var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54871;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","62"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54871","0","האם יש הבדל בהלכה בין","13/02/18 09:54","כח שבט","תשע"ח","09:54","עלי","דבש מוצק לנוזלי ? ומה קורה כשדבש הופך ממוצק לנוזלי או להיפך ?","209","","2277","True","True","False","","798","194.114.146.227","0","0","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("54877","54871","יש הבדל","13/02/18 10:42","כח שבט","תשע"ח","10:42","דוד כוכב","כגון שאמרו בכמה מקומות: "תניא: הדם והדיו והחלב והדבש, יבשים - חוצצין, לחין - אין חוצצין".

וכתב הפרי מגדים יורה דעה משבצות זהב סימן קד סק"ג: "ודע דכבוש לא הוה אלא יבש במשקה צלול, וכל שהוא רך שמתנענע ממקום למקום רך מיקרי לענין כבישה".","125","","2277","True","True","False","","146","212.76.115.178","0","54871","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("54882","54877","אני לא שאלתי","13/02/18 11:15","כח שבט","תשע"ח","11:15","עלי","את הרב כוכב אלא משום שבמאמרו הקצרצר היום כתב שחלב שהשתנה מנוזל לאבקה אין דינו משתנה אם כבר נאסר, והנה עתה כתב לגבי הדבש שהשתנה מיבש לנוזל ( או להיפך ) שדינו משתנה.
יסביר נא כבוד הרב במה הם שונים בדיניהם ומדוע.","209","","2277","True","True","False","","181","194.114.146.227","0","54871","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("54888","54877","הערות","13/02/18 11:43","כח שבט","תשע"ח","11:43","אור חדש","עיקר ההתר מבוסס לפי סברת האג"מ שלא גזרו במקום מושגח ברמה שיש בה 'מסתפי לערבב' והפחד של הנכרים מהFDA שיכול לקנוס במליוני דולארים ואף לכלוא גדול אלפי מונים מה'פחד' שהיה בימי הגמרא לנכרי שמא יראהו היהודי שערבב משהו בחלבו. לכן סברא זו די בה להתיר למי שלא רוצה לנהוג בעצמו חסידות.

לגבי הלימוד מגמרתנו- לכאו' ל"ש, ייתכן שקלקול מסויים (חומץ רק בד"כ זול מיין אך לעיתים אף יקר ממנו) לא מבטל איסורו אך קלקול גמור מבטל (וכמו בכל נבלות שקיי"ל שברגע שסרח מאכילת נכרי פקע איסורו)

כן יש להעיר מהלכ' כלי המקדש פ"ב:
רמב"ם:
ג * הַמּוֹר הוּא הַדָּם הַצָּרוּר בְּחַיָּה שֶׁבְּהֹדּוּ הַיָּדוּעַ לַכּל שֶׁמִּתְבַּשְּׂמִין בָּהּ בְּנֵי אָדָם בְּכָל מָקוֹם. וְהַקִּנָּמוֹן הוּא הָעֵץ שֶׁבָּא מֵאִיֵּי הֹדּוּ שֶׁרֵיחוֹ טוֹב וּמִתְגַּמְּרִים בּוֹ בְּנֵי אָדָם. וְהַקִּדָּה הִיא הַקּוֹשְׁט. וּקְנֵה בּשֶֹׁם הֵם הַקָּנִים הַדַּקִּים כְּתֶבֶן הָאֲדֻמִּים הַבָּאִים מֵאִיֵּי הֹדּוּ וְרֵיחָן טוֹב וְהֵם מִמִּינֵי הַבְּשָׂמִים שֶׁנּוֹתְנִין אוֹתָם הָרוֹפְאִים בְּצֹרִי:

הראב"ד: המור הוא הדם הצרור. א''א אין דעתי מקבלת שיכנסו במעשה הקדש דם שום חיה בעולם כל שכן דם חיה טמאה אבל המור הוא האמור בשיר השירים באתי לגני אחותי כלה אריתי מורי עם בשמי והוא ממין עשב או ממין אילן וריחו נודף:

כסף משנה המור הוא הדם הצרור בחיה שבהודו וכו'. זה פשוט בפי העולם לומר שמור הוא מוסק. ובהשגות אין דעתי מקבלת שיכנסו במעשה הקדש וכו'. מ''ש שאין דעתי מקבלת שיכנסו במעשה הקדש דם שום חיה כ''ש דם חיה טמאה יש לומר שכיון שנשתנה מצורת דם ונעשה כעפר בעלמא והוא בשם מריח ריח טוב ביותר למה יגרע.

נראה שהכ"מ סבר שדי בנ"ל לבטל האיסור אף לקודש ולא רק לחולין","458","","2277","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","54871","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("54890","54877","ועוד הערה","13/02/18 12:01","כח שבט","תשע"ח","12:01","אור חדש","אצלינו (כח' ע"א) מפורש שסבר ריו"ח שגזרות חז"ל בהרחקה מנכרים לא נאמרו במקום ש'מיסתפי ממלכותא' או אף במקום ש'מומחים לרבים' אם לא במקום שמוסרים נפשם להזיק לישראל","458","","2277","True","True","False","","91","213.151.55.26","0","54871","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("54894","54882","אכן נשתנה מנוזל למוצק","13/02/18 14:22","כח שבט","תשע"ח","14:22","דוד כוכב","אבל אמר הרב מרדכי אליהו שאם לוקחים חלב בהמה והופכים אותו למאכל, המאכל עדין טרף כמובן.","125","","2277","True","True","False","","132","212.76.115.178","0","54871","עבודה זרה|כט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);