var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62553;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62553","0","והניחם שם","27/08/19 13:03","כו אב","תשע"ט","13:03","עלי","בגדי כה"ג ששימש בהם ביוהכ"פ טעונים גניזה. למרות זאת כתב יוסף בן מתתיהו שהשלטון הרומי ( השליט הנוכח שבכל שנה ) היה מוציא את בגדי הכה"ג מרשותו לקראת יוהכ"פ בכל שנה ומוסרם לכה"ג ( וכך שלט במינויי הכה"ג וכפי שראינו בעניינו של ר' יהושע בן גמלא שבתקופת בית שני המשרה נקנתה מהשלטון בכסף רב, ומשמע שהשתמשו באותם בגדים פעמים חוזרות ).
כבר כמה שנים שאני מתקשה לישב סתירה זו ואשמח לקרא ישוב הגון לעניין אם יש.","209","","1705","True","True","False","","689","194.114.146.227","0","0","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62554","62553","החיוב הוא על גניזה ולא על אי שימוש ועוד","27/08/19 14:46","כו אב","תשע"ט","14:46","מצולות ים","יש מקום גדול לומר שאין איסור להשתמש בבגד שכבר נלבש פעם אחרת, אלא החיוב הוא על גניזת הבגדים. לפי זה אפשר לומר שמאחר שגניזת הבגדים לא היתה בידיהם מאחר שהשלטון הרומי הניח ידו עליהם, הרי שלא היתה בעיה דינית להשתמש בהם שוב בשנה הבאה.

מלבד זאת, זאת ברור לכולם שניתן לתפור בגדים חדשים ואין חיוב להשתמש בבגדים הישנים. ואם כן על כרחך שאין כוונת יוסיפוס לומר שהסיבה לכך שהם שלטו בכהונת הכה"ג היתה בגלל שבגדיו היו בידיהם. ניתן בהחלט לומר שזה היה רק סימן לשליטתם בכהונה הגדולה. אם כן, אין סיבה לחשוב שהם לא יכלו לכוף את הכהן הגדול להשתמש בבגדים הללו.","794","","1705","True","True","False","","71","185.24.206.253","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62560","62553","אנו חיים מפי רבותינו - דברי אלוהים חיים","27/08/19 19:53","כו אב","תשע"ט","19:53","יהודי_קדום","ולא מפי טיטוס פלאוויוס יוספוס.

וכך לימדונו חכמינו:
מהמילים "וְהִנִּיחָ֖ם שָֽׁם" שבפסוק "וּבָ֤א אַהֲרֹן֙ אֶל-אֹ֣הֶל מוֹעֵ֔ד וּפָשַׁט֙ אֶת-בִּגְדֵ֣י הַבָּ֔ד אֲשֶׁ֥ר לָבַ֖שׁ בְּבֹא֣וֹ אֶל-הַקֹּ֑דֶשׁ וְהִנִּיחָ֖ם שָֽׁם" למדים שבגדי הלבן משמשים לעבודת הכהן הגדול רק יום כפור אחד ובתום עבודתו בהם הם נגנזים ואינם משמשים אותו עוד לעולם.
וכל הנ"ל היה בכניסתו הרביעית של הכה"ג לקדש הקדשים.

