var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=60576;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("60576","0","שסועה","29/01/19 09:51","כג שבט","תשע"ט","09:51","אביגדור","בריה בפני עצמה.
אני מניח שכולנו שמנו לב שאצלנו יש במילה שסועה אתנחתא. כך שהדרשה ממש מוצאת מהפשט.
אלא שכבר העירו (סיני חלק סט עמ' קצח) שבפיסוק הבבלי באמת היה פסיק לפני המילה "השסועה". ודרשת הגמרא (אולי) מכוונת לכך.
עוד יש להעיר שי"א שדרשות "אל תקרי" מבוססות על גירסאות אחרות שהיו להם בתנ"ך: דרשת הגמרא "וישטחו להם שטוח - וישחטו להם שחוט", בנוסח השומרוני הגירסא היא באמת "וישחטו שחוט" (סיני חלק קב עמוד תשז הערה 27), דרשת הגמרא "אל תקרי קרבם אלא קברם" - כך באמת הגירסא בתרגומים קדמונים (שם הערה 29), הדרשא "אל תקרי בנייך אלא בונייך" - היתה להם גירסה "ורב שלום בונייך".

(מתוך הקובץ הניתן להורדה "מראי מקומות לסוגיות במחשבה" ערך "דרשות חז"ל מדקדוקים")","571","","1916","True","True","False","","593","212.76.97.233","0","0","חולין|ס ע"ב",""),new Message("60581","60576","אין צורך","29/01/19 10:57","כג שבט","תשע"ט","10:57","דוד כוכב","מסכת בבא מציעא דף עג ע"ב:
"תנינא: ראית שאינו נוהג כשורה, מנין שאתה רשאי להשתעבד בו - תלמוד לומר לעולם בהם תעבדו ובאחיכם. יכול אפילו נוהג כשורה - תלמוד לומר ובאחיכם בני ישראל איש באחיו וגו' [לא תרדה בו בפרך]".

דורשים במקביל כל מבנה אפשרי גם כאשר הפיסוקים סותרים זה את זה.","125","","1916","True","True","False","","215","212.76.98.3","0","60576","חולין|ס ע"ב",""),new Message("60582","60581","מסכים בהחלט","29/01/19 10:59","כג שבט","תשע"ט","10:59","אביגדור","כמו"כ יש את סוגיית מקראות שאין להן הכרע (יומא נב)
ודרשות חזל על לגר אשר בשעריך תתננה ואכלה או מכור לנכרי (פסחים כא:)
מפני שיבה תקום והדרת פני זקן (קידושין לב)","571","","1916","True","True","False","","190","212.76.97.233","0","60576","חולין|ס ע"ב",""),new Message("60583","60582","וראו בקישור להלן בספרי:","29/01/19 11:24","כג שבט","תשע"ט","11:24","יהודי_קדום","מֵעִנְיָנָא דְּיוֹמָא עִם נֹפֶךְ-אֶסְתֵּר","233","","1916","True","True","False","","120","79.182.114.182","0","60576","חולין|ס ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);