var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52738;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52738","0",""לא תאכלו עם הדם"","17/09/17 09:49","כו אלול","תשע"ז","09:49","אבי גרינבלט","לשון הגמרא
"א"ר עקיבא מנין לסנהדרין שהרגו את הנפש , שאין טועמין כלום כל אותו היום ת"ל 'לא תאכלו על הדם'"
כך פוסק הרמב"ם (סנהד' יג,ד)
"כל בית דין שהרגו נפש אסורים לאכול כל אותו היום הרי זה בכלל לא תאכלו על הדם".

מדוע הרמב"ם אינו נוקט ממש כלשונו של רבי עקיבא וכאילו מצמצם את האיסור מצום מוחלט לאכילה בלבד ?","539","","2435","True","True","False","","810","31.168.68.82","0","0","סנהדרין|סג ע"א",""),new Message("52742","52738","רגיל לשנות להתאמה עם","17/09/17 11:02","כו אלול","תשע"ז","11:02","אור חדש","הדרשה הפשוטה, להתאים הלשון של הדין או של הדרשה שלו זה לזה
כך אצלנו כיוון שנלמד מ'לא תאכלו' כתב אסורים לאכול","458","","2435","True","True","False","","140","213.151.55.26","0","52738","סנהדרין|סג ע"א",""),new Message("52746","52738","היינו הך - הרמב"ם מבאר מהי טעימה","17/09/17 11:32","כו אלול","תשע"ז","11:32","דוד כוכב","וראה את דברי התוספות מסכת פסחים דף קא ע"א:
"טעימו מידי - נראה דהיינו טעימת לחם כדאמרינן בפ"ג דשבועות (דף כב:) כדאמרי אינשי ניטעום מידי ואזלי ואכלי ושתו".","125","","2435","True","True","False","","183","95.86.110.167","0","52738","סנהדרין|סג ע"א",""),new Message("52771","52746","ראה דברי הגר"ע יוסף זצ"ל ויש נפק"מ","17/09/17 22:41","כו אלול","תשע"ז","22:41","אבי גרינבלט","את זה זכיתי לראות כעת:

שו"ת יביע אומר חלק ד - אורח חיים סימן יא
"והרמב"ם (פי"ג מה' סנהדרין ה"ד) כ', כל ב"ד שהרגו נפש אסורים לאכול כל אותו היום, וה"ז בכלל לא תאכלו על הדם. ע"כ. אלמא שלא נאסרו אלא באכילה אבל בשתיה מותר. (אף על פי שלשון הגמ' מורה שגם בטעימה אסור) וכבר העיר בזה בשו"ת בית נפתלי (סי' ח) על הרמב"ם ששינה מלשון הש"ס כאן ובדין הסנהדרין. וע"כ דס"ל להרמב"ם דשתיית מים מיהא משרא שרי, ומינה לנ"ד דנפקא לן נמי מלא תאכלו על הדם, לא מחמירינן טפי מהתם".","539","","2435","True","True","False","","152","95.86.72.27","0","52738","סנהדרין|סג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);