var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61864;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61864","0","עיני ה' א-לוהיך בה","26/06/19 13:59","כג סיון","תשע"ט","13:59","גיל ושמחה","שאלה לא לעניין אבל גם בטוחני שהתשובות מזה.
הגמרא שואלת: מדוע לא אומרים הלל בפורים? תשובה: משום שאין אומרים הלל על נס שהיה בחו"ל. הסיבה שאומרים הלל בחנוכה גם בחו"ל היא משום "ארץ אשר עיני ה' א-לוהיך בה" (כך שמעתי מפי אחד ממגידי השיעורים). אם כן, מדוע לפי חלק מהשיטות אין אומרים הלל ביום העצמאות? האם ביום העצמאות לא התקיים פסוק זה? האם ביום שחרור ירושלים לא אירעו ניסים גלוים?","363","","1775","True","True","False","","794","87.70.102.235","0","0","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61867","61864","חכמים מעשיים אומרים בצנעה מפני השלטון","26/06/19 15:50","כג סיון","תשע"ט","15:50","אמלתראות","כל עוד שלטון השמאל שולטת בתורניים ומכחישים בפמליא של מעלה במניעת בנין בית המקדש ובית דין הגדול ומשם משתחלת לחילונים, השמחה של השכינה בבית סתרים.","267","","1775","True","True","False","","150","68.192.20.132","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61869","61864","שלש שהן 2 גישות","26/06/19 17:28","כג סיון","תשע"ט","17:28","אור חדש","בן גוריון וחבורתו טענו 'באנו עשינו הצלחנו' ולא קשור הלל לה'
ה'חרדים' טענו 'באו בן גוריון וחבורתו ועשו והצליחו- לא אומרים הלל'
המאמינים טענו: 'זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו' ואומרים הלל","458","","1775","True","True","False","","177","213.151.55.26","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61877","61864","אטו בשופטני עסקינן?","26/06/19 20:45","כג סיון","תשע"ט","20:45","Almuaddib","והרי יש חובה לברך כשנעשה לנו נס, כפי שלמדנו בשאילתות רב אחאי גאון:


שאילתא דמיחייבין דבית ישראל לאורויי ולשבוחי קמי שמיא בעידנא דמתרחיש להו ניסא דכתיב הללו את ה׳ כל גוים שבחוהו כל האומים כי גבר עלינו חסדו אטו משום דגבר עלינו חסדו הללו את ה׳ כל גוים אלא הכי קאמר הללו את ה׳ כל גוים מה דעביד עימכון וכל שכן אנן דגבר עלינו חסדו.
וכד מטי דוכתא דאיתרחיש להון ניסא כגון מעברות הים ומעברו׳ הירדן ומעברי נחלי ארנון ואבני אלגביש בבית חורון ואבן שזרק עוג מלך הבשן למשה ואבן שישב עליה משה כשעשה מלחמה בעמלק ואשת לוט וחומות יריחו שנבלעו במקומן

כולן, הרואה אותן צריך ליתן הודאה ושבח לפני המקום.

...

וכד מטי יומא דאיתרחיש להו ניסא לישראל כגון חנוכה ופורים מיחייב לברוכי ברוך אשר עשה ניסים לאבותינו בזמן הזה בחנוכה על שרגא בפורים על מקרא מגלה שנאמר ויאמר יתרו ברוך ה׳ ומחייב למיגמר הליליא תמניא יומי דחנוכה ...


והדברים מבוססים על סברי הגמרא בפסחים, והדברים ידועים.


... אבל גדולה שנאה שמקלקלת את השורה.","107","","1775","True","True","False","","269","87.70.49.255","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61892","61864","ביום שחרור ירושלים, וגם בימים שלפניו","27/06/19 17:59","כד סיון","תשע"ט","17:59","אליעזר מ ש","ניצלנו מהאויב, שאיים בגלוי להשמידנו . ועל כן יש להודות לה' ית', בימים כ''ו וכ''ז וכ''ח אייר. ואולי גם בכ''ט אייר וא' דר''ח סיון ,הימים האחרונים למלחמה, שבה, בעזרת אלהי מערכות ישראל, זכינו לנצחון גדול שלא ידוע כמותו.","610","","1774","True","True","False","","178","213.151.52.130","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61883","61867","לא כך בזהר","27/06/19 09:57","כד סיון","תשע"ט","09:57","אור חדש","וסודר באופן פלאי בחק לישראל ליום שני פר' במדבר (קיח ע"א) ויוצא לרוב סמוך ליום ירושלים:

