var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4938;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4938","0","בגד כלאים דרבנן","10/11/10 15:18","ג כסלו","תשע"א","15:18","מתפעל","סליחה על הבורות, אבל מה המקרה?

אימתי יש כלאים דרבנן בכלאי בגדים?","148","","4923","True","True","False","","1232","80.74.114.58","0","0","הוריות|יא ע"א",""),new Message("4942","4938","צריך לקרוא רש"י","10/11/10 19:28","ג כסלו","תשע"א","19:28","עציוני","" ור' יוסי סבר אף הלובש נמי כלאים דרבנן הוי מומר דהיינו או שוע או טווי או נוז דהכי מפרשי רבנן שעטנז שוע טווי ונוז כדאמרינן במסכת נדה (דף סא:) ורבנן גזור בחד מנייהו "","159","","4923","True","True","False","","239","77.124.167.65","0","4938","הוריות|יא ע"א",""),new Message("4945","4942","יישר כח - אתה צודק מאד","11/11/10 07:49","ד כסלו","תשע"א","07:49","מתפעל","אולי גם תבאר לי את רש"י?
לא ממש הבנתי את המקרה.
מה הכוונה שחכמים גזרו באחד מהם?
מה הם הדברים האלו שוע,טווי ונוז?
אלו הם סוגי בדים או סוג של אריגה?
אז מה מדאורייתא ומה מדרבנן?","148","","4922","True","True","False","","206","80.74.114.58","0","4938","הוריות|יא ע"א",""),new Message("4947","4945","שלבים שונים בהכנת האריג","11/11/10 09:20","ד כסלו","תשע"א","09:20","עציוני","כך מפרש הברטנורא (כלאים פרק ט):
שוע טווי ונוז. שוע סרוק במסרק ושוע חלק. איש חלק מתרגמינן גבר שעיע: נוז. שזור דהיינו שני חוטין שזורין יחד ועיקר כלאים מן התורה, שיהיה הצמר סרוק וטווי ושזור לבדו, וכן הפשתן סרוק וטווי ושזור לבדו, ואחר כך יהיו ארוגים יחדו או מחוברים יחד בשתי תכיפות דהוו כארוג. ...
וראיתי לאחד מרבותינו שפירש שוע טווי, הצמר לבד והפשתים לבד, ונוז כלומר ואחר כך נוז דהיינו שניהם ארוגים יחד והכי מתיישב לישנא דמתני' שפיר טפי והכי משמע בירושלמי. ופירושים הרבה מצאתי לרבותי בפירוש שוע טווי ונוז וכולהו אית להו פרכא לבר מהאי דלית ליה פירכא.

אם אני מבין נכון, הכוונה היא שמדאוריתא האיסור הוא כאשר חוטי הצמר והפשתים מוכנים בשלמות (גם שוע גם טווי וגם נוז - החלקה, טוויה ושזירה) בנפרד, ואז מעורבים. אם מדלגים על אחד השלבים (למשל: טוויה בלי שזירה) האיסור הוא מדרבנן.","159","","4922","True","True","False","","336","132.70.40.183","0","4938","הוריות|יא ע"א",""),new Message("4949","4947","חזק וברוך - תזכה לשנים רבות","11/11/10 09:59","ד כסלו","תשע"א","09:59","מתפעל","טובות ונעימות.","148","","4922","True","True","False","","182","80.74.114.58","0","4938","הוריות|יא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);