var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61447;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61447","0","גר בן גיורת - וכו'","17/05/19 11:53","יב אייר","תשע"ט","11:53","עלי","ענה הגר : יפה לי שאיני אוכל פירות שביעית כמוך.
א. אשמח לקבל הסבר קצת יותר מעמיק ל'ויכוח' זה.
ממתי נוהג אדם להעליב את חבירו בכינוי 'גר בן גיורת' ? בד"כ מכנים בשמות בע"ח בעלי אוזניים...
ומניין ידע הגר שחבירו אוכל פירות שביעית אסורים ושמא פירות אלו בהיתר נאכלו ?

האם אין כאן פשוט פער מעמדות, כאשר העשיר המיוחס רואה שהעני אינו אוכל פירות שביעית ומיחס זאת לא להקפדה במצוות ( כדרכם של גרים ) אלא לעוני ואי יכולת לקנות פירות כאלו שבשביעית מחירם ודאי רב ומופקע, והעני עונה לו שדווקא יפה לו הדבר להקפיד במצוות ולא מחמת עוניו אינו קונה פירות שביעית היקרים, אלא שמשיחה זו שנערכה לפי תומם של המדברים למדו החכמים כיצד להתיחס למי שחשוד על אי הקפדה באיסורים ?","209","","1812","True","True","False","","715","194.114.146.227","0","0","בכורות|ל ע"א",""),new Message("61448","61447","תשובות","17/05/19 12:29","יב אייר","תשע"ט","12:29","אור חדש","במעשה דשמעיה ואבטליון מפורש שראו גנות בחוסר ייחוס
בכל השס היחוס הטהור מעלה
וכן בכל האומות כמעט בכל הזמנים להיות זר זה פחיתות

השאלה מניין ידעו לא רלוונטית
מה שחשוב שבפועל ראו פחיתות גדולה לאדם להיות 'אוכל שביעית' עד שהאשמה כזו היתה מנצחת ויכוח על מי גרוע יותר
מ.ש.ל.","458","","1812","True","True","False","","128","37.26.147.157","0","61447","בכורות|ל ע"א",""),new Message("61454","61448","הקושי שהיה לי לגבי כינוי היחוס","19/05/19 12:53","יד אייר","תשע"ט","12:53","עלי","א. מה הוסיף בכנותו גם את אמו גיורת, הרי די היה שיכנהו גר, הרי אם אמו התגיירה ורק אח"כ ילדה אותו אינו גר אלא בן גיורת בלבד, ורק אם התגיירה לאחר שילדה אותו הוא ואמו גרים, ומה מוסיף מצבה של אמו אם היא גיורת ג"כ לזלזול ביחוסו ? לכן נראה היה לי שלא רק ליחוסו התייחס המבזהו אלא להיותו מסכן, כאומר לו מסכן בן מסכנה, אפילו פירות אין בידך לקנות לאכול. וע"ז השיבו שלא מחמת עוני לא אכל פירות אלא מפני שמדובר בפירות שביעית, וכו'.","209","","1810","True","True","False","","161","194.114.146.227","0","61447","בכורות|ל ע"א",""),new Message("61457","61454","הדיון לא היה *למה*","19/05/19 14:20","יד אייר","תשע"ט","14:20","אור חדש","ניסו להעליב זה את זה
אלא 'מה הקללה היותר איומה?'
השערתך לגבי נסיבות הריב אפשרית אך לא רלונטית להבנת הגמרא","458","","1810","True","True","False","","106","213.151.55.26","0","61447","בכורות|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);