var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59663;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59663","0","הערה","07/12/18 01:29","כט כסלו","תשע"ט","01:29","שמואל דוד","ח:

אמר רב יהודה אמר רב הטבח צריך שלשה סכינין כו׳ כיון דאצרכינהו תרי אית ליה היכרא וא"ר יהודה אמר רב הטבח צריך שני כלים כו׳ כיון דאצרכיניה תרתי אית ליה היכרא

וברש״י היכירא אית ליה - עושה בה סימן.

וצ״ע שהרי מלשון הגמרא מבואר שעצם התקנה שצריך ב׳ סכינים הוא ההיכר ומדוע כתב רש״י שצריך לעשות סימן.

ועיין רמב״ם טוש״ע שכתבו שצריך ג׳ סכינים וב׳ כלים ולא כתבו שצריך סימן.

האם מצינו בפוסקים שכתבו שצריך סימן?","595","","1975","True","True","False","","707","174.200.11.95","0","0","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59664","59663","רש" לא נחשב פוסק? ודאי התכוונת עוד","07/12/18 09:30","כט כסלו","תשע"ט","09:30","יהודי_קדום","פוסקים כדעתו...","233","","1975","True","True","False","","141","79.177.59.82","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59666","59663","לבוש יורה דעה סימן פט, ד","07/12/18 10:19","כט כסלו","תשע"ט","10:19","דוד כוכב",""כבר נהגו כל ישראל להיות להם שני סכינים, ולרשום אחד מהם שיהא לו היכר בו מאיזה מין הוא או בשר או חלב, ונהגו לרשום ולחרוץ של חלב ואין לשנות המנהג, שאם ישנה המנהג לחרוץ בשל בשר אף על גב שהוא יכירנו, אחרים יבואו לטעות בו לאכול בו חלב כיון שרוב ישראל חורצים החולבת ונותנים סימן חריצי חלב".","125","","1975","True","True","False","","196","95.86.71.230","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59689","59663","פי'","09/12/18 20:08","א טבת","תשע"ט","20:08","אור חדש","כיוון דאצריכוהו רבנן שיהיו 2 אית ליה היכרא ששם דעתו להבחין בינהם(מעצמו)
כלומר וודאי שהתקנה הינה רק שיהיה כמספר מסויים אך כל שוחט שואל עצמו למה תיקנו אותם ומבין שזה לשם ההבדלה ונותן דעתו להכר שבען שני סכיניו/כליו","458","","1973","True","True","False","","125","37.26.149.135","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59703","59663","רש"י כנראה הבין","11/12/18 14:07","ג טבת","תשע"ט","14:07","כדי","שכך הוא פירוש הגמרא: "כיוון דאצריכניה תרתי, אית ליה היכרא" - היינו שכיוון שיש לו שני סכינים, יש לו אפשרות לעשות בהן היכר, מה שלא היה ניתן בסכין אחת. ולא כדמשמע מפשט הלשון שעצם המציאות דב' סכינים היא ההיכר.

ונראה שהכריחו לרש"י לפרש כן, משום שקשה לומר שההיכר הוא בב' סכינים ללא סימן, שהרי אנן עסקינן בחשש שלא ישים אל ליבו בשעת השחיטה עירובי הסכינים, וא"כ מה תועלת יש בשתי סכינים זהות, שהרי בשעת השימוש מן הסתם נקרית רק סכין אחת לפניו, וכמו שאם ישנה רק סכין אחת עתיד לשכוח שימושה הקודם, כן גם עתה שיש שתי סכינים זהות, אך הוא פוגש רק אחת, אין בכך שום תועלת. לכך פירש שע"כ ישנו סימן חיצוני בסכין שיזכיר לו הדבר גם אם הוא יהיה במצב של חוסר מודעות.","249","","1971","True","True","False","","200","79.177.48.212","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59668","59664","פוסקים אחרונים ....","07/12/18 17:37","כט כסלו","תשע"ט","17:37","שמואל דוד","","595","","1975","False","True","False","","111","174.200.18.74","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59704","59664","לפחות לפי דעת מרן הב"י והרדב"ז, ועוד.","11/12/18 14:18","ג טבת","תשע"ט","14:18","כדי","כבר כתב מרן בב"י (או"ח סי' י) שרש"י מפרש הוא ולא פסקן. וכ"כ הרדב"ז בב' מקומות - בח"ג סי' תתקמה ובח"ד סי' קח.
אמנם מצאנו לפעמים שרש"י יוצא מגידרו ולובש את כובע הפוסק וחותך ההלכה בסכינא חריפא (תרתי משמע...), כמו למשל אצלינו בעמוד הנוכחי בד"ה והלכתא, לעניין סכין. ויש עוד כמה מקומות כאלו בש"ס.
ויש עוד אריכות דברים בעניין מעמדו של רש"י כפוסק, אך די בזה.","249","","1971","True","True","False","","196","79.177.48.212","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59669","59666","זה לגבי בשר וחלב.","07/12/18 17:38","כט כסלו","תשע"ט","17:38","שמואל דוד","הגמרא שלנו מיירי בבשר וחלבים","595","","1975","True","True","False","","151","174.200.18.74","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59670","59669","מאי שנא, והיום לא משתמשים כ"כ בחלבים","08/12/18 18:00","ל כסלו","תשע"ט","18:00","דוד כוכב","","125","","1974","False","True","False","","177","37.60.47.109","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59684","59670","עיין מאירי","09/12/18 03:42","א טבת","תשע"ט","03:42","שמואל דוד","","595","","1973","False","True","False","","148","174.200.3.99","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59701","59684","היכן? באיזה ענין?","11/12/18 11:40","ג טבת","תשע"ט","11:40","דוד כוכב","","125","","1971","False","True","False","","187","212.76.102.37","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59742","59684","תודה, הנה מה ששלחת","12/12/18 12:43","ד טבת","תשע"ט","12:43","דוד כוכב","","125","jpg","1970","False","True","False","","221","212.76.102.37","0","59663","חולין|ח ע"ב","0-jpg"),new Message("59693","59689","המאירי חולק על רש״י.","10/12/18 01:42","ב טבת","תשע"ט","01:42","שמואל דוד","ע״ש. וע״ע בפוסקים שהשמיטו עשיית סימן. ועיין דמשק אליעזר.","595","","1972","True","True","False","","147","174.200.8.66","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59702","59693","מה הקשר למה שכתבתי?","11/12/18 12:12","ג טבת","תשע"ט","12:12","אור חדש","","458","","1971","False","True","False","","106","37.26.146.138","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59705","59704","קיבלתי מיד את דברי הרב שליט''א והבנתי.","11/12/18 14:25","ג טבת","תשע"ט","14:25","יהודי_קדום","תודה לרב.","233","","1971","True","True","False","","147","79.177.59.82","0","59663","חולין|ח ע"ב",""),new Message("59707","59704","שמעתי מהרב שלמה פישר","11/12/18 16:26","ג טבת","תשע"ט","16:26","דוד כוכב","שלעומת הפוסקים המובהקים רש"י אינו נחשב פוסק. אך לעומת פרשנים (כגון רד"ק) פירושיו נחשבים לפסיקה גם במקום שלא בא לפסוק.","125","","1971","True","True","False","","175","212.76.102.37","0","59663","חולין|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);