var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55828;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55828","0","הכהן הגדול מאחיו ?","09/04/18 09:34","כד ניסן","תשע"ח","09:34","עלי","א. בנוי ? האם הכוונה לתסרוקת של בן אלעשא ? למצנפת ? זה מה שקובע ? ומה אם הכה"ג קרח ( כמוני )? וכיצד יכולין לגדלו בזה משל אחיו ?
ב. בכח ? הרי אם עבר את גיל 50 כבר אינו בכח ? גם ספורטאים יורדים בד"כ בכושרם לאחר גיל 35 ! וכיצד יכולים לגדלו בזה ? וזה מה שקובע ?
ג. בחכמה ? וכיצד ממנים להיות כה"ג עם הארץ ? אם כן גם זה לא קובע !
והרי חכמה אין רוכשים אלא בלימוד מרובה ולא יתכן שאחיו הכהנים יגדלוהו בזה !
ד. נשאר בעושר. נו באמת :
אם הוא כה"ג ראוי מה אכפת לו כמה כסף יש לו בבנק או בכספת ? מה עליו לעשות בעושרו - להתפרנס גם ככה אין לו בעיה ! ( יכולים לתת לו מעטפות של דולרים ?... )
אז האם אפשר לקבל הסבר ראוי מה התורה רוצה בזה ?
הייתי מבין אם היו למדים 'הגדול מאחיו' - בצדקות, בידיעת התורה, בחסד וכדו' אבל דווקא בנ"ל ?
אני יודע שה'טעם' הוא 'תלישא' אבל באמת הדברים מוזרים.","209","","2217","True","True","False","","840","194.114.146.227","0","0","הוריות|ט ע"א",""),new Message("55852","55828","חברותא הוריות דף ט עמוד א הערה 2:","09/04/18 20:40","כד ניסן","תשע"ח","20:40","יהודי_קדום","בתורת כהנים [פרשת אמור] נוסף תנאי: שיהיה גדול מכל אחיו גם ב"מראה", וכן נקט הרמב"ם [בפ"ה מכלי המקדש ה"א] "בנוי ובמראה". וכתב הר"י קורקוס כי בסוגיין משמע שהמראה והתואר כלולים ב"נוי", אך בתורת כהנים נחשב לנוי יופי הפנים, ומראה הוא הדר הקומה וחן שהוא תוספת על היופי, וכמבואר ברש"י [בראשית כט יז] לחלק בין תואר ומראה. ועיין בחידושי הרד"ל למדרש רבה [אמור]. אמנם בפירוש המשנה ליומא [פ"א מ"ג] נקט הרמב"ם "ביראה" במקום "במראה", וראה בחזון יחזקאל [תוספתא יומא פ"א ה"ו], ויש גורסים "באמונה", ועיין באר שבע ושער יוסף לחיד"א. ובתנחומא [אמור ד] נוסף שיהא גדול בשנים, והביאה בעל הטורים [פכ"א פ"י], ובילקוט שמעוני [אמור שם] הוסיף שיהא גדול במידה, ורבינו בחיי הוסיף "בכבוד". ויש לעיין כשלא נמצא כהן שיש בו כל המעלות, ויש שני כהנים שבכל אחד ישנם מעלות אחרות, האם סדר המעלות הוא כסדרו בברייתא דוקא או לא, וספק זה תלוי לכאורה בפירושי הגר"א והחפץ חיים לתו"כ הנ"ל, שהגר"א כתב שדרשו ד' מעלות מה' של "הגדול" דהיינו שיתווספו על מעלת הכהונה הגדולה, ולפי זה יש לומר שדקדקו במעלות אלו דוקא וכסדרן. אך החפץ חיים נקט שלמדו מה"גדול" שהוא הכולל כל השלימויות, ולכאורה אין מעלות אלו דוקא, ובודאי לא כסדרן.","233","","2217","True","True","False","","173","79.182.127.55","0","55828","הוריות|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);