var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49029;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49029","0","הערות","28/02/17 05:14","ב אדר","תשע"ז","05:14","שמואל דוד","הערות בדף לו:

א)לא עביד איניש דכריבו ליה לארעיה ושתיק
ופירשב"ם ושתיק "ולא מיחה" ומדלא מיחה הפסיד
לכאורה כפילות לשון הוא וצע"ק

ב) רשב"ם כל שיבא ושיבא כו' כלומר הלואי ויחרוש הרבה "עד שתכלה מחרשתו" כו'
וצע"ק דמי הכריחו לפרש כן וצ"ב

ג) אבל חכמים אומרים עד שיגדור שלש גדירות ויבצור שלש בצירות וימסוק שלש מסיקות
ועיין רשב"ם אבל חכמים אומרים כו' עד שיגדור בתמרים ג' גדירות... מסיקות בזיתים.
וקשה, א) מדוע השמיט הגמרא תאנים דמתני' ונקט תמרים במקומה,
ב) מדוע לא פירש הרשב"ם בצירות. וצ"ע","595","","2636","True","True","False","","679","174.200.22.250","0","0","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49034","49029","תשובות","28/02/17 12:12","ב אדר","תשע"ז","12:12","דוד כוכב","א) אינו כפילות לשון.

ב) כי פירוש הביטוי: "כל שיבא ושיבא דכרבו לעייל ביה" - "כל קיסם וקיסם שיחרשו שיכנס בה בקרקע", והמשמעות שהמחרשה עצמה שעשויה מעץ תיכלה כביכול ומהשבח שלה תושבח הקרקע.

ג) א) תאנים אינו נלקט כאחד. "תאנה זו כל זמן שאדם ממשמש בה מוצא בה תאנים" (מסכת עירובין דף נד סוף ע"א). ב) ידוע לכל ואינו צריך פירוש.","125","","2636","True","True","False","","146","213.151.60.158","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49037","49034","הערות","28/02/17 16:16","ב אדר","תשע"ז","16:16","שמואל דוד","במשנה קתני תאנים

בכמה מקומות פירש"י בציר בענבים
ומדוע ידוע יותר מזיתים","595","","2636","True","True","False","","150","63.143.234.244","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49040","49037","תשובות","28/02/17 16:37","ב אדר","תשע"ז","16:37","דוד כוכב","במשנה לא קתני תאנים.

הוזכר רק בקושיה בגמרא בדף כח ע"ב:
"אכלה תלתא פירי בחד יומא, כגון תאנה, ליהוי חזקה? - דומיא דשור המועד...".
ואדרבה דוקא נקט תאנה שהוא כמו ג' עונות שונות אף שהוא באותו יום.
וכך פירש שם רש"י: "כגון תאנה שאינה מתבשלת יחד ויש שאינה מתבשלת שחרית ולערב היא ראויה הכי נמי דהויא חזקה ומשני דומיא דשור המועד כו' ".

רש"י לא פירש מהו בצירה. רק במסכת בבא מציעא דף פט ע"ב: "שכרו לבצור - בענבים", רצה להוציא מהפירוש לעשות ביצורים מלשון עָרִים בְּצֻרוֹת.
והמפרש בנדרים אינו רש"י.","125","","2636","True","True","False","","143","213.151.60.158","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49041","49040","כנס את קייצו","28/02/17 16:39","ב אדר","תשע"ז","16:39","שמואל דוד","","595","","2636","False","True","False","","130","174.200.22.250","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49043","49040","מה זה בצרים?","28/02/17 17:38","ב אדר","תשע"ז","17:38","שמואל דוד","בגמרא בב"מ כתב להדיא בוצר בענבים וא"כ קשה מדוע הטריח רש"י לפרש","595","","2636","True","True","False","","135","174.200.22.250","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49050","49040","איפה נמצא בנדרים","01/03/17 07:59","ג אדר","תשע"ז","07:59","שמואל דוד","","595","","2635","False","True","False","","128","174.200.7.145","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49045","49041","אין זה גדירה","28/02/17 21:49","ב אדר","תשע"ז","21:49","דוד כוכב","לכן נקט לשון "כנס" - דמיירי בכל העונה יחד.
ובכך שונה דעת רבי ישמעאל מדעת חכמים.","125","","2636","True","True","False","","145","213.151.60.158","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49046","49043","עניתי, שלא תפרש לבצור - לעשות ביצורים","28/02/17 22:00","ב אדר","תשע"ז","22:00","דוד כוכב","","125","","2636","False","True","False","","129","213.151.60.158","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49047","49046","מה זה ביצורים","28/02/17 22:30","ב אדר","תשע"ז","22:30","שמואל דוד","","595","","2636","False","True","False","","130","174.200.7.145","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49048","49047","לְבַצֵּר הַחוֹמָה (ישעיהו כב, י)","28/02/17 22:47","ב אדר","תשע"ז","22:47","דוד כוכב","רש"י ישעיהו פרק כב פסוק י:
"לְבַצֵּר - לְחַזֵּק, לשון ערים בצורות (במדבר יג, כח)". אֶפֶס כִּי עַז הָעָם הַיֹּשֵׁב בָּאָרֶץ וְהֶעָרִים בְּצֻרוֹת גְּדֹלֹת מְאֹד.","125","","2636","True","True","False","","155","213.151.60.158","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב",""),new Message("49051","49050","דף סא ע"ב: "עד הבציר - של ענבים".","01/03/17 12:19","ג אדר","תשע"ז","12:19","דוד כוכב","","125","","2635","False","True","False","","129","213.151.60.158","0","49029","בבא בתרא|לו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);