var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54199;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54199","0","בכולן נאמר ונעלם","04/01/18 19:16","יז טבת","תשע"ח","19:16","שמואל דוד","שבועות כה:

"בכולן" נאמר ונעלם וכאן לא נאמר ונעלם וכו'

והנה ידוע מבעלי כללים שמשמעות "כל" היינו ג'. וכן מבואר בתוספות כתובות דף ח ובעוד ראשונים בכמה מקומות.

והנה עיין שבועות לה. להכי כתבה רחמנא לעדות גבי שבועת ביטוי וגבי טומאת מקדש וקדשיו דבכולן נאמר ונעלם כו'

א) ביטוי ב) מקדש ג) קדשיו.

והנה עיין רש"י כה: בכולן - בכל הכתובין בקרבן עולה ויורד שבועת ביטוי וטומאת מקדש וקדשיו נאמר ונעלם.

אולם עיין רש"י לא: ד"ה בכולן נאמר ונעלם - בכל הכתובים בקרבן עולה ויורד "כגון" שבועת ביטוי וטומאת מקדש נאמר ונעלם.

וראיתי מקשים מדוע כתב רש"י כגון, הרי פרט כל הני דברים דכתיב בהו ונעלם.

ונראה ליישב שהרי כאן בדף לא: לא הזכיר רש"י קדשיו ולכן שפיר כתב כגון. (אולם עדיין קשה מדוע השמיט קדשיו וכתב כגון במקומו ואפשר שרצה לקצר כדרכו בקודש וצ"ע)

והנה עיינתי ברש"י כריתות ט. ושמחתי דעיין שם בד"ה בכולן וז"ל בכל המביאין עולה ויורד שבאותה פרשה כגון מטמא מקדש ושבועת בטוי דכתיבי בהו שבועת העדות. עכ"ל

הרי כתב כגון ולא כתב קדשיו ומבואר כנ"ל ודו"ק בזה.

עדיין יש להעיר מדוע בכריתות שינה רש"י בלשונו וכתב מקדש קודם ביטוי, הרי בגמרא שבועות לה. הזכיר ביטוי קודם מקדש. וכן ברש"י במסכת שבועות כה: לא: ביטוי קודם.

אמנם לא על רש"י בכריתות קשה, רק על הגמרא בשבועות קשה שהרי בקרא כתיב תחילה מקדש וקדשיו ואח"כ ביטוי וא"כ צ"ע אמאי שינה הגמרא מלישנא דקרא.

ועיין נהורא שרגא עמ"ס שבועות לה. ודו"ק היטב

עדיין יש לפלפל בזה ועוד חזון למועד בע"ה

אשמח בתגובות מן הקוראים","595","","2307","True","True","False","","929","174.200.14.96","0","0","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("54208","54199",""כגון" של רש"י שונה מהמובן היום","05/01/18 03:14","יח טבת","תשע"ח","03:14","המכריע","כמו שדיברנו בזה כאן כמה פעמים

יש ברש"י הרבה מאד מקומות, אולי עשרות, שרש"י אומר כגון ומונה כל הדוגמאות או יש מלכתחילה רק אחת.

אצלו כגון מובנו בגוונא זו, ולא כמקובל היום ואולי גם אצל חלק מרבותינו מקדם, שכגון הוא בהכרח דוגמה מתוך כמה.

על ידי חיפוש כאן בפורום יוכל למצוא כמה וכמה מקומות שעמדו על זה חכמי הפורום.","199","","2306","True","True","False","","329","164.138.120.78","0","54199","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("54212","54208","עיין רש"י בחלק ושדי חמד","05/01/18 21:15","יח טבת","תשע"ח","21:15","שמואל דוד","","595","","2306","False","True","False","","154","174.200.1.108","0","54199","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("54213","54208","לאחרונה אמר לי מאן דהו שאדרבה","06/01/18 18:07","יט טבת","תשע"ח","18:07","דוד כוכב","- שכמעט תמיד מביא רש"י את כל האפשרויות באומרו "כגון". לא בדקתי אם כך הוא.","125","","2305","True","True","False","","179","95.86.70.108","0","54199","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("54214","54213","ראה בקישור להלן מה כתב בעבר","06/01/18 18:40","יט טבת","תשע"ח","18:40","יהודי_קדום","כאן.","233","","2305","True","True","False","","109","109.64.62.46","0","54199","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("54215","54214","זה לא המקום היחיד","06/01/18 20:13","יט טבת","תשע"ח","20:13","המכריע","דומני שאני עצמי כתבתי זאת יותר מפעם אחת, וכל פעם היה כמובן איזה רש"י לדוגמה שרואים בו את היסוד הזה.

אבל אני עצמי ממש לא יודע איך מחפשים (לא כאן ולא בשום מקום).","199","","2305","True","True","False","","300","185.120.125.45","0","54199","שבועות|כה ע"ב",""),new Message("54216","54215","אולי כוונתו לקישור","06/01/18 20:21","יט טבת","תשע"ח","20:21","יהודי_קדום","כאן?

בקובץ המצורף מוצגת תמונת מסך אליה מגיעים ע"י לחיצה על שם המשתמש, גלילה מטה ולחיצה על "הצג את הרשימה המלאה »" ואז רושמים את המבוקש לחיפוש כפי המוראה בתמונה המצורפת.","233","jpg","2305","True","True","False","","255","109.64.62.46","0","54199","שבועות|כה ע"ב","0-jpg"),new Message("54218","54216","אכן יש שם. יישר כח הרב קדום","07/01/18 02:09","כ טבת","תשע"ח","02:09","המכריע","בקישור למסכת גיטין.
ושם קישר הרב כוכב לעוד כמה מקומות.","199","","2304","True","True","False","","333","95.86.127.108","0","54199","שבועות|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);