var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64175;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64175","0","מצוות לאו להנות ניתנו","11/11/19 21:17","יג חשון","תש"פ","21:17","א1נ2ל3","בגמרא (ר"ה, כח.) מובאים דברי רבא "מצות לאו להנות ניתנו"
ומסביר רש"י: "לא ליהנות ניתנו - לישראל, להיות קיומם להם הנאה, אלא לעול על צואריהם ניתנו" אם כן עלתה לי השאלה מדוע אסור להשתמש באורם של נרות חנוכה והרי מצוות לאו להנות ניתנו וליכאורה היה מותר להשתמש בנרות מפני שזו לא הנאה (כמובן שמדובר בשימוש באור נרות החנוכה ללימוד תורה שאם לא כן השאלה בכלל איננה מתחילה שכל מה שמדובר בגמרא שם הוא בשימוש למצווה)
אשמח לתשובה.","804","","1630","True","True","False","","626","37.60.47.146","0","0","ראש השנה|כח ע"א",""),new Message("64180","64175","פרסומי ניסא","12/11/19 07:57","יד חשון","תש"פ","07:57","אבי גרינבלט","וכך מבליטים זאת
ועוד , היות ונועד לפרסם את הנס שנעשה במנורה ובמנורה לא נהנו , כך גם בנר חנוכה.
בנוסף לדעת בעל המאור רק שימוש המהווה מעין ביזוי לנר , אסור אולם שימוש מצווה (לשם לימוד) , מותר.

ברוך הבא וחילך לאורייתא !","539","","1629","True","True","False","","66","80.178.202.72","0","64175","ראש השנה|כח ע"א",""),new Message("64201","64175","ראה בשו"ע או"ח תרעג, א","13/11/19 00:34","טו חשון","תש"פ","00:34","דוד כוכב","יש מחלוקת אם מותר להשתמש בהן לצורך מצוה.
אין בגוף נרות החנוכה איסור הנאה. איסור השימוש הוא משום כבודם כדברי הגמרא במסכת שבת דף כב ע"א: "וכי נר קדושה יש בה?!... אלא אמר רב יוסף: אבוהון דכולהו דם". והשאלה היא האם השתמשות באורן לצורך קדושה ומצוה יש בה פחיתות כבוד.","125","","1628","True","True","False","","169","213.151.62.142","0","64175","ראש השנה|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);