var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54288;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54288","0","למה תיקו -האם יש מיגו","14/01/18 11:41","כז טבת","תשע"ח","11:41","איתןן","מלוה אחד ו2 שטרות. הרי יכול המלווה לטעון שאם ימכור לאיש אחר את אחד השטרות ,אז שניהם יגבו מהלווה !
ואולי א"א להסב את השטר לאחר (הלווה יטען 'לויתי ממך ולא ממנו')?","669","","2297","True","True","False","","797","84.109.232.210","0","0","שבועות|מז ע"ב",""),new Message("54292","54288","ראה כתובות פה,ב","14/01/18 13:08","כז טבת","תשע"ח","13:08","אבי גרינבלט","אכתוב את הדברים לענ"ד ומסברה בלבד

כתובות פה,ב תוד"ה המוכר
"ונ"ל לא הוי מכר מדאו' דאי הוי מכר , אמאי מחול"

רמב"ם הל' מכירה ו י-יב
י - "המוכר שטר חוב לחבירו או נתנו לו במתנה אינו נקנה במסירת השטר לידו שלא מסר לו אלא הראיה שבו ואין הראיה נתפסת ביד.
יא - וכיצד יקנה השטר שיכתוב לו המקנה קנה שטר פלוני וכל השעבוד שיש בו וימסור לו השטר ונמצא שנקנה בכתיבה ומסירה ואין צריך עדים לענין קנייתו אבל צריך עדים לענין תביעתו שהרי הנתבע אומר לו מי יאמר שבעל דברים שלי כתב ומסר לך.
יב - קנין השטרות בדרך הזאת מדברי סופרים אבל מן התורה אין הראיות נקנות אלא גוף הדבר בלבד קנוי לפיכך המוכר שטר חוב לחבירו עדיין יכול למחול ואפילו יורשו מוחלו."

בקיצור , מכירה "לא מציאה"..... ואולי המיגו לא ממש מיגו.","539","","2297","True","True","False","","105","31.168.68.82","0","54288","שבועות|מז ע"ב",""),new Message("54393","54288",""מאי תקנתיה נכתבו הרשאה להדדי" כתובות צה","19/01/18 00:09","ג שבט","תשע"ח","00:09","דוד כוכב","כלומר, שעד שלא כותבים הרשאה כל אחד נידון לעצמו.

וכן במסכת בבא בתרא דף קכז ע"א: "כותבין הרשאה זה לזה".
ובמסכת בכורות דף מז ע"ב: "ולכתבו הרשאה להדדי".
וכן בשבועות דף לג ע"ב; ובכורות דף מט ע"א: "בבא בהרשאה".","125","","2292","True","True","False","","161","213.151.49.125","0","54288","שבועות|מז ע"ב",""),new Message("54293","54292","אם יציג ב-2 זמנים שונים.נחשב כשני שטרות?","14/01/18 13:46","כז טבת","תשע"ח","13:46","איתןן","","669","","2297","False","True","False","","40","84.109.232.210","0","54288","שבועות|מז ע"ב",""),new Message("54294","54293","רא"ש, ריטב"א על המקרה הקודם","14/01/18 13:48","כז טבת","תשע"ח","13:48","איתןן","","669","","2297","False","True","False","","33","84.109.232.210","0","54288","שבועות|מז ע"ב",""),new Message("54401","54393","זה לא מיגו","20/01/18 20:31","ד שבט","תשע"ח","20:31","המכריע","על הרבה פחות מזה נאמר בב"ק דף ח "לכי תהדר".
אם ימכור ישתנה המצב. לפי המצב כרגע יתכן שאין לו זכות גבייה בשניהם.

לגבי מכירת שטרות הדבר מפורסם מאד שזו מחלוקת ראשונים גדולה. אכן תוס' סוברים בכ"מ שהמכירה רק מדרבנן ולכן מועילה מחילת המלוה. ויש בראשונים הסוברים שהמכירה מדאורייתא אלא שרק שיעבוד הנכסים נמכר ולא שיעבוד הגוף וזה הטעם שמועילה מחילה.

ואם יש לדמות, יש סוגיא בסוף כתובות בד' שדות שמקיפות שדה מד' רוחות, ומדובר שם על דבר דומה, ד' שאתו מכח חד וחד דאתי מכח ד'.

אבל גם שם מדובר על כח שבא ממצב שהיה קודם ולא מיגו על חשבון שאפשר לשנות את המצב. זה כלום.","199","","2291","True","True","False","","185","95.86.108.184","0","54288","שבועות|מז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);