var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61257;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61257","0","שילוח הקן אין בו רחמים","14/04/19 15:13","ט ניסן","תשע"ט","15:13","עלי","כבר העליתי באשכול לפני זמן רב ( אין לי זמן לחפשו ) שאילו היה שילוח הקן עניין של עירור רחמים מצד הקב"ה ושל האדם, כמו גם דין אותו ואת בנו ( ואולי גם דין מיום השמיני והלאה ), לא היה בזה כל הגיון, כי מותר לאדם לצוד במלכודת צפור שזה עתה שולחה ע"י חבירו מקינה מעל הביצים או האפרוחים, וכן מותר לאדם שחבירו אך זה שחט בהמה לשחוט את הצאצא שלה מיד בתחילת היום הבא כמה דקות אח"כ ואילו היתה המצוה מצד רחמים איזה רחמנות יש כאן ?
[קרוב לודאי שהמצוה היא מצוה חינוכית, להרגיל את האדם לרסן עצמו ברכושנותו, שאף שמותר לו לרכוש לעצמו מכל המצוי לפניו ראוי לו למעט מעט בזה כדי שיהיה מודע לכך שאינו שליט בעולם ( באמת אינו שליט כלל אפילו על גופו אפילו רגע אחד שהרי אפילו על ליבו הפועם ללא הפסק כל חייו אינו שולט כלל ) ולעוררו לזה די בהגבלה זמנית חלקית וקלה, ומזה יבין שהכל צפוי ואינו בשליטתו ורק הרשות לעשות רצון הבורא ולהיטיב מחשבתו דיבורו ומעשיו נתונה לו. ונלענ"ד שזה הסבר ראוי להרבה מצוות]","209","","1841","True","True","False","","636","194.114.146.227","0","0","חולין|קלח ע"א",""),new Message("61266","61257","פרטי הדין לא תמיד תלויים בטעמו","15/04/19 12:41","י ניסן","תשע"ט","12:41","אחיקם קשת","זה אמנם מוזר, ואולי יש חולקים על כך, אבל זה יסוד חשוב שכתב הרמב"ם, והוא נמצא בהרבה מצוות. למשל שבת היא כמובן בשביל לזכור שהקב"ה נח ביום השביעי, ולמען ינוח עבדך וכו'. אבל זה לא מסביר למה להוציא את האוכל מהפסולת מותר, ולהיפך אסור.
וזו לשון הרמב"ם מורה נבוכים ח"ג פרק כו:
"ואשר צריך שיאמינהו כל מי שדעתו שלמה בזה העניין הוא מה שאספרהו, וזה שכלל המצווה יש לה סיבה בהכרח ומפני תועלת אחת ציווה בה, אבל חלקיה הם אשר נאמר בהם שהם למצווה לבד, והמשל בו שהריגת בעלי חיים לצורך המזון הטוב מבוארת התועלת כמו שאנחנו עתידים לבאר, אמנם היותו בשחיטה לא בנחירה, ובפסיקת הוושט והגרגרת במקום מיוחד, אלו וכיוצא בהן לצרף בהם את הבריות, וכן יתבאר לך ממשלם שוחט מן הצוואר לשוחט מן העורף, וזכרתי לך זה המשל מפני שבא בדבריהם ז"ל שוחט מן הצוואר לשוחט מן העורף, אבל אמיתת הדבר הוא, כי כאשר הביא ההכרח לאכילת בעלי חיים כיון למיתה הקלה עם קלות המעשה, שא"א הכאת צוואר אלא בסייף וכיוצא בו והשחיטה אפשר בכל דבר, ולברור מיתה קלה התנו חדוד הסכין ואשר ראוי להמשיל באמת מעניין החלקים הוא הקרבן, כי המצווה בהקרבת הקורבן יש לה תועלת גדולה מבוארת כמו שאני עתיד לבאר, אבל היות הקורבן האחד כבש והאחד אייל והיות מספרם מספר מיוחד, זה א"א לתת לו עילה כלל, וכל מי שמטריד עצמו לתת סיבה לדבר מאלו החלקים הוא בעיני משתגע שיגעון ארוך ואינו מסיר בזה ההרחקה (תמיהה) אך מוסיף הרחקות (תמיהות)".","510","","1840","True","True","False","","126","95.86.90.10","0","61257","חולין|קלח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);