var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52670;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52670","0",""יכה יוסי את יוסי" , בבלי-ירושלמי","10/09/17 13:03","יט אלול","תשע"ז","13:03","אבי גרינבלט","מלשון המשנה , משמע שהעד אכן חוזר על הגידוף בדיוק כפי לשון המגדף וכמדומני שהגמרא אצלנו בהמשך לא מציינת דרך אחרת מזו המופיעה במשנה.
מלשון הירושלמי משמע שאינו חוזר במדוייק על לשון המגדף :
"ואמרין ליה גדף אלא אותו השם שאמרתי לפניכם אותו קילל ובו קילל ואין העדים צריכין לקרוע שכבר קרעו בשעה ששמעו"

הרמב"ם הל' עכו"ם ב,ח פוסק כלשון המשנה ולכאורה אינו מביא את לשון הירושלמי :
"אזהרה של מגדף מנין שנאמר אלהים לא תקלל בכל יום ויום בודקין את העדים בכינוים יכה יוסי את יוסי נגמר הדין מוציאין את כל אדם לחוץ ושואלים את הגדול שבעדים ואומרים לו אמור מה ששמעת בפירוש והוא אומר והדיינים עומדים על רגליהם וקורעין ולא מאחין והעד השני אומר אף אני כמותו שמעתי ואם היו עדים רבים צריך כל אחד ואחד מהן לומר כזה שמעתי".

הרמב"ם פוסק לעיתים כירושלמי גם כאשר הוא חלוק על הבבלי , כאן לכאורה אין מחלוקת (לענ"ד כדלעיל)
האם משמע שהרמב"ם לא קיבל כאן את דעת הירושלמי , אם אכן כך הוא , מה הסיבה (יש סברה הגיונית שלא יחזרו על הדברים עקב חומרתם) ?","539","","2438","True","True","False","","795","31.168.68.82","0","0","סנהדרין|נו ע"א",""),new Message("52690","52670","הסברו של התוי"ט לדברי הבבלי","12/09/17 11:50","כא אלול","תשע"ז","11:50","אבי גרינבלט","מבאר תיו"ט פ"ז מ"ה שהרמב"ם למד שיש בזה מח' ופסק כהבבלי .
בענין תמיהת הירו' איך מותר דבר זה כתב, שכיון שאין כוונת העדים לגדף אלא להעיד התירו בכה"ג.","539","","2436","True","True","False","","151","31.168.68.82","0","52670","סנהדרין|נו ע"א",""),new Message("52691","52690","פשוט שתלוי בכוונה","12/09/17 11:53","כא אלול","תשע"ז","11:53","אור חדש","כמו שכשלומדים נדרים ונזיר לא הופכים כל הלומדים לנזירים ולא נאסרים בכל הדברים שמוציאים מפיהם בשעת לימוד
צ"ל ש'זה ידים מוכיחות' שאין כוונתו כלל למשמעות הפשוטה של מה שמוציא מפיו","458","","2436","True","True","False","","104","213.151.55.19","0","52670","סנהדרין|נו ע"א",""),new Message("52692","52691","עדיין מדובר על חשש מגדף","12/09/17 12:04","כא אלול","תשע"ז","12:04","אבי גרינבלט","ואולי בזה חידושו , הראיה , דברי הירושלמי .","539","","2436","True","True","False","","99","31.168.68.82","0","52670","סנהדרין|נו ע"א",""),new Message("52693","52692","הסבר","12/09/17 12:05","כא אלול","תשע"ז","12:05","אור חדש","התכוונתי שאחר שיש בבלי ופסק הרמב"ם שפשוט שהבינו שזה לא שונה משאר הדינים החמורים התלויים בפה (ושבועות בשם בכללם) שבכולם אם פשוט לשומעים מעל כל ספק שכוונת האומר לשם לימוד/ עדות אין נידון כאילו אמר הדברים בכוונת עצמו","458","","2436","True","True","False","","115","213.151.55.19","0","52670","סנהדרין|נו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);