var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54321;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54321","0","דעת בן ננס ודעת ת"ק","15/01/18 11:37","כח טבת","תשע"ח","11:37","אבי גרינבלט","ראינו את דברי בן ננס (כדאי לעיין בדברי יעקב מאיר) בסוף ב"ב והשבח ששיבחו רבי ישמעאל .

מדוע לא הוצע "'שודא דדייני" ?

(יש סברה להבין מדוע לא ישבעו שניהם שהרי צד אחד ודאי משקר ומאידך צריך להבין את דעתו של ת"ק שהציע ששניהם ישבעו כאשר ברור שצד אחד משקר והשאלה גם אל דברי ת"ק)","539","","2300","True","True","False","","886","31.168.68.82","0","0","שבועות|מה ע"א",""),new Message("54329","54321","ודאי שחייב לשלם לשניהם","16/01/18 00:36","כט טבת","תשע"ח","00:36","דוד כוכב","הוא התחייב לכל אחד בנפרד.
לפועלים הוא התחייב לשלם תמורת עבודתם. ולמדנו: (מסכת בבא קמא דף קיח ע"א) "הלויתני, הפקדת אצלי, ואיני יודע אם החזרתי לך אם לא החזרתי לך - חייב".
לחנווני התחייב לשם אם ישלם לפועלים, והוא לא דרש עדים אלא סמך על טענתו.

השאלה היא רק אם לחייבם להשבע.","125","","2299","True","True","False","","151","213.151.49.125","0","54321","שבועות|מה ע"א",""),new Message("54330","54329","הבנה בדעת ת"ק","16/01/18 08:48","כט טבת","תשע"ח","08:48","אבי גרינבלט","רש"י בדף מז,ב
"שניהם נשבעין ונוטלין מבעל הבית - דאמר ליה [חנווני] : פועלים לא מהימנו לי בשבועה את האמנתינהו דלא אמרת לי בסהדי הב להו וכן פועלין אמרי ליה לא מהימן לן חנוני בשבועה".

א. היות וכל צד עומד מאחורי מחוייבותו להישבע בפני בעה"ב , אינו נחשב כדיון אחד וממילא אין כאן שבועת שקר ולכן שניהם מחוייבים להישבע ?
ב. האם דין זה שייך גם אם 3 הצדדים יעמדו בבית הדין במעמד אחד , האם גם אז בי"ד יחייב את הפועלים והחנווני להישבע לבעה"ב (למרות שברור שיש כאן צד אחד שמשקר) או שבכל מצב , מונעים מעמד כזה כדי לפתור את הענין ?
ג. האם לא שייך לדון את הפועלים והחנווני כעין 2 כיתי המכחישות זו את זו (כמחלוקת רב הונא ורב חסדא בדף מז,ב) ?","539","","2299","True","True","False","","101","31.168.68.82","0","54321","שבועות|מה ע"א",""),new Message("54335","54330","אין נ"מ אם יהיה זה נחשב לדיון אחד או ל2","16/01/18 14:58","כט טבת","תשע"ח","14:58","דוד כוכב","בכל מקרה הרי תתבצע שבועת שקר, אך חכמים אינם חוששים לכך.
לדעת חכמים, גם אם אחד הצדדים ודאי ישבע לשקר אין בכך לשנות את תפקיד השבועה, שהוא למנוע מקרים רבים של גזל, למרות שתמיד קיים חשש מצוי שיכשל וישבע לשקר.

ג. אכן נראה שלא יוכלו להעיד יחדיו. אא"כ ניתן לדונם לכף זכות, כגון שהחנווני התבלבל עם תשלום אחר, וכדומה.","125","","2299","True","True","False","","169","213.151.49.125","0","54321","שבועות|מה ע"א",""),new Message("54337","54335","יש"כ","16/01/18 15:40","כט טבת","תשע"ח","15:40","אבי גרינבלט","","539","","2299","False","True","False","","87","37.26.147.214","0","54321","שבועות|מה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);