var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=55952;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("55952","0","ירושלמי הוריות","13/04/18 12:31","כח ניסן","תשע"ח","12:31","לינקוש","פוסט של Yakov Z. Mayer, שהתפרסם בקבוצת "יומי" בפייסבוק:

רגע לפני שנגמרת המסכת עוד חידוש ביבליוגרפי קטן על הירושלמי, הישר מההגהות של הפרק על הוריות בדוקטורט.
כשניגשו להדפיס את בבלי הוריות בפעם הראשונה בבית הדפוס של בומברג בונציה בשנת רפ״ג לא מצאו תוספות למסכת זו. משום כך הוסיפו המדפיסים בסופה של המסכת את התלמוד הירושלמי, כפיצוי על החסרון. כך זכתה הוריות להיות המסכת הירושלמית הראשונה שנדפסה, שנה לפני ירושלמי שקלים, שנדפסה גם היא בתוך מהדורת הבבלי אבל ברפ״ב. כמו שהבחין ליברמן, הדפסת ירושלמי הוריות לא נעשתה מתוך כתב יד ליידן אלא מתוך כתב יד אחר, שנוסחו שונה. השינויים הם הן בפרטים רבים, אך בעיקר בקיצור מופלג. ירושלמי הוריות ויניציאה רפ״א קצר בכ20% מזה שמועתק בכתב יד ליידן (ל;;א מדובר בהבדל כמו בין נוסח א׳ ונוסח ב׳ של שקלים] שכן כאן הנוסח הארוך עושה רושם של ירושלמי מקורי, והעניין עוד זוקק עבודה וניסוח). מהדורה ראשונה זו שימשה את ר׳ דוד פציקטון, מגיה הירושלמי אצל בומברג, כדי לתקן באמצעותה את כתב יד ליידן לקראת ההדפסה. פעולתו של המגיה במסכת הוריות תוארה הן על ידי ליברמן במאמר שהוקדש להוריות והן על ידי בנימין אליצור במאמר ב״מחקרי תלמוד ב״.
לאחרונה עבדתי על שרידי טופס כתב יד של ירושלמי נזיקין שנמצאו בכריכות ספרים בסבונה. מדובר על 18 דפים וחלקי דפים שמשתרעים על פני שבע מסכתות נזיקין. רוזנטל הדפיס מתוכו את הקטעים לב״ק וב״מ בנספח למהדורה השניה של ירושלמי נזיקין כת״י אסקוריאל. בעבודתי מצאתי שהקטע היחיד ששרד מכתב יד זה למסכת הוריות מלמד שנוסח הוריות בכתב יד זה הוא נוסח מקוצר, כמו זה שבדפוס בומברג. ראו בתמונה, ההוכחה נמצאת בשורה האחרונה שבטור השמאלי. ממעשה בן אילם (1425/24-32) הוא מדלג ישר ל״ומניין למשוח מלחמה״ (1425/40) ומשמיט את כל מעשה קמחית שבכתב יד ליידן (1425/33-40). בדיוק כמו בויניציאה רפ״א.
אף על פי שכתב היד מציג את אותו הרכב תלמוד כמו מהדורת ויניציאה רפ״א לצערי ככל הנראה לא מדובר על כתב היד שממנו נדפס הירושלמי במהדורת ויניציאה רפ״א, וזאת בשל כמה הבדלים קריטיים בנוסח סיפור בן אילם. ובבניין ציון ננוחם.","58","jpg","2208","True","True","False","","1443","46.121.45.16","0","0","הוריות|יד ע"א","0-jpg")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);