var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59051;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59051","0","הערות","30/10/18 22:44","כא חשון","תשע"ט","22:44","שמואל דוד","מנחות דף עט:

א) מתני׳ ולד תודה ותמורתה והמפריש תודה ואבדה כו׳
ולא ולדה ולא חילופה ולא תמורתה.

לכאורה יש להעיר מדוע ברישא נקט ולד,תמורתה, חילופה.
ובסיפא נקט ולד, חילופה, תמורתה. וצ״ע.

ויש להקשות עוד דהנה עיין בהמשך הגמרא (וברש״י כת״י ושיטה מקובצת ורש״ש), שמבואר שחילופה נלמד מ״יקריבנו״ ואגב גררא נקט לה וא״כ צ״ע מדוע נקט ״חילופה״ קודם ״תמורתה״ הרי אגב גררא הוא והל״ל בסוף. וצ״ע בזה.


ב) רש״י ד״ה לא שנו - הא דתנן לא ולדות וחליפין טעונין לחם.
ד״ה אבל לפני כפרה - אם הקריב לולדות ולתמורה ולחליפין טעונין לחם.

והנה החילוק ״לפני כפרה ולאחר כפרה״ אינו נוגע כלל כלפי תמורה, וכמבואר בהמשך הגמרא, ושפיר השמיט רש״י תמורה בד״ה לא שנו. אולם צ״ע מדוע בד״ה אבל לפני כפרה הזכיר תמורה וצ״ע.

ועיין רמב״ם פרק יב הלכות פסולי המוקדשין הלכה ח ובספר מפתח שם וצ״ע בכל זה.","595","","2026","True","True","False","","637","174.200.3.68","0","0","מנחות|עט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);