע).","539","","2732","True","True","False","","149","81.218.132.64","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46538","46535","דוגמא נפלאה מנדרים טז","03/11/16 11:55","ב חשון","תשע"ז","11:55","אור חדש","גמ' תנא כשם שנדרי שגגות מותרין כך שבועות שגגות מותרות היכי דמי שבועות שגגות?
כגון רב כהנא ורב אסי הדין אמר שבועתא דהכי אמר רב והדין אמר שבועתא דהכי אמר רב דכל חד וחד אדעתא דנפשיה שפיר קמישתבע:

ועוד בענין זה כאן","458","","2732","True","True","False","","134","213.151.53.59","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46540","46535","מפליא!","03/11/16 14:09","ב חשון","תשע"ז","14:09","שמעיה",""איך נבדיל בין פשט לדרש? דרש זה ההבנה שלך ופשט זה ההבנה שלי"
את הדברים הללו כתבתי אתמול למתדיין מולי בסיום וויכוח על פשוטו של מקרא בפרשת בראשית!!!","593","","2732","True","True","False","","64","195.60.232.57","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46537","46536","רק כאשר הדיון הינו על ערך מספרי","03/11/16 11:29","ב חשון","תשע"ז","11:29","אור חדש","וגם זה רק ביחס למקרה בודד
בכל עניין הנוגע לנורמה כללית/ ממוצעת/ משוערת/ לא מדידה מספרית, הקושיה באמת לא מתחילה","458","","2732","True","True","False","","120","213.151.53.59","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46543","46537","איבוד בערך הפירות","03/11/16 16:49","ב חשון","תשע"ז","16:49","אבי גרינבלט","אם זו אינה מציאות הניתנת לבדיקה ולכן המחלוקת , צריך להבין סברת כל צד.
אם לכל צד יש "פשט" אחר, אז נחלקו מה "הפשט" וזו השאלה כאן , מה "הפשט" של כל אמורא כדי שלא נידרש לצאת ולבדוק מה באמת קורה לפירות ?","539","","2732","True","True","False","","175","46.19.86.12","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א",""),new Message("46542","46540","הערה","03/11/16 14:16","ב חשון","תשע"ז","14:16","אור חדש","לדעתי בפרשת בראשית אין כלל משמעות למילה 'פשט'
השאלה הינה רק איזה דרש יותר מועיל...","458","","2732","True","True","False","","108","213.151.53.59","0","46532","בבא מציעא|לח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);