var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47651;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47651","0","כמה הערות והארות","17/01/17 06:53","יט טבת","תשע"ז","06:53","שמואל דוד","א) מדוע לפעמים כתב הגמרא ״בל״ שונה מלשון הקרא ״לא.״

ומה החילוק ביניהם.  

עיין בבא מציעא קיא בל תעשוק בל תגזול בל תלין כו׳ 

וברש״י שם לא תעשוק לא תגזול כו׳

ועיין בבא מציעא צ. בל תחסום 

וברש״י לא תחסום. 


ב) בגמרא בבא מציעא קיא אמר רב שכיר שעות דיום גובה כל היום שכיר שעות דלילה גובה כל הלילה ושמואל אמר שכיר שעות דיום גובה כל היום ושכיר שעות דלילה גובה כל הלילה וכל היום

וברש״י שם שכיר שעות דיום שנשכר לו מן הבוקר עד חצות. 

ויש לעיין מה הדין עם נשכר מן הבוקר עד לאחר חצות האם עדיין יש לא תבא בשקיעה או דילמא יש לבעל הבית יותר זמן לפרוע 

ומה הגדר בזה. 


ג) רש״י ברכות ב: משעה שהעני אוכל פתו שאין לו נר להדליק לסעודתו

והנה מבואר בגמרא שזמן כהן ועני חד שיעורא הוא וכתב רש״י דהיינו צאת הכוכבים

וצ״ע שלכאורה בצאת הכוכבים ליכא אור וא״כ עני צריך לאכול קודם לכן","595","","2662","True","True","False","","748","63.143.238.187","0","0","בבא מציעא|קיא ע"א",""),new Message("47652","47651","תשובות","17/01/17 07:43","יט טבת","תשע"ז","07:43","דוד כוכב","א) כך מכנים את המצוה, במקום לשון המקרא "לא תסור" - "בל תסור".

ב) הוא הדין, רק שיגמר לפני השקיעה. הכל בגדר "שכיר שעות".

ג) צאת הכוכבים הוא רק ג' כוכבים, ויש אז עדין מעט אור. חשיכה מוחלטת הוא בצאת כל הכוכבים, והוא שיעור ד' מילין אחר השקיעה, כאמור בפרק ט' דפסחים.","125","","2662","True","True","False","","146","212.76.103.44","0","47651","בבא מציעא|קיא ע"א",""),new Message("47654","47652","הערות","17/01/17 07:52","יט טבת","תשע"ז","07:52","שמואל דוד","א) לא אמרת תירוץ

ב) אם גמר דקה לפני שקיעה הכי נמי!!!???","595","","2662","True","True","False","","106","63.143.238.187","0","47651","בבא מציעא|קיא ע"א",""),new Message("47655","47654","תשובות","17/01/17 08:01","יט טבת","תשע"ז","08:01","דוד כוכב","א) אין כאן קושיה לכן אין תירוץ.
השאלה היתה מהו החילוק - מתי נקרא "בל".
והתשובה היא שבשם של מצוה הלשון הוא "בל" שהוא לשון יותר גבוה.
ורש"י מפרש בכל המקומות שהכוונה למצוה הכתובה בתורה בלשון "לא".

ב) צריך הרי שהפועל יתבע את שכרו לאחר סוף עבודתו, ואם בעל הבית רוצה אז לשלם אך הזמן קצר מדאי עבור כך ודאי שפטור.","125","","2662","True","True","False","","143","212.76.103.44","0","47651","בבא מציעא|קיא ע"א",""),new Message("47677","47655","הוספה","18/01/17 05:43","כ טבת","תשע"ז","05:43","שמואל דוד","הנה יש לחקור בהא דשכיר שעות דיום גובה כל היום האם היינו דוקא כשיש שהות לבעל הבית לשלם אבל כשנגמר מלאכתו סמוך לשקיעה אז ליכא דין גבייה ביום ולא עובר בלא תבא או דילמא לא שנא

ועיין רש"י ב"מ קיא. שכיר שעות דיום - שנשכר לו מן הבקר עד חצות
גובה כל היום - דהא כלתה שכירותו מחצות ואיכא בלא תבא
ולכאורה מבואר מדבריו דרק כשנגמר מלאכתו בחצות איכא לא תבא ויש לעיין מה השיעורים והגדר בזה

וע"ע גמרא ב"מ קיב הנותן טליתו לאומן כו' נתנה לו בחצי היום מששקעה חמה עובר כו'
ומבואר כנ"ל וצ"ע בזה

ועיין אהבת חסד פרק ט ובנתיב החסד שם
ועיין נחל שלמה","595","","2661","True","True","False","","144","63.143.238.51","0","47651","בבא מציעא|קיא ע"א",""),new Message("47678","47677","תשובה","18/01/17 06:01","כ טבת","תשע"ז","06:01","דוד כוכב","בכל עניין "אונס רחמנא פטריה". ואמרו: "לא ניתנה תורה למלאכי השרת".

אך אין להביא ראייה מכך שנקטו חצות, שאינו אלא לדוגמא בעלמא. שהרי נקרא "שכיר שעות" - והוא הדין אם נשכר עד לשעה תשיעית או עשירית.","125","","2661","True","True","False","","130","212.76.103.44","0","47651","בבא מציעא|קיא ע"א",""),new Message("47680","47678","כן מדויק מרש"י במתני","18/01/17 07:51","כ טבת","תשע"ז","07:51","שמואל דוד","וז"ל יצא ביום שכלתה שכירותו לבוקר או ביום","595","","2661","True","True","False","","119","63.143.233.171","0","47651","בבא מציעא|קיא ע"א",""),new Message("47721","47680","עיין בעשרת מונים ובעקבי אור","18/01/17 22:28","כ טבת","תשע"ז","22:28","שמואל דוד","","595","","2661","False","True","False","","105","174.200.20.252","0","47651","בבא מציעא|קיא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);