var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55917;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","48"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55917","0","להבהרת כינויו של ר"מ בש"ס וההתאמה לסיפור","12/04/18 12:35","כז ניסן","תשע"ח","12:35","אור חדש","של סוף מסכתנו
השאלה- בש"ס המשניות ר"מ מופיע רבות בשמו, במיעוט פעמים כ'אמרו משמו של ר"מ' ונראה שלעולם לא בתואר 'אחרים' ששמור בד"כ למישהו אחר ממנו.
כיצד ייתישב הדבר עם גמרתנו?
על כך כאן","458","","2211","True","True","False","","830","213.151.55.26","0","0","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55919","55917","האם אפשר לקבל הסבר","12/04/18 14:46","כז ניסן","תשע"ח","14:46","עלי","מדוע למשל במשנת מסכת כלים פרק יז משנה יג קובע רבי מאיר שכל אמות ( שבמקדש ) בבינונית חוץ ממזבח הזהב והיסוד והסובב והקרנות וחולק על רבי יהודה שקובע שאמות הבנין ששה טפחים כלומר בינונית ואמות הכלים חמישה טפחים ( ומסכים למעשה בלי לומר זאת עם רבי מאיר לגבי מזבח הזהב היסוד הסובב והקרנות ), ופסק הרמב"ם בפיהמ"ש פעמיים כרבי מאיר ולמעשה בלי להזכיר זאת גם במשנה תורה, וכל זה למרות ששמו של רבי מאיר נזכר שם במחלוקת בפירוש ?
אם תסכים שאין זה נכלל בכלל שציינת, אני מציע שתבדוק את כל המקומות במשנה בהם נזכר רבי מאיר בשמו במחלוקות עם חבריו ותציין לנו ( הקטנים שאין להם זמן לבדוק זאת ) את הסטטיסטיקה המדויקת, כמה פעמים נפסק כמותו וכמה פעמים לא, כדי שנדע אם דבריך נכונים ואמיתיים.","209","","2211","True","True","False","","179","95.86.98.30","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55920","55919","אלו דברי ריו"ח","12/04/18 14:55","כז ניסן","תשע"ח","14:55","אור חדש","כאן באמצע העמוד","458","","2211","True","True","False","","71","213.151.55.26","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55925","55920","לא ענית על שאלתי","12/04/18 20:16","כז ניסן","תשע"ח","20:16","עלי","שהרי בדברי הבאתי דוגמה לסתור. אם אין הסבר לכך הדבר מצריך בדיקה - בכמה עוד מקומות נפסק כרבי מאיר מחבירו, וכמובן תישאל השאלה : מדוע במקרים אלו נפסק בניגוד לכלל שהבאת ?","209","","2211","True","True","False","","202","95.86.98.30","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55926","55925","כי שאלתך לא שאלה","12/04/18 20:33","כז ניסן","תשע"ח","20:33","אור חדש","אם ריו"ח קבע שאלו הם כללי הפסיקה בין התנאים אז זה ההלכה ואין מה לחפש סטטיסטיקות.
כמובן שזה שיש כלל לא מבטל האפשרות שיהיו לו יוצאים ממנו כמו לכל כלל אחר.
תוכל לעיין במפרשי הרמב"ם שבטח שאלו את השאלה למה נפסק כאן כר"מ למרות הכלל של ריו"ח.","458","","2211","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55949","55926","חפשתי ולא מצאתי","13/04/18 10:04","כח ניסן","תשע"ח","10:04","עלי","בנושאי כלי הרמב"ם הסבר לכן שאלתי מדוע נפסק כמותו.