...זַכָּאָה חוּלָקֵיהּ דְּהַהוּא בַר נָשׁ דְּעָבִיד פִּקּוּדֵי אוֹרַיְיתָא. שִׂמְחוּ אֶת יְרוּשָׁלַםִ וְגוֹמֵר בְּגִין דְּחֶדְוָה לָא אִשְׁתְּכַח אֶלָּא בְזִמְנָא דיִשְׂרָאל קַיְימֵי בְאַרְעָא קַדִּישָׁא דְתָמָן אִתְחַבְּרַת אִתְּתָא בְּבַעֲלָהּ וּכְדֵין הוּא חֶדְוָותָא דְכֹלָא חֶדְוָותָא דְעֵילָא וְתַתָּא. בְּזִמְנָא דְיִשְׂרָאֵל לָא אִשְׁתְּכָחוּ בְאַרְעָא קַדִּישָׁא אָסִיר לֵיהּ לְבַר נָשׁ לְמֶחֱדֵי וּלְאַחֲזָאָה חִידוּ דִכְתִיב שִׂמְחוּ אֶת יְרוּשָׁלַםִ וְגִילוּ בָהּ וְגוֹמֵר. וְגִילוּ בָהּ דַיְיקָא. רִבִּי אַבָּא חָמָא חָד בַּר נָשׁ דַּהֲוָה חַדֵּי בְּבֵי טְרוּנְיָיא דְבָבֶל בָּטַשׁ בֵּיהּ אָמַר שִׂמְחוּ אֶת יְרוּשָׁלַםִ כְּתִיב. (אָמַר רִבִּי אַבָּא) בְּזִמְנָא דִירוּשְׁלֵם בְּחֶדְוָה בָעֵי בַר נָשׁ לְמֶחֱדֵי רִבִּי אֶלְעָזָר לְטַעֲמֵיהּ דְּאָמַר שִׂמְחוּ אֶת יְרוּשָׁלַםִ הַיְינוּ דִכְתִיב (תהלים ק') עִבְדוּ אֶת יְיָ בְּשִׂמְחָה. כָּתוּב אֶחָד אוֹמֵר עִבְדוּ אֶת יְיָ בְּשִׂמְחָה. וְכָתוּב אֶחָד אוֹמֵר (שם ג') עִבְדוּ אֶת יְיָ בְיִרְאָה וְגִילוּ בִרְעָדָה. מַה בֵין הָאי לְהָאי. אֶלָּא כָאן בְּזִמְנָא דְיִשְׂרָאֵל שָׁרָאן בְּאַרְעָא קַדִּישָׁא כָאן בְּזִמְנָא דְיִשְׂרָאֵל שָׁרָאן בְּאַרְעָא אַחֲרָא. (דָבָר אַחֵר) עִבְדוּ אֶת יְיָ בְּיִרְאָה דָא כְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל בְזִמְנָא דְאִיהִי בְגָלוּתָא בֵינֵי עַמְּמַיָּיא. אָמַר רִבִּי יְהוּדָה וְהָא כְתִיב (ישעיה נ''ה) כִּי בְשִׂמְחָה תֵצֵאוּ וְדָא הִיא כְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל כֵּיוַן דְּאָמַר תֵּצֵאוּ מִן גָּלוּתָא הוּא. וְאִקְרֵי שִׂמְחָה. אָמַר לֵיהּ וַדָּאי הָכִי הוּא דְכָל זִמְנָא דְאִיהִי בְגָלוּתָא וּשְׁכִיבַת לְעַפְרָא לָא אִקְרֵי שִׂמְחָה עַד דְּקֻדְשָׁא בְרִיךְ הוּא יֵיתֵי לְגַבָּהּ וְיוֹקִים לָהּ מֵעַפְרָא וְיֵימָא (שם נ''ב) הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר וְגוֹמֵר. קוּמִי אוֹרִי וְגוֹמֵר. וְיִתְחַבְּרוּן כַּחֲדָא (וְיוֹקִים לָהּ מֵעַפְרָא) כְדֵין חֶדְוָותָא אִקְרֵי. חֶדְוָותָא דְכֹלָא וּכְדֵין בְּשִׂמְחָה תֵצֵאוּ וַדָּאי כְדֵין כַמָּה חַיָּילִין יִפְקוּן לָקָבְלָהּ דְמַטְרוֹנִיתָא לְחֶדְוָותָא דְהִלּוּלָא דְמַלְכָּא כְמָה דְאַתְּ אָמֵר הֶהָרִים וְהַגְּבָעוֹת יִפְצְחוּ וְגוֹמֵר וּכְתִיב (שם) כִּי הֹלֵךְ לִפְנֵיכֶם יְיָ וּמְאַסִפְכֶם וְגוֹמֵר:","458","","1774","True","True","False","","143","213.151.55.26","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61876","61869","תשובה יפה","26/06/19 19:05","כג סיון","תשע"ט","19:05","גיל ושמחה","אכן זוהי נקודת המחלוקת העיקרית. גן המתנגדים לשירות צבאי טוענים כך ("תורה מגנא ומצלא"). הבעייה היחידה היא שאילו היו מאמינים באמת ובתמים שהכול בידי שמים ואין לנו אלא לשבת בבתינו ולחכות שהמן והשליו ירדו מהשמים, ניחמתי. עכשיו שאני פוגש אותם חדשים לבקרים בבתי הכנסת של "הציוינים" כדי לקבל את לחמם, אני מבין שצריך לעשות השתדלות דלתתא כדי לקבל את המן מלמעלה. בן-גוריון וחבורתו אכן טענו "כוחי ועוצם ידי..." אולם אלה שנמנעים מלומר הלל מחזקים את דעתם.","363","","1775","True","True","False","","202","87.70.102.235","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61882","61877","תשובה יפה ","27/06/19 05:57","כד סיון","תשע"ט","05:57","גיל ושמחה","רק כדי לקרוא אותה שווה היה להעלות את השאלה.
מעניין שבחנוכה אין מחלוקת בעניין אמירת ההלל... וד"ל.
עכשיו אני מבין למה בית המקדש השלישי לא נבנה...","363","","1774","True","True","False","","230","87.71.8.114","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61884","61877","לדעתי לא השנאה","27/06/19 10:01","כד סיון","תשע"ט","10:01","אור חדש","היתה המקור להוראה אלא החלטה חינוכית
כלומר כיוון שדגלו בגישת החת"ס להגביה החומות ולחנך לשנאה דיכוטומית כלפי הכופרים הרי שממילא לא יכלו להכיל בהנ"ל הוראה לברך על מעשי ידיהם והעדיפו לכפור בטובתו של הקב"ה (בשב ואל תעשה) והעיקר שלא לתת כבוד לכופרים שמא חלילה ילמדו תלמידים טועים שיש בהם טוב וימשכו אחריהם

