var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55559;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55559","0","ב' הארות לדף סג","20/03/18 12:51","ד ניסן","תשע"ח","12:51","המכריע","א. בזונה גויה דלא קניא במשיכה. רש"י מפרש על פי דרכו שפוסק בענין זה כר"ל בכמה מקומות, דישראל מן התורה במשיכה ולא בכסף, וגוי בכסף ולא במשיכה, ולפי זה עיקר כוונת הגמרא בגויה דלא קניא במשיכה וממילא קניא בכסף, והבעילה היא התמורה, וכשנבעלת אחרי שקצצו שהטלה הזה הוא התמורה והאתנן, ממילא נחשבת הבעילה כנתינת כסף וקונה מיד את הטלה.

והתוס' ג"כ מפרשים תי' זה כר"ל רק לשיטתם צריכים לחדד זאת דתי' זה רק כר"ל ושלכן באמת יש בסמוך תי' נוסף.

ב. (בעמוד ב') ישבור ותבוא עליו ברכה. מסתבר שאילו היה זה איסור מדינא לא היה שייך סברא כזו, וכגון לקבל שכר שבת על תפילה ותקיעה, שלא נאמר יתקע ותבוא עליו ברכה ושלכן יהא שכרו מותר, אלא שכאן מלכתחילה כל האיסור אינו אלא קנס כדי שלא יעשה את המעשה, וכיון שמעשה זה רצוי לא קנסו בו.","199","","2251","True","True","False","","913","164.138.112.3","0","0","עבודה זרה|סג ע"א",""),new Message("55576","55559","התוס' ד"ה בזונ' כ"כ להדיא","22/03/18 00:48","ו ניסן","תשע"ח","00:48","דוד כוכב","","125","","2249","False","True","False","","129","212.76.123.233","0","55559","עבודה זרה|סג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);