var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52442;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","78"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","75"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52442","0","בן סורר ומורה","30/08/17 13:53","ח אלול","תשע"ז","13:53","אבי גרינבלט","א. "לא אמר רב נחמן בר יצחק לרבות בן סורר ומורה מאי טעמא דאמר קרא וכי יהיה באיש חטא איש ולא בן חטא מי שעל חטאו נהרג יצא בן סורר ומורה שעל שום סופו נהרג" , יש כאן מקור מפסוק ושילוב של מדרש המגדיר את ההלכה . יש דוגמאות נוספות לצורת לימוד כזו ?

ב. "ור' אליעזר האי וכי יהיה באיש מאי דריש ביה אמר ריש לקיש ההוא למעוטי בן סורר ומורה"
מביא רש"י "דאע"ג דבסקילה אתא. קרא למעוטי דכתיב איש ובן סורר ומורה לא הוי איש דאם היה ראוי להוליד לא היה נידון דכתיב (דברים כא) בן"
1. הלימוד כאן קצת קשה להבנה מבחינה לוגית , מחד - אין עונשין לפני גיל מצוות , מאידך לאחר גיל מצוות כבר אינו איש.
2. בנוסף , יכולת הולדה קיימת גם לפני גיל יג ואם כך , אינו ראוי להיות בן סו"מ גם קודם לגיל מצוות
3. בנוסף , אין כאן התייחסות לסימני בגרות שמגיעים לא"ד בגיל יג אלא מעט קודם או לאחר מכן.
4. האם רש"י בדבריו מתייחס גם לגיל (יג או שיכולת ההולדה אינה בהכרח קשורה לגיל יג) ?","539","","2448","True","True","False","","785","31.168.68.82","0","0","סנהדרין|מו ע"א",""),new Message("52450","52442","תשובות","30/08/17 15:43","ח אלול","תשע"ז","15:43","דוד כוכב","א. זה לא מדרש אגדה, הרי ברור שהוא לא חטא בחטא חמור.

ב.
1. הוא בגיל ביניים, טרום איש.
2. מיעוטא דמיעוטא שאינו נחשב להלכה.
3. יתברר לקמן.
4. יכולת ההולדה קשורה לגיל יג, כך מבואר בגמרא בכמה מקומות.","125","","2448","True","True","False","","190","95.86.105.227","0","52442","סנהדרין|מו ע"א",""),new Message("52452","52450",">>>","30/08/17 15:57","ח אלול","תשע"ז","15:57","אבי גרינבלט","לא ציינתי שזה מדרש אגדה , זה יותר מדרש הלכה , רק שאלתי לדוגמאות נוספות .

מעל גיל יג זה גיל ביניים ואינו נקרא איש ?","539","","2448","True","True","False","","104","31.168.68.82","0","52442","סנהדרין|מו ע"א",""),new Message("52453","52452","הסוגיה בדף סח ע"ב","30/08/17 18:38","ח אלול","תשע"ז","18:38","דוד כוכב","","125","","2448","False","True","False","","190","95.86.105.227","0","52442","סנהדרין|מו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82784);