var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52376;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52376","0","אין שעת המלחמה שעת ת"ת- רד"ק ביהושע","29/08/17 00:43","ז אלול","תשע"ז","00:43","זילבר פדואל","רד"ק יהושע ה-יד :
ויש בו דרש, כי בא להפחידם על בטול תורה ועל שבטלו היום שעבר תמיד של בין הערבים; אמר לו יהושע "על איזה מהם באת?" אמר לו "עתה באתי", כלומר, על בטול תורה שאתם בטלים עתה; מיד (יהושע ז): "וילן יהושע בתוך העמק", שלן בעומקה של הלכה;

וזה הדרש רחוק, כי אין שעת המלחמה שעת ת"ת, ועוד כי פסוק וילן יהושע הוא רחוק מזה הפרשה כי הוא במלחמת העי, ועוד כי כותב הדרש הזה טעה בפסוק וילן, כי שני פסוקים הם: "וילן יהושע" סופו "בתוך העם" והפסוק האחר "וילן יהושע בלילה ההוא בתוך העמק";","504","","2454","True","True","False","","953","213.151.32.6","0","0","סנהדרין|מד ע"א",""),new Message("52380","52376","כוונת הגמרא","29/08/17 02:20","ז אלול","תשע"ז","02:20","דוד כוכב","כיון ששעות הלילה לא היו שעות מלחמה, היתה הקפדה על יהושע שאינו מנצל שעות אלו לתורה.
באשר ללשון הפסוקים, כבר ביארו את דברי הגמרא כך: (יהושע ח, ט-יג) וַיָּלֶן יְהוֹשֻׁעַ בַּלַּיְלָה הַהוּא... בְּתוֹךְ הָעֵמֶק. ונדרש בגזירה שוה: בַּלַּיְלָה הַהוּא - בַּלַּיְלָה הַהוּא.","125","","2454","True","True","False","","241","95.86.105.227","0","52376","סנהדרין|מד ע"א",""),new Message("52394","52376","ייש"כ","29/08/17 12:00","ז אלול","תשע"ז","12:00","אור חדש","יש שתי גישות לקיום חובות התורה בעולם לאדם היהודי
א: שכל רגע פנוי חייב להיות מנוצל לעניין תורני, מצווה או ת"ת ואם פנוי רגע אחד מעניין מצוותי הרי מייד מתחייב בת"ת ובמחדלו מלקיימם מבטל עשה ו'מתחייב בנפשו'
ב: יש מצווה לקיים מצווה ויש מצווה בלימוד תורה, כל רגע שמקיים אחת מהשתיים זוכה במצווה כל רגע שלא עוסק- לא זוכה במצווה אך בד"כ אין עליו טענה 'למה לא קיים משהו'

כידוע יש מחל' בגדר לימוד תורה האם זה 'יומם ולילה ממש כל רגע ורגע' או די ב'ק"ש ביום וק"ש בלילה'

וכן ידוע שמבארים שפטרה הנשים מת"ת מד עיסוקן הכללי בענייני הבית הגם שבמקרים רבים יש לה גם רגעי פנאי מחובות הבית

וכן בדין 'עוסק במצווה' יש דעות המפליגות פטורו ממצוות אחרות בצורה רחבה ביותר (ראה סוכה כו ובדין פרוטה דר"י) כך למשל מי שמתכנן לבקר למחרת אצל רבו נפטר לדעתם ממצוות סוכה בלילה הקודם או השומר אבדה לחברו פטור מכל המצוות כל אותו זמן שהאבדה בביתו.

לכן דברי הרד"ק שזמן מלחמה אינו כלל זמן לת"ת גם ברגעים הפנויים ולא ניתן היה לדרוש זאת מהעם וודאי מבוססים על מקורות ודינים שונים שנפסקו להלכה.
אומנם בכ"ז יש גם מקור לשיטה א'- שאכן חיוב הת"ת הוא בכל רגע פנוי ממש.
רגילים לבאר ששתי הגישות נכונות רק כ"א נכונה לדרגה שונה של ב"א
להמון העם ההנהגה הראויה היא שהעוסק בדבר נפטר בכל זמן עיסוקו מעניינים אחרים ולא חייב ואף לא נכון יהיה לדחוק עצמו ולערבב עיסוק בעניינים שונים בסמיכות וערבוב
אומנם ייתכן שלבעל המדרש היתה דרישה מיהושע להנהיג העם בדרגה נעלה כך שיזכו גם להשגחה מיוחדת- כלומר עוסקים בתורה בלא הפסק ורק יעשו בעצמם מעין השתדלות של מלחמה אך למעשה ה' יגמור בעדם כל מעשיהם וכשיטת רשב"י גבי עסק העוה"ז. ולכן הגם שהדרש לא נכון להנהגתנו ייתכן לבאר כך הפסוקים של יהושע","458","","2454","True","True","False","","132","213.151.55.19","0","52376","סנהדרין|מד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);