ראינו בדף:
"..אלא לר' דוסא מאי איכא למימר? דתניא: והניחם שם - מלמד שטעונין גניזה; רבי דוסא אומר: כשירין הן לכהן הדיוט, ומה תלמוד לומר והניחם שם? שלא ישתמש בהן ביום הכפורים אחר! "
ופוסק הרמב"ם בהלכות כלי המקדש פרק ח הלכה ה: ".כל בגד מבגדי כהונה שנעשו צואין אין מלבנין אותן ואין מכבסין אותן אלא מניחן לפתילות ולובש חדשים, ובגדי כהן גדול שבלו גונזין אותן, ובגדי לבן שעובד בהם ביום הצום אינו עובד בהם פעם שניה לעולם אלא נגנזין במקום שיפשוט אותם שם שנאמר והניחם שם והם אסורין בהנאה. ".","233","","1705","True","True","False","","144","79.183.74.44","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62561","62553","בכ"מ: לא מדובר בבגדי הזהב של הכהן הגדול!","27/08/19 19:57","כו אב","תשע"ט","19:57","יהודי_קדום","אלא בגניזת רק ארבעת בגדי הלבן - כבגדים בהם משמש כהן הדיוט.","233","","1705","True","True","False","","136","79.183.74.44","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62555","62554","סליחה, אינני מבין דבריך","27/08/19 15:37","כו אב","תשע"ט","15:37","עלי","אם יש חיוב לגנוז לעולם, משמע שהיה עליהם ליצר מערכת בגדים חדשה כל שנה. אם כן לשם מה להזדקק בכלל לבגדי השנה שעברה ולקחתם מהשלטון הרומי ?","209","","1705","True","True","False","","138","194.114.146.227","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62559","62555","קשיא על העיתונאי....יוספוס","27/08/19 19:18","כו אב","תשע"ט","19:18","אבי גרינבלט","","539","","1705","False","True","False","","53","37.26.148.222","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62575","62555","ביאור דברי","28/08/19 09:09","כז אב","תשע"ט","09:09","מצולות ים","החיוב ליצור מערכת בגדים חדשה כל שנה, הוא פועל יוצא מהחיוב לגנוז. כלומר, אם מכל סיבה שהיא הבגד לא נגנז, אין חיוב ליצור מערכת בגדים חדשה אלא אפשר בהחלט להשתמש בבגדים הישנים. לכן, כיון שהגניזה לא התאפשרה להם עקב שליטה המוחלטת של רומי, לא היתה להם כלל בעיה להשתמש בבגדים בשנה שלאחר מכן.

בכל מקרה, לאור המשך הדיון והחילוק הברור שבין בגדי זהב לבגדי לבן, אין צורך ביישובי כמובן.","794","","1704","True","True","False","","89","185.24.206.253","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62562","62561","תודה ואני מביא בזה את הציטוט ואכן","27/08/19 21:24","כו אב","תשע"ט","21:24","עלי","מקדמוניות היהודים כרך שלישי ספר חמישה עשר עמ'200 בתרגומו של שליט:
"בצד צפון ( של הר הבית ) נבנתה מצודה ...וקראו לה בירה, כדי להניח שם את בגד הכהונה שהכה"ג מתעטף בו רק בשעה שהוא צריך להקריב. הורדוס המלך שמר על הבגד במקום זה ואחרי מותו היה ביד הרומאים עד ימיו של טיבריוס קיסר. בימיו הגיע ויטליוס ההגמון של סוריה לי-ם ומפני שהעם קבל אותו ברוב פאר רצה לגמול אותו כהתנהגותו הטובה. וכשבקשו ממנו שבגד הקדש יהיה ברשותם כתב על כך לטיבריוס קיסר והלה הרשה את הדבר והשליטה על הבגד נשארה בידי היהודים עד שמת אגריפס המלך. ( בהמשך חזרה השליטה על הבגד לידי הרומאים שהניחוהו במצודת האנטוניה )קודם לכן היה הבגד תחת חותמו של הכהן הגדול ושומרי האוצר ויום אחד לפני החג היו שומרי האוצר עולים אל שר המשמר של הרומאים ולאחר שבדקו בקפדנות את חותמם לקחו את הבגד ( ואחרי החג החזירוהו ).
כך מסופר גם בספר העשרים, עיי"ש.
אם כן באמת ברור שמדובר בבגדי הזהב של כה"ג ולא בבגדי הלבן.
אם כן בזה נפתר לי הקושי. תודה למשיבים.","209","","1705","True","True","False","","154","95.86.106.207","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62564","62562","רמב"ם הלכות עבודת יום הכיפורים","27/08/19 23:05","כו אב","תשע"ט","23:05","יהודי_קדום","רמב"ם הלכות עבודת יום הכיפורים פרק ב ה"א:
כל מעשה התמידין והמוספין של יום זה כהן גדול עושה אותן והוא לבוש בבגדי זהב, ועבודות המיוחדות ליום זה בבגדי לבן, ועבודה המיוחדת ליום זה היא מעשה הפר של כהן גדול, ושני השעירים שאחד מהן שעיר המשתלח, והקטרת הקטורת בקדש הקדשים, כל אלו בבגדי לבן הם נעשים

