var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62206;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","46"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62206","0","ריבוי אשה לענין תמורה ומלקות","22/07/19 21:12","יט תמוז","תשע"ט","21:12","אבי גרינבלט","1. נחלקו רבי מאיר ורבי יהודה לגבי המקור לרבות אשה.
2. בכל חטא , אשה אף בכלל כדברי רבי ישמעאל.
אם כך , לשם מה הפסוק? (ועונה הגמרא את ההו"א מקרבן הציבור)
כך מבנה הדיון הגמרא.
משהו בלוגיקה לא ברור , ראשית לגמרא כלל לא היה ברור שאשה בכלל אילולא הפסוק , מדוע הגמרא שואלת א"כ לשם מה נצרך הפסוק שהרי אילולא הפסוק מנין נדע שדברי רבי ישמעאל בכלל רלבנטים במקרה התמורה ?","539","","1743","True","True","False","","613","37.26.148.235","0","0","תמורה|ג ע"א",""),new Message("62214","62206","כדי להבין זכור שאין מקשן ותרצן","23/07/19 09:30","כ תמוז","תשע"ט","09:30","דוד כוכב","לרוב התרצן הוא שמציב את השאלה כדי להציע את התשובה, "הרמה להנחתה".
ראה בקישור זה.
בתחילת הסוגיה ידע העורך את המסקנה שתהיה לבסוף. בסוף הוא התפנה לברר מנין בעצם אנחנו יודעים זאת.","125","","1742","True","True","False","","181","212.76.98.185","0","62206","תמורה|ג ע"א",""),new Message("62217","62214","מנין שהתורה מתייחסת גם לאשה בתמורה?","23/07/19 13:08","כ תמוז","תשע"ט","13:08","אבי גרינבלט","","539","","1742","False","True","False","","83","37.26.147.195","0","62206","תמורה|ג ע"א",""),new Message("62220","62217","מצורף "לרבות את האשה" מתוך הספר","23/07/19 18:15","כ תמוז","תשע"ט","18:15","יהודי_קדום",""תמורתו קודש".

להלן תמליל הצילום מדף ז' בספר "תמורתו קודש" של הרב המחבר הנ"ל:
"
כדתניא לפי שכל הענין כולו אינו מדבר אלא בלשון זכר שנאמר לא יחליפנו ולא ימיר אותו, אשה מנין, ת׳׳ל ואם המר ימיר לרבות את האשה, ולר״מ מנא ליה נפקא ליה מואם.
ויעוי׳ בתוס׳ מנחות צ״ג דזה לכאורה קשה שהרי כל התורה כולה נאמרה בלשון זכר, ומ״מ בכמה מקומות בעינן קרא למעט אשה. וביארו התוס׳ שצ״ל שמה שבכל מקום אף אשה בכלל, זה נלמד מזה גופא שהשוה הכתוב אשה לאיש לכל עונשין שבתורה, אבל בתמורה מתרצי׳ לקמן בתרי לישני שכאן לא הושוו זה לזה, וי״ל שעל זה סמכה הגמ׳ כאן ולכן נקטי׳ שכיון שכל הפרשה כולה נאמרה בלשון זכר, משמע מיעוט דוקא זכר ולא אשה.
"","233","pdf","1742","True","True","False","","203","109.65.20.11","0","62206","תמורה|ג ע"א","0-pdf"),new Message("62227","62220","כיצד עונה ?","23/07/19 21:48","כ תמוז","תשע"ט","21:48","אבי גרינבלט","","539","","1742","False","True","False","","90","95.86.72.42","0","62206","תמורה|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);