var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54722;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54722","0","מושב ליצים?","04/02/18 07:59","יט שבט","תשע"ח","07:59","davida","אשמח להרחבה/הפניה למאמרים בנושא.
מה ההגדרה של קירקס ותיאטרון? חכמים אסרו ללכת מושב ליצים.
הגמרא הגדירה את הבעיתיות במושב ליצים שמביאה לידי ביטול תורה(על פי תהילים).
האם מדובר על הזמן עצמו שיושב בקירקס?אם כן גם למסעדה אין ללכת.‏
או שיראה שם דברים שיסירו אותו מהדת ואז לסרט/מופע בידור אסור ללכת?‏
או שאולי הבעיה כמו שהגמרא הגדירה בהתחלה "וראה שם את הנחשים...", מה שנאסר דווקא במידה ויש שם כישופים.‏
צריך להבין האם הסוגיה להילכתא וכיצד משפיעה על חיי היום יום

כמו כן מה הכוונה להתלוצץ?
הרי ייסורים באים עליו,מזונותיו מתמעטים .
הגמרא לא מגדירה מה היא אותה התלוצצות חמורה.
נשמע שזה לא פעולה שקשורה למקום פיזי(קירקס/תיאטרון)","667","","2295","True","True","False","","889","107.167.108.142","0","0","עבודה זרה|יח ע"ב",""),new Message("54728","54722","בקיצור","04/02/18 10:06","יט שבט","תשע"ח","10:06","דוד כוכב","במסעדה אוכלים ומסיימים, דבר שעושים גם בבית. במקומות הנחשבים למושב לצים עוסקים בפעילות מושכת שאינה מועילה.
הגמרא האריכה בנזקים החמורים הנגרמים ליושבי מושב לצים, אך היא לא קבעה שיש בזה איסור מוחלט מצד עצמו, נפקא מינה שהדבר מותר כאשר יש בכך צורך ותועלת, כגון "שצווח ומציל" (עבודה זרה דף יח ע"ב), אם הוא יודע שלא יסור מהתורה להמשך אחר ההבל.","125","","2295","True","True","False","","180","212.76.115.178","0","54722","עבודה זרה|יח ע"ב",""),new Message("54732","54728","המשמעות של "לצים" היא....","04/02/18 15:32","יט שבט","תשע"ח","15:32","אליעזר מ ש","מי שמבזים ולועגים לבריות . כמו שנאמר בהלכה ש"כל ליצנותא אסירא חוץ מליצנותא דעבודה זרה ". כמו כן ה"קירקסאות",היו גם לצפיה בקרבות דמים בין גלדיאטורים , או בין בני אדם לחיות טרף .","610","","2295","True","True","False","","189","62.219.62.182","0","54722","עבודה זרה|יח ע"ב",""),new Message("54736","54732","כאן המשמעות גם אחרת","04/02/18 18:17","יט שבט","תשע"ח","18:17","דוד כוכב",""לצים" הם גם הלועגים לכל דבר, כמבואר בספר מסילת ישרים פרק ה:
ותראה קושי הלצון והשחתתו הרבה, כי כמו המגן המשוח בשמן אשר ישמיט ויפיל מעליו החצים ומשליכם לארץ ולא יניח אותם שיגיעו אל גוף האדם - כן הלצון מפני התוכחה והמרדות, כי בליצנות אחד ובשחוק קטן יפיל האדם מעליו ריבוי גדול מן ההתעוררות וההתפעלות מה שהלב מתעורר ומתפעל בעצמו מדי ראותו או שומעו ענינים שיעירוהו אל החשבון והפשפוש במעשים, ובכח הליצנות יפיל הכל לארץ ולא יעשה בו רושם כלל. ולא מפני חולשת הענינים ולא מפני חסרון הבנת הלב, אלא מפני כח הלצון ההורס כל עניני המוסר והיראה.
והנה הנביא ישעיה היה צווח על זה ככרוכיא, כי היה רואה שזה היה מה שלא היה מניח מקום לתוכחותיו שיעשו רושם והיה מאבד תקותם של החוטאים, והוא מה שאמר (ישעיה כח): ועתה אל תתלוצצו פן יחזקו מוסריכם. וכבר גזרו אמר חכמים זכרונם לברכה (ע"ז יח): שהלץ מביא היסורין עליו, והוא מה שהכתוב עצמו מבאר בפירוש (משלי יט): נכונו ללצים שפטים, כי זה הוא דבר שהדין נותן אותו, כי מי שמתפעל מן ההתבוננות ומן הלימודים, אינו צריך שיתיסר בגופו, כי כבר ישוב מחטאותיו בלי זה מכח הרהורי תשובה שיולדו בלבבו על ידי מה שיקרא או שישמע מן המוסרים והתוכחות. אך הלצים שאינם מתפעלים מן התוכחות מפני כח ליצנותם, אין להם תיקון אלא השפטים, שאלה לא יהיה כח בליצנותם לדחותם מעליהם כאשר ידחו המוסרים. והנה כפי חומר החטא ותולדותיו, החמיר השופט האמיתי בעונשו והוא מה שלמדונו ז"ל (ע"ז יח): קשה הליצנות שתחלתו יסורין וסופו כליה, שנאמר: פן יחזקו מוסריכם כי כלה ונחרצה שמעתי וגו'.


אולם בברייתא שבגמרא אמרו בראש וראשונה: "תנו רבנן: ההולך לאיצטדינין... הא למדת, שדברים הללו מביאין את האדם לידי ביטול תורה". ואמרו במסכת בבא קמא דף לט ע"א: "שור האצטדין אינו חייב מיתה, שנאמר: כי יגח, ולא שיגיחוהו". הרי שבאיצטדינין עסקו (בין השאר) בהרגזת שוורים והגחתם, ואף שאין בזה ליצנות של לגלוג, גם זה בכלל ליצנות וכמבואר בטעם האיסור: "שדברים הללו מביאין את האדם לידי ביטול תורה".","125","","2295","True","True","False","","263","212.76.115.178","0","54722","עבודה זרה|יח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);