היינו הכהן הגדול לבש בגדי זהב בזמן:
הקרבת התמיד (אמנם הקרבת התמיד של שחר ביום הכיפורים אינה שייכת לעבודת יום הכיפורים והקרבת התמיד נעשית על ידי הכהן הגדול כשהוא לבוש בבגדי הזהב), הקטרת קטורת של שחר וחלק מקרבנות המוסף, הקרבת אֵילוֹ וְאֵיל העם, הקרבת קרבנות מוסף שנותר לעשותן, הקרבת תמיד של בין הערביים, נכנס להיכל להקטיר את הקטורת של בין הערביים על מזבח הזהב שבהיכל וכאשר מטיב ומדליק את המנורה

ולבש בגדי לבן בזמן: (אין הקרבה בבגדי לבן!):
שחיטת הפר והשעיר של הכהן הגדול, מתן הדמים של הפר והשעיר, הקטרת הקטורת בקודש הקודשים ושילוח השעיר לעזאזל, הוצאת הכף והמחתה מקודש הקודשים אותם הניח בבוקר (הוצאת הכף והמחתה איננה נחשבת עבודה וגם לא המשכה של עבודת הקטרת הקטורת ולכן לא נאמרה בתורה במפורש. בתורה נאמרה רק עבודת הקטרת הקטורת: וְלָקַ֣ח מְלֹֽא-הַ֠מַּחְתָּה גַּֽחֲלֵי-אֵ֞שׁ ‏מֵעַ֤ל הַמִּזְבֵּ֙חַ֙ מִלִּפְנֵ֣י יְהוָ֔ה וּמְלֹ֣א חָפְנָ֔יו ‏קְטֹ֥רֶת סַמִּ֖ים דַּקָּ֑ה וְהֵבִ֖יא מִבֵּ֥ית ‏לַפָּרֹֽכֶת: וְנָתַ֧ן אֶֽת-הַקְּטֹ֛רֶת עַל-‏הָאֵ֖שׁ לִפְנֵ֣י יְהוָ֑ה וְכִסָּ֣ה | עֲנַ֣ן הַקְּטֹ֗רֶת ‏אֶת-הַכַּפֹּ֛רֶת אֲשֶׁ֥ר עַל-הָעֵד֖וּת וְלֹ֥א ‏יָמֽוּת (ויקרא פרק טז פסוקים יב-יג).)","233","","1705","True","True","False","","181","79.183.74.44","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62566","62562","כיצד הסקת זאת מדברי יוספוס ?","27/08/19 23:11","כו אב","תשע"ט","23:11","אבי גרינבלט","שדבריו מתייחסים לסוג מסויים של בגדים ? דווקא מדבריו הכלליים אפשר להסיק שלא היה בקי בעבודת יום הכיפורים (אלא זכר משהו במעומעם מהגן על גניזת בגדים).
מהיכא תיתי שהיה בקי בניואנסים ?","539","","1705","True","True","False","","104","37.26.146.150","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62567","62566","יש בציטוט משפט המוכיח שאכן יוספוס","27/08/19 23:24","כו אב","תשע"ט","23:24","יהודי_קדום","מדבר על בגדי זהב, הנה:
"...שהכה"ג מתעטף בו רק בשעה שהוא צריך להקריב.."

