var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66035;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66035","0","חיבור בין סוף הש"ס לתחילתו","05/01/20 07:17","ח טבת","תש"פ","07:17","אלכס שניידר","בס"ד
במחזור הקודם העסיקה אותי השאלה: מדוע קושרים את ענייני הזמן של קריאת שמע לענייני טהרה (של הכוהנים). ענייני זמן יש לקשור לגרמי השמיים וכו'. בסיום המחזור הקודם הבנתי שהסוגיה של "טבול יום" הנה הקשר בין סיום הש"ס לתחילתו.","739","","1579","True","True","False","","850","82.81.253.122","0","0","ברכות|ב ע"א",""),new Message("66074","66035","קשר בין סוף הש"ס לתחילתו...","05/01/20 16:46","ח טבת","תש"פ","16:46","בתר ממוצע","בסיום הקודם שלי כתבתי בנושא זה בקישור


בעזרת השם אני יעלה את דברי הסיום שלי שזה עתה סיימנו והוסיף עוד רעיון בנושא זה","138","","1579","True","True","False","","216","193.27.93.17","0","66035","ברכות|ב ע"א",""),new Message("66090","66035","קשר נוסף בין סוף הש"ס לתחילתו...","05/01/20 19:43","ח טבת","תש"פ","19:43","בתר ממוצע","כפי שהבטחתי הינה קשר נוסף

בספר יצירה המיוחס לאברהם אבינו ע"ה מובא "נעוץ סופן בתחילתן ותחילתן בסופן" כלומר יש קשר בין סיום המסכת לתחילתה והוא הדין לסיום מסכת לתחילת מסכת הבאה. אם כן היום מסיימים נידה ומתחילים ברכות מה הקשר בין המסכתות? הגמ' בנידה מסיימת "כל השונה הלכות בכל יום" ואילו הגמ' בברכות מיד מתחילה "מאימתי קורין את שמע בערבין" הקשר בין המימרות ניתן להסביר עפ"י דברי "המרומי שדה" שע"י לימוד הלכות מקיים מצוות "והגית בו יומם ולילה", הגמ' במנחות צט: "אפילו לא שנה אדם אלא פרק אחד שחרית ופרק אחד ערבית קיים מצות והגית בו יומם ולילה", לכן מיד אחרי נידה שסימה "כל השונה הלכות בכל יום" מתחילה הגמ' בברכות "מאימתי קורין את שמע בערבין" בכדי להבטיח שכל יהודי ישנה הלכות וכך יקיים מצוות תלמוד תורה.","138","","1579","True","True","False","","200","79.177.11.244","0","66035","ברכות|ב ע"א",""),new Message("66234","66035","מחשבות שלי בנושא זה","08/01/20 22:40","יא טבת","תש"פ","22:40","נתנאל","1. סוף הש"ס- עוסק במטרה של התלמוד- ההלכה למעשה-סוף מעשה
תחילת הש"ס-עוסק בנקודת המוצא של התלמוד-עול מלכות שמים-מחשבה תחילה
2. סוף הש"ס-דברי מחשבה בשבח ההלכה
תחילת הש"ס- דברי הלכה בנושא מחשבה (קבלת עול מלכות שמים עיקרה במחשבה)
התלמוד יש בו איחוד של ההלכה וההגדה","747","","1576","True","True","False","","88","5.102.239.20","0","66035","ברכות|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);