var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=656;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("656","0","ועוד הערה בבבא מציעא","24/08/09 15:35","ד אלול","תשס"ט","15:35","שלמה","שיטת רשב"ג בענין בני מלכים , קי"ג ע"ב

"דתנן לא את הלוף ולא את החרדל רשב"ג מתיר בלוף מפני שהוא מאכל לעורבין "

רש"י אומר שראוי להם לגדל עורבים. אבל מה עוזר לי ראוי?
הרי בפועל אינם מגדלים. האם מותר להזיז מוקצה בגלל ראוי כשבפועל אין לך עורבים ?
סוף כל סוף לגביך זה מוקצה.","69","","5362","True","True","False","","888","80.74.119.82","0","0","בבא מציעא|קיג ע"ב",""),new Message("663","656","בפשטות נראה שכך הם הדברים:","24/08/09 20:08","ד אלול","תשס"ט","20:08","אבינועם","מת תגיד במקרה הבא:
נכנסתי לבית של חבר שלי בשבת והיו מונחים ספרי קודש על השולחן - האם מותר לי להזיז אותם ולעיין בהם? [ומדובר שלא הייתי אצל החבר שלי בכניסת שבת ולא תכננתי לבוא לבקר אותו בשבת]
ברור שמותר לי לטלטל את הספרים ואין עליהם דין של מוקצה.
למה? כי הספרים ראויים לי בכניסת שבת, ורק טכנית לא הייתי בקרבתם ולא ידעתי על קיומם.

לדעת רשב"ג - כל ישראל בני מלכים הם, ולכן למעשה אף על פי שאין לי (טכנית) עורבים הרי ראוי הייתי בכל רגע שיהיה לי עורבים, ולכן מאכל עורבים איננו מוקצה עלי.","45","","5362","True","True","False","","188","77.127.50.251","0","656","בבא מציעא|קיג ע"ב",""),new Message("47850","663","וגם אליהו הנביא לא ציפה לפגוש עורבים","23/01/17 00:25","כה טבת","תשע"ז","00:25","דוד כוכב","מלכים א יז, ו
וְהָעֹרְבִים מְבִיאִים לוֹ לֶחֶם וּבָשָׂר בַּבֹּקֶר וְלֶחֶם וּבָשָׂר בָּעָרֶב.","125","","2653","True","True","False","","160","212.76.103.44","0","656","בבא מציעא|קיג ע"ב",""),new Message("47879","663","הספרים מותרים מטעמים אחרים","23/01/17 11:43","כה טבת","תשע"ז","11:43","אור חדש","והעיקר מצד שהמוכן לישראל זה מוכן לחברו.
ועיין סוף סימן שח בראוי לעני ולא ראוי לעשיר. שם יש דעה שהראוי לעני (והוא בעל החפץ) מוקצה לעשיר וסוגייתנו דנה במקרה ההופכי שחפץ ראוי לעשיר אם מוכן לעני בעליו.","458","","2653","True","True","False","","106","213.151.53.59","0","656","בבא מציעא|קיג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);