כלומר השנאה הינה רק כלי חינוכי ולא המקור להחלטה הנ"ל","458","","1774","True","True","False","","171","213.151.55.26","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61886","61883","תלוי אם לומדים קבלה בגלוי...","27/06/19 13:40","כד סיון","תשע"ט","13:40","אמלתראות","","267","","1774","True","True","False","","128","68.192.20.132","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61902","61892","ועל ניסיך שבכל יום","28/06/19 07:24","כה סיון","תשע"ט","07:24","גיל ושמחה","ברוך ה' אין לך יום שבו לא התרחש נס. אמירת הלל איננה עניין של מה בכך שכן "כל האומר הלל בכל יום כאילו מחרף ומגדף...".
הרבנות הראשית ישבה על המדוכה ופסקה לומר הלל ביום העצמאות וביום ירושלים. הרב גורן זצ"ל בדעת יחיד הורה לומר הלל גם בליל יום העצמאות אולם דעתו לא נתקבלה על ידי המועצה.
אי לכך כל תוספת שלא נקבעה על ידי הרבנות היא מיותרת. נכון שהמלחמה נמשכה שישה ימים אבל למעשה אנו נמצאים במלחמה באופן מתמיד. היעלה בדעתך לומר הלל בכל יום?","363","","1773","True","True","False","","221","87.71.10.99","0","61864","ערכין|י ע"ב",""),new Message("61930","61902","הנס של ההצלה היה ביום הראשון למלחמה","30/06/19 17:53","כז סיון","תשע"ט","17:53","אליעזר מ ש","שה' עזר, והיכינו מכה רבה בחיל האויר המצרי, וגם הירדני והעירקי . היה חשש גדול ביותר, מהעדיפות הרבה של הערבים, במטוסי קרב חדישים. שהם יעזרו לכוחות היבשה שלהם, ויפציצו את כוחותינו . וגם בטנקים ועוד, היה להם עדיפות . ולאחר שהכינו מכה רבה את חילות האויר שלהם , למעשה נצלנו מהם. וחיל האויר שלנו יכל לסייע לכוחות היבשה, וגם להפציץ הרבה רכב שלהם .","610","","1771","True","True","False","","205","213.151.52.130","0","61864","ערכין|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);