var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62696;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62696","0","פריכת הקושיא","09/09/19 12:23","ט אלול","תשע"ט","12:23","אור חדש","אלא אי איתמר דרפרם על הדא איתמר דתניא {ויקרא טז-כא} ושלח ביד איש עתי איש להכשיר את הזר עתי אפילו בטומאה ואפי' בשבת עתי במזומן
קתני עתי אפילו בשבת -אמר רפרם זאת אומרת עירוב והוצאה לשבת ואין עירוב והוצאה ליה''כ!
ממאי שאני שעיר המשתלח דהכשירו ביה''כ בכך אלא דרפרם ברותא היא:

רש"י: דילמא. מיה''כ לא שמעינן לשבת דיה''כ שאני דהכשר מצותו בכך דומיא דתמידין שקריבין בשבת:

הקושיא תמוהה
הרי אדרבה כמו שכל קרבנות שקבוע להם זמן במועדות דוחים מלאכות אם חלו בשבת שהרי זה הכשר מצוותו היה פשוט שגם הקרב השעיר תדחה שזה ציווי שקבוע לו זמן וא"כ צודק רפרם שלא היה צריך להתיר גם בשבת במיוחד?
אלא מוכח כדבריו שביוה"כ רגיל לא שייך הוצאה וממילא כיוון שאין הוצאה ביוה"כ רגיל הו"א שלא ניתן לדחות אם חל בשבת ונצרך הפסוק להתיר","458","","1695","True","True","False","","690","37.26.147.165","0","0","כריתות|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);