var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53417;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53417","0","הערה ברש"י","12/11/17 20:40","כג חשון","תשע"ח","20:40","שמואל דוד","מכות דף ד: רש"י עדים זוממין אין צריכין התראה בכתובות אמרינן טעמא באלו נערות (דף לג.) נתרי בהו אימת כו' אבל כל שאר עונשין בב"ד "של מטה" צריכין התראה

יש לעיין מדוע הדגיש רש"י ב"ד של מטה ומה כוונתו בזה","595","","2362","True","True","False","","1000","174.200.14.1","0","0","מכות|ד ע"ב",""),new Message("53418","53417","בלא התראה ייענש עדין בבי"ד של מעלה","12/11/17 20:51","כג חשון","תשע"ח","20:51","דוד כוכב","","125","","2362","False","True","False","","156","95.86.70.88","0","53417","מכות|ד ע"ב",""),new Message("53421","53417","בהרבה מקומות מוזכר בית דין של מטה","12/11/17 23:20","כג חשון","תשע"ח","23:20","יהודי_קדום","במקורותינו. יש בו כדי להדגיש שבית דין של מטה רשאי להעניש במלקות, במיתה וכדו' אם ורק אם יש עדים והתראה - בעוד שבית דין של מעלה אינו כן, למשל:
שמות פרק לא פסוק יד:
וּשְׁמַרְתֶּם֙ אֶת־הַשַּׁבָּ֔ת כִּ֛י קֹ֥דֶשׁ הִ֖וא לָכֶ֑ם מְחַֽלְלֶ֙יהָ֙ מ֣וֹת יוּמָ֔ת כִּ֗י כָּל־הָעֹשֶׂ֥ה בָהּ֙ מְלָאכָ֔ה וְנִכְרְתָ֛ה הַנֶּ֥פֶשׁ הַהִ֖וא מִקֶּ֥רֶב עַמֶּֽיהָ:
עונש הכרת שבידי שמים יחול - ללא התראה - על מי שיעשה מלאכה ביום השבת.

(הערה על ההערה שהביא על רש"י: "עדים זוממין אין צריכין התראה ..." - כי העדים עצמם יודעים בעצמם ששיקרו...).","233","","2362","True","True","False","","156","109.64.111.198","0","53417","מכות|ד ע"ב",""),new Message("53419","53418","הבנתי","12/11/17 22:31","כג חשון","תשע"ח","22:31","שמואל דוד","אבל מה הצורך לכתוב זה","595","","2362","True","True","False","","129","174.200.14.1","0","53417","מכות|ד ע"ב",""),new Message("53422","53419","כך ברור יותר","13/11/17 11:50","כד חשון","תשע"ח","11:50","דוד כוכב","אילו היה רש"י כותב: "אבל כל שאר עונשין בב"ד צריכין התראה" היה משמע שאין בי"ד מיסרין כלל בלא התראה. ולא היא, שאמרו במסכת כתובות דף פו ע"א: "תנינא: במה דברים אמורים - במצות לא תעשה, אבל במצות עשה, כגון שאומרין לו עשה סוכה ואינו עושה, לולב ואינו עושה, מכין אותו עד שתצא נפשו" ושם לא התרו בו על שלא עשה עד עכשיו, והמלקות הן כדי שיעשה בעתיד.
ואילו בלשון רש"י: "אבל כל שאר עונשין בב"ד של מטה צריכין התראה" מבואר שמדובר בעונשין של ב"ד של מטה כעין עונשין של בי"ד של מעלה - עונשין על עבירות שעבר.","125","","2361","True","True","False","","198","95.86.70.88","0","53417","מכות|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);