var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53431;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53431","0","42 ערי מקלט קולטות לדעת - פשט חדש","15/11/17 09:30","כו חשון","תשע"ח","09:30","זילבר פדואל","רצ"ב מאמרו של הרב שמעון לפיד
מישיבת אור עציון
פורסם ב"אורות עציון" כרך יד","504","pdf","2356","True","True","False","","1134","213.151.32.163","0","0","מכות|י ע"א","0-pdf"),new Message("53432","53431","יפה מאד+תיקון","15/11/17 10:15","כו חשון","תשע"ח","10:15","אור חדש","אומנם יש עדיין צורך בתיקון קל
פשט לשון לדעת/לא לדעת לא מורה כלל על רצון זקני העיר אלא וודאי מורה על דעתו של הרוצח וכפי שהבינו כל הראשונים שהרי זו משמעות המילה בכל סוגיותינו.

אומנם מצירוף הבנת הראשונים וחידושו של הרב לפיד יצא לנו הפירוש הנכון בעז"ה:

ערי מקלט קולטות רוצח בין 'רצח לדעת ובין שלא'(שכך פשט 'לדעת' בכל הסוגיות העוסקות ברוצח בשגגה), כלומר שם מקיימים שמכניסים אותו לעיר מקלט בכ"מ ואח"כ משלחים אותו לברר אם רצח לדעת או לא בליווי הגנה שתשמור עליו בנתיים.

לעומת זאת ערי הלווים קולטות רק כאלו שיש להם 'תוית' 'לא לדעת' כלומר כאלו שנדונו כבר בב"ד והוכרו כרוצחים בשגגה (ואז יכולים לבחור בעיר לויים הקרובה אליהם יותר מערי מקלט הרשמיות וזה נראה לי הפשט בעניין) כך מובן גם למה הסימון הוא רק לערי מקלט שקולטות גם רוצחים שטרם התברר דינם בב"ד.
אומנם אולי יש גם אפשרות שינסו לשכנע הזקנים של עיר הלויים שאכן ההריגה היתה בשוגג ואז נקלטים עד הדיון המסודר (וכהצעת הרב לפיד) אך אז לא תתורץ הקושיה מעניין סימון הערים","458","","2356","True","True","False","","133","213.151.55.26","0","53431","מכות|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);