var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66165;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66165","0","שני שאלות - אחת מדף ג' ואחת מדף ד'","07/01/20 22:41","י טבת","תש"פ","22:41","אנא השם","שאלה מדף ג' -
הגמרא מסבירה שנשף זה ערב
הגמרא שואלת למה הפסוק כותב "מהנשף עד הערב" ולא באופן עקבי "מהערב עד הערב או "מהנשף עד הנשף"
עונה הגמרא - למילה נשף יש שני משמעויות.
איך זה פותר את השאלה, הרי גם אם למילה נשף יש שני משמעויות זה עדיין לא מסביר למה הפסוק לא השתמש במילה באופן עקבי.

שאלה מדף ד' -
בעניין מחלוקת ר' יוחנן וריב"ל לגבי סמיכת גאולה לתפילה בערבית.
איך יכולה להיות מחלוקת על פירוש פסוק ("איבעית אימא קרא"), הרי אמירת ברכת גאולה ועצם סמיכתה זה דין דרבנן, ולא דין דאורייתא הנלמד מפסוק, לא?","845","","1573","True","True","False","","660","176.231.229.89","0","0","ברכות|ד ע"א",""),new Message("66166","66165","לגבי השאלה הראשונה","07/01/20 22:54","י טבת","תש"פ","22:54","הראל","שים לב למהלך הגמרא (קצת אחרת כנראה מאיך שהבנת):

[1] שאלת הגמרא:
ונשף אורתא הוא?
הא נשף צפרא הוא, דכתיב: "ויכם דוד מהנשף ועד הערב למחרתם" - מאי לאו מצפרא ועד ליליא?

[2] תשובה ראשונה ודחיית התשובה:
לא, מאורתא ועד אורתא.
אי הכי, לכתוב מהנשף ועד הנשף או מהערב ועד הערב!

[3] תשובה שניה:
אלא אמר רבא: תרי נשפי הוו - נשף ליליא ואתי יממא, נשף יממא ואתי ליליא.

זאת אומרת:
החלק השלישי ("אלא אמר רבא") לא מתייחס לחלק השני ("אי הכי לכתוב...")
אלא חוזר ועונה על השאלה של הגמרא שבחלק הראשון.","46","","1573","True","True","False","","242","95.86.84.105","0","66165","ברכות|ד ע"א",""),new Message("66172","66165","לגבי השאלה השניה","08/01/20 01:37","יא טבת","תש"פ","01:37","רוגן","הפני יהושע דן בזה באריכות לגבי קושיתך ואומר (מלמעלה זה קצת ארוך)
שבאמת הנידון הוא לגבי הדאורייתא וזה ישנה לסמיכת הגאולה עיין שם באריכות)","844","","1572","True","True","False","","64","141.226.9.107","0","66165","ברכות|ד ע"א",""),new Message("66167","66166","אם כך, איך זה עונה על על השאלה הראשונה?","07/01/20 23:04","י טבת","תש"פ","23:04","אנא השם","הרי הגמרא דנה לפני על בסיס הנחת יסוד שנשף שזה ערב. ועכשדיו שהגמרא מערערת על זה ואומרת שזה יכול להיות בוקר, אולי באמת דוד דיבר על הבוקר שהוא כתב "קידמתי בנשף ואשועה"? הרי למילה 'נשף' יש גם משמעות של בוקר..","845","","1573","True","True","False","","84","176.231.229.89","0","66165","ברכות|ד ע"א",""),new Message("66168","66167","עונה","07/01/20 23:15","י טבת","תש"פ","23:15","הראל","הגמרא לפני כן הסיקה שנשף זה אורתא,
וכעת הגמרא הקשתה מפסוק שממנו עולה שנשף זה צפרא,
ומתרצת הגמרא שגם זה נכון וגם זה נכון - יש שתי נשף.

אלא שאתה כנראה מתכוון לשאול מה הכרח הגמרא מקודם לבאר שנשף זה אורתא, ומדוע לא נאמר שתמיד זה צפרא (אף בפסוק "קדמתי בנשף ואשועה") - תירוץ על כך ראה במהרש"א בח"א (שאם זה בוקר אז אין חידוש בדבר ואין רבותא אצל דוד המלך).","46","","1573","True","True","False","","325","95.86.84.105","0","66165","ברכות|ד ע"א",""),new Message("66169","66168","תודה רבה!!","07/01/20 23:22","י טבת","תש"פ","23:22","אנא השם","","845","","1573","False","True","False","","55","176.231.229.89","0","66165","ברכות|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);