בקשתי שתבדוק את הסטטיסטיקה לא בגלל שאני חובב סטטיסטיקה אלא כדי לברר אם זו תופעה יוצאת דופן ומעטה או שיש מקרים רבים בהם נפסק כרבי מאיר. למעשה הדרך ה'קצרה' לבדוק זאת היא לעבור על כל פירוש המשנה ולבדוק אם יש מחלוקות נוספות בהן פסק הרמב"ם כרבי מאיר, אבל בהעדר תוכנת חיפוש לפיהמ"ש זו עבודה רבה לעבור על כולו.","209","","2210","True","True","False","","166","194.114.146.227","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55956","55949","ישועות מלכו הלכות בית הבחירה פ"ב הלכה ו","13/04/18 14:40","כח ניסן","תשע"ח","14:40","דוד כוכב","י' אמות וכו'. דעת רבינו לפסוק כר' מאיר בפי"ז דכלים דאפי' אמות דכלים באמות בת ששה והא דפסק כר"מ לגבי דר' יהודה נ"ל שסמך עצמו על מימרא דרב יהודה יומא ע"ב: דארון גבהו עשרה ומשהו בהדי כפורת והיינו כר"מ דלר' יהודה היה גובהו ח' ופלגא כדאמרן בפ"ק דסוכה ועיין בתשובות נודע ביהודה מהדו"ק שגם הוא עמד ע"ז מדוע פסק רבינו כר"מ ולפענ"ד נכון כמ"ש.","125","","2210","True","True","False","","208","95.86.109.144","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55984","55956","באמת מוזר ומפליא","15/04/18 18:02","ל ניסן","תשע"ח","18:02","עלי","שהרמב"ם פסק הלכה בעניין שכמעט אין לו שום חשיבות מעשית כי המחלוקת נוגעת רק לשני כלים - הארון והשולחן. הארון נעשה ולא ייעשה עוד, כך שמה שהיה היה, ולכן המחלוקת לא נוגעת אליו למעשה, וגם לגבי השולחן הלכתא למשיחה, כי כבר נדע אז כיצד נעשה ובאיזה מידות וההלכה תוכרע ממה שיתגלה, אם כן מה שייך לפסוק בזה ?","209","","2208","True","True","False","","197","194.114.146.227","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55985","55984","הרמב"ם הרי מסכם את הכל, בלי להשתמט","15/04/18 18:40","ל ניסן","תשע"ח","18:40","דוד כוכב","","125","","2208","False","True","False","","151","95.86.109.144","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55986","55984","וכיצד לדעתך ידע זאת המשיח?","15/04/18 19:33","ל ניסן","תשע"ח","19:33","אור חדש","אם לא ע"י שילמד מהרמב"ם!?!
א"ת בנבואה הרי שהרמב"ם שלל פסיקה ע"י נבואה לחלוטין","458","","2208","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55987","55986","לחלוטין?!","15/04/18 20:48","ל ניסן","תשע"ח","20:48","יהודי_קדום","שני דברים שנלמדו בהלכה למשה מסיני נאמרו על ידי הנביא יחזקאל, ודבריו מהווים אסמכתא לשתי הלכות:
א. כהן שלא נימול (ערל) פסול לעבודת המקדש:
כֹּה־אָמַר֘ אֲדֹנָ֣י ה֒' כָּל־בֶּן־נֵכָ֗ר עֶ֤רֶל לֵב֙ וְעֶ֣רֶל בָּשָׂ֔ר לֹ֥א יָב֖וֹא אֶל־מִקְדָּשִׁ֑י לְכָל־בֶּן־נֵכָ֔ר אֲשֶׁ֕ר בְּת֖וֹךְ בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל: (יחזקאל פרק מד פסוק ט).

