var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47340;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47340","0",""מאי פועל ? - נזיר"","28/12/16 09:29","כח כסלו","תשע"ז","09:29","אבי גרינבלט","ומנין שכך הוא ?
וגם אם ברייתות אלו נאמרו ע"י 2 תנאים , מדוע הכפילות ?
האם כך מסורת בידם שברייתא זו התכוונה לנזיר והנוסח נכתב "פועל" ?
למה לא לומר פשוט נזיר ?
ומדוע עוד ברייתא שלישית העוסקת בנזיר ?
האם הכוונה לומר שמכאן הכרח להוכיח לצד כלשהו גם אם הדברים חוזרים על עצמם בשלוש ברייתות שונות ?","539","","2679","True","True","False","","740","81.218.132.64","0","0","בבא מציעא|צב ע"א",""),new Message("47348","47340","תשובות","28/12/16 15:41","כח כסלו","תשע"ז","15:41","דוד כוכב","מנין שכך הוא?
הגמרא לא אמרה שכך הוא, אלא שכיון שאפשר להסביר כך - אין מכאן ראיה להכרעת האיבעיא שלנו.

וגם אם ברייתות אלו נאמרו ע"י 2 תנאים, מדוע הכפילות?
זו לא כפילות, זו אותה ברייתא בניסוח שונה - שכן: "אין שני נביאים מתנבאין בסיגנון אחד" (מסכת סנהדרין דף פט ע"א).

האם כך מסורת בידם שברייתא זו התכוונה לנזיר והנוסח נכתב "פועל"?
לא, זו אפשרות לפרש כך - כנ"ל.

למה לא לומר פשוט נזיר?
מדובר לא רק בנזיר ולא רק בפועל אלא בפועל שהוא נזיר, ושמשום כך הוא רוצה שיתנו את זכות אכילת הענבים לבני משפחתו. התנא צריך להתבטא בקיצור כדי להקל על הזיכרון. ואותו תנא העדיף להדגיש שמדובר בפועל הזכאי לאכילת הפירות, והוא סמך על כך שהשומע יבין שמדובר בנזיר - שאם לא כן למה אינו יכול לאכול בעצמו?

ומדוע עוד ברייתא שלישית העוסקת בנזיר?
כנ"ל - כל תנא וניסוחיו.
האם הכוונה לומר שמכאן הכרח להוכיח לצד כלשהו גם אם הדברים חוזרים על עצמם בשלוש ברייתות שונות ?","125","","2679","True","True","False","","196","95.86.122.180","0","47340","בבא מציעא|צב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);