var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66308;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66308","0","[ללא נושא]","12/01/20 16:42","טו טבת","תש"פ","16:42","שלמה השואל","נאמר בגמ
הקטר חלבים וכו':
ואילו אכילת פסחים לא קתני (שמצוותן עד שיעלה עמוד השחר)
ורמינהי ק"ש ערבית והלל בלילי פסחים ואכילת פסח מצותן עד שיעלה עמוד השחר .
שאלתי :
הגמ' יוצאת מתוך נקודת הנחה שאם קרבן פסח לא הובא ברשימת הדוגמאות אזי משנתנו סוברת שקרבן פסח הוא עד חצות , ומקשה מברייתא של "ק"ש ערבית והלל בלילי פסחים ואכילת פסח מצותן עד שיעלה עמוד השחר" עד כאן.
. אפשר להגיד אחרת שקרבן פסח הוא עד עלות השחר ולא נמנה עם הדוגמאות של הקטר חלבים וכו' כי בו לא הרחיקו את האדם מן העבירה שכן זה פעם בשנה קרבן בפסח. ומה עוד שבהמשך התירוצים כל מי שאומר עד חצות זה מעיקר הדין מדאוריתא ולא כדי להרחיק את האדם מן העבירה ....
אמנם התוצאה היא עד חצות אך ההבדל הוא גדול לפי דין דאורייתא הזמן הוא עד עלות השחר וחכמים הרחיקו את האדם מן העבירה ואמרו עד חצות .
ולפי התירוצים והלימודים מפסוקים שלומדים עד חצות זה מדאורייתא
אז אי אפשר להעמיד שום דעה לפי משנתנו כי גם מי שסובר עד חצות זה שונה לסיבה שבמשנתנו אמרו עד חצות
ודו"ק","323","","1572","True","True","False","","548","212.179.140.133","0","0","ברכות|ט ע"א",""),new Message("66313","66308","גם באכילת פסח הרחיקו חכמים לחצות","12/01/20 21:03","טו טבת","תש"פ","21:03","דוד כוכב","רמב"ם הלכות קרבן פסח ח הלכה טו:
"כבר ביארנו בכמה מקומות שאין הפסח נאכל אלא עד חצות כדי להרחיק מן העבירה".

ואדרבה, מכיון שקרבן פסח הוא רק פעם בשנה עלולים להכשל בו עוד יותר מחוסר הרגל.
ועוד שחומרתו כה גדולה שאף שהוא מצות עשה עונש המבטלו בכרת!","125","","1572","True","True","False","","140","213.151.47.201","0","66308","ברכות|ט ע"א",""),new Message("66317","66313","ברייתא מפורשת","12/01/20 22:07","טו טבת","תש"פ","22:07","שלמה השואל","חזק וברוך שכחתי שכל בוקר אנו אומרים במשנת איזהו מקומן
הפסח אינו נאכל אלא עד חצות ....
תודה רבה אבל אשמח לקבל הסבר למה משנתנו סוברת כר אלעזר בן עזריה ?","323","","1572","True","True","False","","53","212.76.100.245","0","66308","ברכות|ט ע"א",""),new Message("66337","66317","כך סבר ר"ג, או שלא רצה להכנס למחלוקת","13/01/20 08:47","טז טבת","תש"פ","08:47","דוד כוכב","","125","","1571","False","True","False","","142","213.151.36.100","0","66308","ברכות|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);