var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52957;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","41"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","37")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52957","0","הניחו לו קנאי בן קנאי הוא","06/10/17 11:00","טז תשרי","תשע"ח","11:00","זילבר פדואל","רש'י - בן קנאי - משבט לוי שקינא במעשה דינה דכתיב הכזונה יעשה את אחותנו.

הדברים הבאים מתאימים גם לפרשת וזאת הברכה הקרבה ובאה;
כתבתים כד הוינא טליא. אם איני טועה , חלקם מתבסס על דברים שכתב הרב בן ציון פירר בסיפרו פנים חדשות בתורה, בכל אופן חלק הוספתי מדילי.

כידוע מעשה דינה נדרש לגנאי ע"י יעקב, עכרתם אותי, ובפ' ויחי - כלי חמס וכו'
אם כן - כיצד מזכירים לפנחס את הקנאות השלילית?

ויש לבאר :

אמנם בספר בראשית נראה שפעלו יחד.
ויוסף אסר דוקא את שמעון (רש'י בראשית מב כד, - הוא השליכו לבור, הוא שאמר ללוי הנה בעל החלומות הלזה בא, דבר אחר נתכוון להפרידו מלוי שמא יתיעצו שניהם להרוג אותו)

ואולם בהמשך - המקנאים במעשה העגל היו שבט לוי
וכך התגלתה קנאתם כקינאה לה', ולכן בפרשת וזאת הברכה בירך אותם משה : וללוי אמר תומיך ואוריך...האומר לאביו ולאמו וכו'

לעומתם - חטא נשיא שמעון ואף נהרגו 24,000 איש בחטא בעל פעור
והפעם נפגשו הקנאים מ-2 צידי המיתרס
ופנחס הקנאי הורג את זימרי בן סלוא.

קנאת שבט לוי במעשה העגל ופנחס בחטא בעל פעור הוכיחו , שמלכתחילה קנאותם נבעה ממקורות שונים.
ומדויקים הדברים המדרש בראשית רבה פ-ט : ויקחו שני בני יעקב שמעון ולוי - ממשמע שנאמר שמעון ולוי ידענו שבני יעקב הם אלא בני יעקב - שלא נטלו עצה מיעקב , שמעון ולוי - שלא נטלו עצה זה מזה

ואף בציורי הדגלים בחנייתם במדבר נבדלו זה מזה -
כדברי המדרש במדבר רבה ב-ז, על דגל שמעון צוירה שכם, ועל דגל לוי צוירו האורים והתומים (רמיזה לברכת משה)

ואם כך - אתי שפיר
יבוא קנאי בן קנאי","504","","2417","True","True","False","","950","82.81.31.217","0","0","סנהדרין|פב ע"ב",""),new Message("52959","52957","קצת מזה","06/10/17 14:25","טז תשרי","תשע"ח","14:25","דוד כוכב","גם פה, ובהמשך שם.","125","","2417","True","True","False","","177","213.151.43.218","0","52957","סנהדרין|פב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);