var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46589;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46589","0","כמה הערות והארות","09/11/16 17:51","ח חשון","תשע"ז","17:51","שמואל דוד","א)בבא מציעא מג: מתני' החושב לשלוח יד בפקדון בית שמאי אומרים חייב ובית הלל אומרים אינו חייב עד שישלח בו יד וכו'
וברש"י מתני' החושב לשלוח יד - אמר בפני עדים אטול פקדונו של פלוני לעצמי:
חייב - באונסים מהיום והלאה אם נאנס חייב באחריות:
לכאורה צ"ב מדוע האריך רש"י כ"כ והול"ל חייב באונסים ותו לא מדוע חזר וכפל וכתב אם נאנס חייב כו'

ב)בבא מציעא מד. מתני' הזהב קונה את הכסף הכסף אינו קונה את הזהב כו' כיצד משך הימנו פירות ולא נתן לו מעות "אינו יכול לחזור" בו נתן לו מעות ולא משך הימנו פירות "יכול לחזור בו"
והנה הכוונה ביכול לחזור בו ואינו יכול לחזור היינו ששניהם אינם יכולים לחזור כו' ויש לעיין מדוע כתבה המשנה בלשון יחיד.
ועיין רש"י בד"ה הזהב וז"ל הלוקח דינרי זהב טבועים בדינרי כסף ונתן לו דינרי זהב משיכת הזהב קונה את הכסף לבעל הזהב ונתחייב לו זה משקיבל דינרי זהב לתת לו דינרי הכסף "ואינו יכול לחזור בו" אבל הכסף אינו קונה את הזהב שאם נתן לו דינרי הכסף תחילה לא קנה "ויכולין שניהם לחזור" כו' ויל"ע מדוע אצל אינו יכול לחזור כתב רש"י בלשון יחיד ואצל יכול לחזור כתב בלשון רבים "ויכולין שניהם לחזור"
עוד יש להעיר, דהנה בהא דקתני מתניתין "אינו יכול לחזור בו" לא פירש"י כלום אולם אצל "יכול לחזור בו" כתב רש"י וז"ל יכול לחזור בו זה וזה. וצ"ע כנ"ל.

ג) אסיים בווארט שאמרתי בילדותי על פרשת לך לך,
ויהי כאשר הקריב לבוא מצרימה כו' ובמדרשים דעד כאן לא ידע שהיתה יפת תואר ובדרך למצרים עברו דרך המים וכו' והנה כיון שהיתה שרה יפת תואר היו להם צרות וכמו שראינו בהמשך הפסוקים. ונראה דמרומז בקרא ויהי כאשר הקריב לבוא "מצרימה" - אותיות "מים" "צרה" ודוק'
מה דעתם של חברי הפורום בזה

החותם בכבוד גדול,","595","","2732","True","True","False","","894","174.200.6.22","0","0","בבא מציעא|מד ע"א",""),new Message("46592","46589","תשובות","10/11/16 00:16","ט חשון","תשע"ז","00:16","דוד כוכב","א) לבאר שהאונס לא היה תלוי כלל בפשיעתו. שחייב אף אם נאנס, ולא בגלל שליחת ידו אלא בגלל שנעשה אחראי.

ב) בלשון יחיד - כל אחד אינו יכול לחזור בו.
אילו היה בלשון רבים אינם יכולים לחזור בהם היה משמע אפילו שניהם רוצים, ואינו נכון כי ודאי יכולים יחד לחזור בהם.
ועוד דבסיפא ר"ש חולק ואומר שרק אחד מהם יכול לחזור בו - ביחיד.

בתחילה נקט רש"י בלשון המשנה.
בסיפא פירט שכל אחד מהם שחפץ יכול לחזור בו, ודלא כר"ש החולק.

"כל המשנה ידו על התחתונה" - ואעפ"כ נצרך רש"י לבאר את הרבותא שאפילו כשיכולים לחזור בהם, כל אחד מהם זכאי לבדו לעשות את השינוי.","125","","2731","True","True","False","","193","213.151.58.84","0","46589","בבא מציעא|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);