ב. שֵׁשׁ הוא פשתן:
פַּאֲרֵ֤י פִשְׁתִּים֙ יִהְי֣וּ עַל־רֹאשָׁ֔ם וּמִכְנְסֵ֣י פִשְׁתִּ֔ים יִהְי֖וּ עַל־מָתְנֵיהֶ֑ם לֹ֥א יַחְגְּר֖וּ בַּיָּֽזַע: (יחזקאל מד, יח).

ראה יומא דף עא עמוד ב.","233","","2208","True","True","False","","118","79.182.127.55","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55988","55987","המקור הינו הלל"מ","15/04/18 20:50","ל ניסן","תשע"ח","20:50","אור חדש","יחזקאל רק נתן לזה סמך שיוכלו להתקיים (לא להשכח...)

ראה שוב הלכ' יסודי התורה, נביא שירצה לחדש הלכה מכח נבואתו חייב מיתה.","458","","2208","True","True","False","","101","213.151.55.26","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55989","55988","יחזקאל לא חידש כאן הלכה ומדוע","15/04/18 21:41","ל ניסן","תשע"ח","21:41","יהודי_קדום","אתה אומר: "ראה שוב הלכ' יסודי התורה, נביא שירצה לחדש הלכה מכח נבואתו חייב מיתה"?

אסכם:
הבאתי דוגמא בה נביא אמר בנבואה שני פסוקים. על פסוקי נבואה אלה סמכו חכמים שני דינים שלא פורשו בתורה אלא נאמרו הלכה למשה מסיני.
אשר על כן, אי-אפשר לקבל את דבריך כשאמרת "...שהרמב"ם שלל פסיקה ע"י נבואה לחלוטין", משום שבהגדרה, המילה לחלוטין פירושה כָּליל, באופן מוחלט וככזו בתוך המשפט שכתבת - היא חייבת לשלול גם אסמכתאות להלכה מנביאים.","233","","2208","True","True","False","","131","79.182.127.55","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55990","55989","לפי הרמב"ם כל נסיון לחדש או לברר","15/04/18 21:47","ל ניסן","תשע"ח","21:47","אור חדש","דין עפ"י נבואה הינו איסור חמור ביותר המחייב את העושה כן מיתה ובטח שאסור לקבל דין כזה שנתחדש ע"ס הנבואה. (הלכ' יסודי התורה פ"ט)

נביא שירצה לחזק ולבסס הלכה הקיימת כבר ביד ישראל ממקור המוסמך לחדש ולבאר הלכות (כגון משה מסיני או חכמי הדורות מכח יג' מידות) וודאי רשאי לעשות זאת ואף זה המצופה ממנו.

לא מובן לי כלל כיצד דברים פשוטים אלו בדעת הרמב"ם גורמים לך לנסות להתווכח איתם, במיוחד שאתה זכור לי כבקיא בדבריו ושיטתו.

אומנם היו שחלקו על הרמב"ם בגישתו זו אך כאן הרי שאל עלי על דעת הרמב"ם ולכן אין מקום לדון בדברי החולקים עליו בהקשר זה","458","","2208","True","True","False","","94","213.151.55.26","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55992","55990","משהו השתבש בתקשורת: לא הגבתי על דברי","15/04/18 22:05","ל ניסן","תשע"ח","22:05","יהודי_קדום","הרמב"ם! כל שאמרתי שהמילה "לחלוטין" בדבריך ("שהרמב"ם שלל פסיקה ע"י נבואה לחלוטין") שוללת גם אסמכתא שנאמרה בנבואה - ולזה הרמב"ם לא יסכים!","233","","2208","True","True","False","","116","79.182.127.55","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55994","55992","ההקשר שבו כתבתי היה חידוש","15/04/18 22:08","ל ניסן","תשע"ח","22:08","אור חדש","הלכה, וחידוש אכן נשלל לחלוטין עפ"י הרמב"ם.
אסמכתא ,כדבריך ניתנת להיעשות גם מנביאים אך כאמור זה לא היה נושא האשכול.","458","","2208","True","True","False","","83","213.151.55.26","0","55917","הוריות|יג ע"ב",""),new Message("55996","55994","זה מוסכם!","15/04/18 22:17","ל ניסן","תשע"ח","22:17","יהודי_קדום","","233","","2208","False","True","False","","95","79.182.127.55","0","55917","הוריות|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);