var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54765;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54765","0","ד הערות לדף כב","07/02/18 00:36","כב שבט","תשע"ח","00:36","המכריע","א. שחשודין על הרביעה. ברש"י יצאו בהמה חיה ועוף. אע"ג דבמתני' איירי רק על בהמה, ואף אי נימא דה"ה חיה, הוי סגי לרש"י לומר יצאו בהמה וחיה, אלא שהזכיר גם עוף, כיון דבעמ' ב' איבעי לן אי חשודין על רביעת עוף, לכן הוצרך להזכיר שנאסרו גם בזה.

ב. (בעמ' ב'). רגלא בחבריה ידע. היינו דאדם תמים אינו מכיר ברמאות ואיננו מזהה אותה אצל אחרים. על דא אמרו דורשי רשומות, "כל נגעים אדם רואה חוץ, מנגעי עצמו", כלומר אם אדם רואה בחוץ איזה נגע אצל אחרים, זה בא מנגעי עצמו, אילולא היה נגוע בעצמו במדת מה בנגע זה, לא היה ביכלתו לראות זאת בחוץ.

ג. אפילו מצאה נמי רובעה. אין הכוונה דלבהמות אין זוהמא, ושיש שינוי בין בהמת ישראל לבהמת עכו"ם, אלא הכוונה לומר שלכך אין לגויים קורת רוח בנשותיהם שלהם ושל חבריהם, משום הזוהמא, ולכן צריכין הם לקרר דעתם בבהמות, רק אינו רובע את שלו משום עיקור וכחש, ולא את של חבירו משום שכר וכנ"ל, ועל כן אם תימצא לו בהמת ישראל בפונדקי חשוד על רביעתה.

ד. שלקח ירך. ומ"מ אין איסור להפקיד ירך אצל גוי (מצד רביעה), דאם יחוק הרי יהא ניכר בה.","199","","2292","True","True","False","","909","95.86.98.10","0","0","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("54768","54765","הע'","07/02/18 12:34","כב שבט","תשע"ח","12:34","דוד כוכב","ב. כזכורני שהענין מהבעש"ט.

ד. מה בכך שיהא ניכר הרי החשש הוא משום לפני עור ולא שמא ימכור לישראל וגם לא נאסר. אבל בני נח נאסרו (מסכת סנהדרין דף נח ע"א) "והיו לבשר אחד - מי שנעשים בשר אחד, יצאו בהמה וחיה [ועוף. רמב"ם] שאין נעשין בשר אחד", אך לא נאסרו בשז"ל. וכך מצאתי בשו"ת חלקת יעקב הערות לאבן העזר סימן סג, א: "כיון דיסוד איסור הוצאת שז"ל תלוי במצות פו"ר כמבואר בתוס' סנהדרין נ"ט ב' ד"ה והא, דבן נח כיון דלא מיפקד אפו"ר אין בו איסור הוצז"ל". ובשו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן קטז: "וגם לבני נח לא נאסר כלל הוצאת שז"ל". אך ראיתי שיש מסתפקים בזה. ולשיטתם י"ל שאין במכירת ירך משום לפני עור כי מצוי לרוב.","125","","2292","True","True","False","","166","212.76.115.178","0","54765","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("54769","54765","לד': איך יש מציאות להפקיד בשר אצל","07/02/18 15:38","כב שבט","תשע"ח","15:38","יהודי_קדום","גוי? ולאו דוקא ירך.","233","","2292","True","True","False","","137","79.176.72.123","0","54765","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("54774","54768","אם ניכר, לא יעשה כן","07/02/18 17:16","כב שבט","תשע"ח","17:16","המכריע","אם ניכר, לא יעשה כן, כמו שמצינו שחושש שיכיר בו בעליו וכדומה.

אבל צודקים דבריך שאם אם אין לגוי איסור הוז"ל אין מלכתחילה כל לני עור.

תוספת העוף. כן הוא גם ברש"י במשנה.

וכדי לא להרבות בהערות, אשיב כאן גם לידי"נ ר' יהודי קדום, דרמזתי בהערתי מצד רביעה, כלומר דמצד בשר שנתעלם שמא יחליף, לכאורה מהני חיתוך מיוחד, (מחתך אתלת קרנתא).
הוספה, תוך כדי שכתבתי כבר הקדימני בזה אור חדש...","199","","2292","True","True","False","","244","95.86.98.10","0","54765","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("54773","54769","שחקק בו ספינה או דג או משולש","07/02/18 17:15","כב שבט","תשע"ח","17:15","אור חדש","וכד' שאף רב עצמו סמך ע"ז.

עד שאה תמה על הטפל למה לא תשאל על העיקר?","458","","2292","True","True","False","","91","213.151.55.26","0","54765","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("54775","54773","לצערי לא הבנתי תשובתך,","07/02/18 17:35","כב שבט","תשע"ח","17:35","יהודי_קדום","","233","","2292","False","True","False","","100","109.65.163.121","0","54765","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("54776","54775","[ללא נושא]","07/02/18 18:15","כב שבט","תשע"ח","18:15","אור חדש","ראה כאן מהמילה בציירא","458","","2292","True","True","False","","102","213.151.55.26","0","54765","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("54778","54776","אינני שואל על אבידה - שאינה מרצון, הפקדת","07/02/18 21:03","כב שבט","תשע"ח","21:03","יהודי_קדום","בשר בידי גוי היא העושה את הקושי שלי. ועל ההפניה שהבאת בהקשר לשאלתי על הפקדת בשר אצל גוי, אשאל:
1. וכי הגוי לא יכול לחתוך משולשים מבשר אחר ולהחליף רק כדי להכשיל ישראל? ראינו בדפים מהימים האחרונים עד כמה יש להיזהר מהם.
ועוד:
2. הבשר שנעלם בדף צה: בחולין לא נעלם אצל גוי, ואם כן היה אצל גוי - הבשר אסור.
3. גם אם הבשר נעלם בבית היהודי ואין בו סימן מובהק שהוא שלו - הבשר אסור ק"ו אצל גוי.

עם זאת עלי לעיין וללמוד אם קשירת הבשר בשק (בציירא) והפקדתו אצל גוי מותרת.","233","","2292","True","True","False","","125","79.180.84.161","0","54765","עבודה זרה|כב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);