var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52128;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","27"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52128","0","נימא נקשרה לו","10/08/17 02:10","יח אב","תשע"ז","02:10","שמואל דוד","וישנאה אמנון שנאה גדולה מאוד מ"ט אמר ר' יצחק נימא נקשרה לו ועשאתו כרות שפכה וכי נקשרה לו איהי מאי עבדה אלא אימא קשרה לו נימא ועשאתו כרות שפכה איני והא דרש רבא מאי דכתיב ויצא לך שם בגוים ביפיך שאין להן לבנות ישראל לא שער בית השחי ולא בית הערוה שאני תמר דבת יפת תואר הואי

לא הבנתי קושית הגמרא. הרי נימא קשרה לו וא"כ אפשר שהביאה תמר נימא תלושה וצ"ע","595","","2471","True","True","False","","1547","70.177.184.127","0","0","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52133","52128","ראה יד רמה שכיוונת","10/08/17 08:50","יח אב","תשע"ז","08:50","אבי גרינבלט",""וישנאה אמנון וגו' מאי טעמא אמר ר' יצחק נימא נקשרת לו מן השיער שבבית ערותה ועשאתו כרות שפכה. ומקשינן איני והא דרש רבא מאי דכתיב ויצא לך שם וגו' שאין להם לבנות ישראל לא שער של בית השחי ולא שער של בית הערוה וקודם שגבהו בנות ציון קא מיירי דאלו בתר הכי כתיב (ישעיה ג') ושפח ה' קדקד בנות ציון וה' פתהן יערה. אלא אימא נימא קשרה לו שהביאה נימא תלושה וקשרה לו באותו מקום ועשאוהו כרות שפכה ואיבעית אימא לעולם נקשרה ושאני תמר דבת יפת תואר הואי "

יפה כיוונת לדבריו !","539","","2471","True","True","False","","298","31.168.68.82","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52134","52133","ייש"כ גדול","10/08/17 08:54","יח אב","תשע"ז","08:54","שמואל דוד","וקשה על גירסתנו. וקשה על גירסת הי"ד רמה שלכאורה למה שנא אותה הרי לא עשתה שום דבר.","595","","2471","True","True","False","","274","70.177.184.127","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52135","52134","הרי קשרה נימה","10/08/17 08:57","יח אב","תשע"ז","08:57","אבי גרינבלט","","539","","2471","False","True","False","","220","31.168.68.82","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52136","52135","לפי הלשון שנקשרה","10/08/17 09:04","יח אב","תשע"ז","09:04","שמואל דוד","","595","","2471","False","True","False","","252","70.177.184.127","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52137","52136","גם לפי לשון זו","10/08/17 09:06","יח אב","תשע"ז","09:06","אבי גרינבלט","גם אם נקשרה , השנאה קיימת ולשונא לא ממש אכפת מדוע , עצם הנזק שנגרם לו , גרר את השנאה.
גם אילולא המדרש , תוכל לשאול מדוע שנאה, התשובה פשוטה , מאווייו התממשו ובזה הסתיימו רגשותיו כלפיה","539","","2471","True","True","False","","242","31.168.68.82","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52138","52137","אבל הגמרא שלנו הקשה כן","10/08/17 09:07","יח אב","תשע"ז","09:07","שמואל דוד","","595","","2471","False","True","False","","237","70.177.184.127","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52140","52138","אולי השאלה נועדה כדי ללמד על השנאה","10/08/17 09:21","יח אב","תשע"ז","09:21","אבי גרינבלט","מעין שאלה מכוונת","539","","2471","True","True","False","","200","31.168.68.82","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52147","52138","ראה על כך","10/08/17 09:44","יח אב","תשע"ז","09:44","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","2471","True","True","False","","237","95.86.114.164","0","52128","סנהדרין|כא ע"א",""),new Message("52153","52147","יסלחו הכותבים הנכבדים","10/08/17 11:04","יח אב","תשע"ז","11:04","עלי","על שאני הקטן מתערב.
א. לא ברור כלל שאכן בפועל נקשרה/קשרה לו שערה ועשאתו כרות שפכה שהרי אין לכך זכר בפשט הכתוב. אילו היה הדבר בפועל, מדוע הסתיר זאת הכתוב ? יתירה מכך, הרי יכול היה להתנגד ולקרוע את הנימא ! גם אם אמנם כך היה בפועל, ראוי היה לשונאה ואין הדבר קשור לתאוותו אלא פשוט כמו כל אדם שניזוק קשות ששונא את החובל בו.
ב. סביר יותר בעיני שזו לשון מטפורית, לשון משל של חז"ל, וכוונתם לומר שכאילו כך עשתה לו. והכוונה בזה שבעת שבא עליה, חשב אמנון שכמו שהוא רוצה בה - בתמר - כך היא תרצה בו, אבל היות והיה זה באונס ולא ברצון, היא לא שיתפה פעולה והתנגדה נמרצות כפי יכולתה ולכן הוא לא נהנה מהמעשה ואולי אפילו היה הדבר מאד לא נעים לו, וכאילו הזיקה לו מאד בזה. לאחר מעשה, ברור היה לו שגם בעתיד לא תשתף פעולה ולא תרצה בו כלל, ומתוך שנעשה כעוס ומתוסכל מאד על כך התחלפה אהבתו בשנאתו אליה כפי שקורה במקרים כאלו.
ודי בזה להבין אל נכון את פשט הכתוב","209","","2471","True","True","False","","331","194.114.146.227","0","52128","סנהדרין|כא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);