var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47391;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47391","0","גדרה של מצוות ת"ת","02/01/17 12:36","ד טבת","תשע"ז","12:36","אור חדש","אמרו ליה רבנן לרבא שאיל לן מר אקפיד אמר להו לאפקועי ממונאי קא בעיתו אדרבה אתון שאילתון לי דאילו אנא מצי אישתמוטי לכו ממסכתא למסכתא אתון לא מציתו לאישתמוטי ולא היא איהו שאיל להו ביומא דכלה אינהו שאילו ליה בשאר יומי

תי': אם היו משלמים על לימודם (נגד הדין??) פשוט שהיה שכירם בכל מצב, אם לא שילמו לא מובן כלל כיצד יהיה לו דין שכיר רק בגלל שהחליט לקיים בהם המצווה ללמד תורה, משל לאדם שאומר לחברו "בוא תענה אמן על הברכה שאני אברך תכף" היעלה על הדעת שבזה הופך לשכירו של החבר?","458","","2678","True","True","False","","688","213.151.53.59","0","0","בבא מציעא|צז ע"א",""),new Message("47394","47391","מצוות תלמוד תורה לאחרים","02/01/17 14:53","ד טבת","תשע"ז","14:53","אבי גרינבלט",""מצווה יא - היא שצונו ללמוד תורה וללמדה וזהו הנקרא תלמוד תורה, והוא אמרו (דברים ו-ז) ''ושננתם לבניך'' וכתוב בספרי ''לבניך'' אלו התלמידים שהתלמידים קרויים בנים שנאמר (מלכים ב ב-ג) ''ויצאו בני הנביאים'', ושם נאמר (דברים ו-ז) ''ושננתם'' שיהיו מחודדים בתוך פיך כשאדם שואלך דבר לא תהא מגמגם לו אלא אמור לו מיד. וכבר נכפל זה הצווי פעמים רבות (דברים ה-א) ''ולמדתם'' ''ועשיתם'' ''למען ילמדון'', וכבר נתפזר הצווי והזרוז על מצוה זו במקומות רבים מן התלמוד"

רבא מצדו אכן מחוייב מה"ת ללמד , הם ניסו לנצל זאת ע"מ לפטור עצמם.
מעין זה , אולי במחלוקת מה דינו של שומר אבידה וכידוע נפסק כרב יוסף שדינו כשומר שכר וקיימים שני הסברים לדין זה ובהסבר השני השומר הופך לשומר שכר היות והוא מחוייב מה"ת לשמור ובע"כ (אצלנו בדף כט וכמובן ב"ק נו)","539","","2678","True","True","False","","130","81.218.132.64","0","47391","בבא מציעא|צז ע"א",""),new Message("47396","47394","הבאת ראיה מדין שבעצמו תמוה מאד","02/01/17 16:11","ד טבת","תשע"ז","16:11","אור חדש","להסביר תמיהה אחרת, ביקשתי הסבר.","458","","2678","True","True","False","","95","213.151.53.59","0","47391","בבא מציעא|צז ע"א",""),new Message("47403","47396","מה תמוה בדין ?","02/01/17 18:23","ד טבת","תשע"ז","18:23","אבי גרינבלט","","539","","2678","False","True","False","","77","95.86.70.69","0","47391","בבא מציעא|צז ע"א",""),new Message("47406","47403","אשאל אחרת","02/01/17 19:59","ד טבת","תשע"ז","19:59","אור חדש","האם מלצר במסעדה הוא שכיר של בעל המסעדה או של הסועדים?","458","","2678","True","True","False","","104","213.151.53.59","0","47391","בבא מציעא|צז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);