var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=65908;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("65908","0","יתום בן אלמנה","01/01/20 10:08","ד טבת","תש"פ","10:08","אבי פ","מדוע בסיפור השוורים חשוב לציין יתום בן אלמנה ולא להסתפק ביתום בלבד? האם יש תשוהה יותר טובה מ "כך היה המעשה"?","89","","1580","True","True","False","","582","37.26.148.138","0","0","נידה|סט ע"א",""),new Message("65911","65908","להדגיש את העוני","01/01/20 10:17","ד טבת","תש"פ","10:17","אבי גרינבלט","בבחינת "בתר עניא אזלא עניותא"","539","","1580","True","True","False","","106","80.178.202.72","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65915","65908","המעשה כלל לא היה","01/01/20 10:50","ד טבת","תש"פ","10:50","אור חדש","אלא משל היה","458","","1580","True","True","False","","124","37.26.146.198","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65929","65908","אשכול על כך מהסבב הקודם","01/01/20 13:34","ד טבת","תש"פ","13:34","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","1580","True","True","False","","131","95.86.113.216","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65970","65908","מה השאלה??","02/01/20 00:28","ה טבת","תש"פ","00:28","shor","יכול להיות יתום שהוא בנה של אשה עם בעל. ולא יתום בן אלמנה. רשעות אנשי סדום מוכפלת בשליחת יתום בן אלמנה לרעיית הבהמות.","833","","1579","True","True","False","","95","141.226.11.77","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65924","65911",""יתומים היינו ואין אב"","01/01/20 12:28","ד טבת","תש"פ","12:28","אבי פ","ויתום משני הורים אינו יותר מסכן/עני מיתום מאב?","89","","1580","True","True","False","","95","95.86.126.31","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65923","65915","מעשה שהיה","01/01/20 12:26","ד טבת","תש"פ","12:26","אבי פ","מסכים שמסתבר שרק משל היה אך לא מסכים לקבוע כן בהחלטיות","89","","1580","True","True","False","","86","95.86.126.31","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65927","65923","היה, בחלם","01/01/20 12:39","ד טבת","תש"פ","12:39","אור חדש","","458","","1580","False","True","False","","93","213.151.55.26","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65926","65924","יכול להשתמע לכמה פנים","01/01/20 12:38","ד טבת","תש"פ","12:38","אבי גרינבלט","ברור שיתום משני הוריו קשה ממציאות של אלמנה אלא שיתום בן אלמנה מבטא בית של דלות לענ"ד","539","","1580","True","True","False","","115","80.178.202.72","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65944","65927","לא בחלם, בסדום","01/01/20 14:56","ד טבת","תש"פ","14:56","אבי פ","לאט לאט. יש מספיק גדולי ישראל הטוענים שאגדות הש"ס כפשוטן (מה עוד שפה זה מובא כסיפור היסטורי) שאע"פ שנטייתי האישית עם הרואים את האגדות כמשלים סמלים ובסיס סודות התורה, לא אעז להכניס את ראשי ביניהם.","89","","1580","True","True","False","","82","95.86.126.31","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65945","65929","שתי הצעות נוספות לפרש - בגדר אולי","01/01/20 15:12","ד טבת","תש"פ","15:12","אבי פ","א. יישר כח על הקישור. חיפשתי יתום בן אלמנה בפורום אך לא בארמית
ב. כפי שהעיר אחד המגיבים במחזור הקודם, הביטוי מקשר מיידית לפסוקים "כל אלמנה ויתום לא תענון. אם ענה תענה אותו כי אם צעק יצעק אלי שמוע אשמע צעקתו. וחרה אפי והרגתי אתכם בחרב והיו נשיכם אלמנות ובניכם יתומים ".
כל הלשון, כמו הרבה מן הלשון בפרשת משפטים - כפול. גם ביתום בן אלמנה יש כפילות. ואולי יש כאן אמירה נגד אנשי סדום שלא נמנעו מלעשוק גם יתום וגם אלמנה.
ג. יתכן שבמעשה (או משל) היה מדובר ביתום בן אלמנה שבפסוק. כפי דברי רש"י (מב"מ לח) מדובר על אב שאין ידוע מה עלה בגורלו. אולי הוא עצמו היה מענה יתומים ואלמנות ועל כן בנו יתום שאין יכול לרדת לנכסי אביו ואלמנה שלא יכולה להתחתן. היתום טען בפני בית דין של סדום: יש לי רכוש! אבי הוריש לי שוורים, אני צריך לרעות רק יום אחד. פסקו דייני סדום: לא ידוע מה עלה בגורל אביך, עוד לא ירדת לנכסיו, אתה נחשב כחסר שוורים הצריך לרעות יומיים.
בזה יובן השימוש במילים "תחילת דין". אם מדובר בחוק פשוט בסדום - מדוע היה צורך בדין? אלא שהיה ויכוח מה מעמדו.","89","","1580","True","True","False","","118","95.86.126.31","0","65908","נידה|סט ע"א",""),new Message("65973","65970","[ללא נושא]","02/01/20 09:10","ה טבת","תש"פ","09:10","אבי פ","ראה הודעה ראשונה בשרשור:למה כתוב יתום בן אלמנה","89","","1579","True","True","False","","98","212.76.121.17","0","65908","נידה|סט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);