var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53633;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53633","0","איך משה הרועה הנאמן גזר /קללות על ישראל?","29/11/17 15:06","יא כסלו","תשע"ח","15:06","איתןן","בפרט על כליון?
אם חלילה כליון העולם חוזר לתוהו ובוהו? למה לא גזירות /קללה אחרות","669","","2343","True","True","False","","810","84.109.232.210","0","0","מכות|כד ע"א",""),new Message("53645","53633","ערוך לנר מסכת מכות דף כד עמוד א","30/11/17 00:13","יב כסלו","תשע"ח","00:13","חננאל",""ועל פי זה נ"ל לבאר המאמר שאמר ד' גזירות גזר משה וכו', והלא יש להקשות וכי משה רבינו ח"ו שונא ישראל היה עד שהוצרכו הנביאים לבטל גזירותיו. ועוד, וכי הוא גזר והלא דבריו היו דברי הקדוש ברוך הוא, וא"כ היאך נביא יכול לבטל. אכן לפי הנראה אין כאן סתירה כלל בין דברי משה לדברי הנביאים, רק שמשה אמר בשם הקדוש ברוך הוא והם פרשו דבריו, עד שמה שהיה נראה כגזירה בדבריו פרשוהו לטובה, ונראה זה כאילו בטלו גזירתו, שמשה אמר עין יעקב שלא יזכו לברכות דגן ותירוש אלא אם יהיה אלקים עמהם שיזכו ע"פ הדין, ועמוס ביטל כשבקש מהקב"ה שימחול עונות עמו למען פשעיהם לא יזכרו עוד ויזכו ע"פ הדין. משה אמר ובגוים ההם לא תרגיע, וירמיה אמר הלוך להרגיעו ישראל, דהיינו באמת שבגוים לא ימצאו מרגוע מצדם שלא יתנו להם מנוח לכף רגלם, אבל הקדוש ברוך הוא הלך להניח להם וליתן להם מרגוע בגלות מצד השכינה שגלתה עמהם, וא"כ עי"ז היתה גזירת משה לטובתם שלא יתערבו בגוים. משה אמר פוקד עון אבות, וזה ביטל יחזקאל כשאמר נפש החוטאת היא תמות, שזה פירוש דברי משה דאם הבן צדיק לא ימות בעון אב, אבל אם הוא נפש חוטאת אז נענשה בעונה ובעון אבותיה, כמו שדרשו רז"ל פוקד עון אבות בשאוחזים מעשה אבותיהם, וזה נפש החוטאת היא תמות. משה אמר ואבדתם בגוים ואכלה אתכם וגו', וישעיה אמר ובאו האובדים, ואין זה סתירה רק שמפרש בזה מה שאמר משה שכוונתו כאבידה המתבקשת וכאכילת קישואין כדמפרש בגמרא".

וע"ע בחידושי אגדות למהר"ל","81","","2342","True","True","False","","192","87.69.124.31","0","53633","מכות|כד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);