var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57551;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57551","0","שאלה בהבנת הגמרא כפשוטה","12/07/18 17:51","כט תמוז","תשע"ח","17:51","אשרי_המחכה","הגמ' במסכת גיטין (ט:) דנה בשלושה דרכים ששוו גיטי נשים לשחרורי עבדים, ואחת מהם "וכל השטרות העולים בערכאות של עכו"ם אע"פ שחותמיהם עכו"ם, כשירין, חוץ מגיטי נשים ושחרורי עבדים." וסבור הגמרא בשלב ההוה אמינא ששלושה דרכים אלו רשומים כי אלו פסולים דרבנן ולא דאורייתא. מקשה הגמ', "והא ערכאות של עכו"ם דפסולא דאורייתא הוא, וקתני!" ומשיב "בעדי מסירה וכרבי אלעזר, דאמר עדי מסירה כרתי." כלומר, הגט מקבל תוקפו בעדי מסירה ולא בעדי חתימה, ולכן אע"פ שהתימות עכו"ם, אינו פסול מדאורייתא מכיון שיש עדי מסירה ישראלים. אך עדיין זה פסול דרבנן (ולכן מן הראוי למנותו ב"שלושה דרכים") כי "מודה רבי אלעזר במזוייף מתוכו שהוא פסול" (גיטין ד.).
אך איך הגמ' יכולה להעמיד שהרשימה היא אליבא דר"א, והרי ר"א לא יפסול רק בגטין ושחרורי עבדים מטעם "מזוייף מתוכו" אלא ג"כ בשאר שטרות (כמו שהוא פוסל במתנתא דהוו חתימי עליה תרי גיסי [במס' סנהדרין איפשהו] ,ובבבא בתרא קע. גבי שאר שטרות), וא"כ למה "השרות העולים בערכאות...כשירין"? כי מכיון שהפסול בגיטי נשים ושחרורי עבדים מדרבנן לר"א, אז "כשירין" פירושו כשר לגמרי וליתא כאן אפילו איסור דרבנן!","710","","2117","True","True","False","","657","72.76.82.153","0","0","גיטין|ט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);