וזה דומה למה שכתב הרמב"ם בהלכות עבודת יום הכיפורים פרק ב ה"א:

כל מעשה התמידין והמוספין של יום זה כהן גדול עושה אותן והוא לבוש בבגדי זהב,.... .","233","","1705","True","True","False","","168","79.183.74.44","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62568","62567","מה להקריב ?","27/08/19 23:30","כו אב","תשע"ט","23:30","אבי גרינבלט","בהשראה ל"כתבלבי" החצר של ימינו , לאוזני זה נשמע שהוא לא הבין את ההבדל ולכן כתב בצורה כללית ומתוך בורות של מתבולל שהתרחק מתורת ישראל ובודאי בקיאות בהלכות עבודת כהן גדול ביום הכיפורים.
תיאוריו ההיסטוריים נגועים בהשקפת עולם פוליטית עקב קרבתו למנעמי שלטון רומי.","539","","1705","True","True","False","","71","37.26.148.136","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62570","62568","אין לי ספק שגם ר' עלי מכיר את הביוגרפיה","27/08/19 23:47","כו אב","תשע"ט","23:47","יהודי_קדום","של יוספוס ועוד.
אם נניח לנ''ל, הרי אחרי הבאת הציטוט ברור שההלכה הייתה ידועה, עפ''י ציטוט זה, ליוספוס.
ראה מה שכתבתי לעיל תחת הכותרת '' הרמב''ם.. ''","233","","1705","True","True","False","","173","79.183.74.44","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62572","62568","כל העבודות בקדש הקדשים נעשו בבגדי לבן","28/08/19 06:45","כז אב","תשע"ט","06:45","יהודי_קדום","והם הם שנגנזו, ואילו הקרבת הקרבנות והעבודות שנעשו בחוץ (בהיכל ובעזרה) היו בבגדי הזהב.
אני חוזר על המשתמע ממה שכתבתי קודם מחששי שלא הייתי ברור בעניין.","233","","1704","True","True","False","","160","79.183.74.44","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62579","62568","יוספוס כתב לנכרים ובקצרה ולכן","28/08/19 11:46","כז אב","תשע"ט","11:46","אליעזר מ ש","לא ראה צורך להיכנס לכל פרטי הפרטים .
* ועוד, שהוא חשב על ה''רייטינג'' שיהיה לספרו אצל משכילי הגויים ,ולכן האריך רק במה שחשב שיועיל לכך . כמו כן , ייתכן ,והוא לא רצה לפרט את בגדי הכהן הגדול, ואת הבדל בין בגדי הלבן לבגדי הזהב , שמא ילמדו הנכרים לעשות כך לעבודה זרה . וזה גם ,ייתכן,התשובה לשאלה של הרב אייבשיץ בספרו על בית המקדש השני, מדוע יוסף בן מתתיהו מזכיר רק את השיש הלבן שהיה מבחוץ על ההיכל ,ולא את האבני ''שישא כוחלא ומרמרא'' שמזכירים רז''ל במסכת בבא בתרא .
[כמו כן ,ש לזכור,שבזמן שכתב ספרו ,ישב באיטליה תחת שלטון רומי , והקיסרים הרשעים - ימ''ש . והיה כנראה נאלץ להשמיט ואולי גם להוסיף או לשנות לפי הנחייתם. [זה גם , ייתכן, ההסבר, מדוע השמיט כמה סיפורים על טיטוס הרשע ,שמסופרים במדרש ובתלמודים]
**[וברור שהוא ידע היטב את הפרטים ההלכתיים הידועים בעניינים אלו , הרי הוא היה מחשובי הכהנים]
***אני גם מוחה, נגד הביטוי: ''כתבלבי'' החצר, שיש בו משום ביזוי כבוד האדם .","610","","1704","True","True","False","","207","213.151.52.130","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62573","62572","ברור","28/08/19 07:30","כז אב","תשע"ט","07:30","אבי גרינבלט","חלק מעבודות החוץ נעשו בלבן כולל שחיטה ועוד.
למרות המקורות שהבאת והם מקיפים , קשה לי להבין מתוך דברי יוספוס כי אכן ידע בוודאות להבחין בין הקרבה להקטרה להולכה למירוס ושאר מגוון העבודות שנעשו במקדש ביום הכיפורים.","539","","1704","True","True","False","","91","37.26.147.150","0","62553","כריתות|ו ע"א",""),new Message("62574","62573","אכן ייתכן גם כך.","28/08/19 07:45","כז אב","תשע"ט","07:45","יהודי_קדום","","233","","1704","False","True","False","","154","79.183.74.44","0","62553","כריתות|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);