var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=66428;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("66428","0","עשה כב"ש - לא עשה ולא כלום?","15/01/20 22:09","יח טבת","תש"פ","22:09","איתיאל","מה פירוש "עשה כדברי ב"ש לא עשה כלום"?

האם מי שהיטה בכוונה בקריאת שמע של ערבית, או קם בשל שחרית - לא יצא ידי חובה גם בדיעבד? צריך לחזור ולקרוא שוב?

וכן להיפך. האם לפי ב"ש מי שראשו ורובו בסוכה ושולחנו בתוך הבית (ולא היטה ראשו פנימה ונמשך אחר שולחנו, אלא אכל כמו "רעבע" - מרים את הכפית אליו ולא מרכין ראשו לצלחת..) - לא קיים כלל מצוות סוכה? צריך לחזור ולברך "לישב"? בלילה ראשון חייב שוב לאכול כזית?

תינח ב"ש בסוכה מבטלים את מצוותו של שולחנו בתוך הבית, גזירה שמא ימשך אחר שולחנו. הגיוני.

אך לב"ה שאין פסול עצמי בקריאה מוטה או עומד, רק כי זו דעת ב"ש - פוסלים את המצווה??
תמוה לי מאוד.

יוצא שלא זו בלבד שהכריעו שהלכה כב"ה, אלא שפסקו שאסור לעשות כב"ש! עד כדי שאפילו העושה כב"ה, אלא שרוצה "להרוויח" גם ב"ש - יפסלו את מצוותו. למרות שאם לא היה מכוון לחשוש לב"ש - היה יוצא ידי חובה!

אני יכול להבין את הביקורת על רבי טרפון שסיכן בעצמו להחמיר במקום שלא נצרך. אבל מה כ"כ גרוע בחומרה בסתם מקום?","842","","1572","True","True","False","","620","213.151.52.16","0","0","ברכות|יא ע"א",""),new Message("66437","66428","אין הכוונה שלא יצא ידי חובה","16/01/20 00:42","יט טבת","תש"פ","00:42","דוד כוכב","אלא שלא הרויח כלום בחומרה שעשה.","125","","1571","True","True","False","","141","213.151.36.100","0","66428","ברכות|יא ע"א",""),new Message("66441","66428","וגם נחשב עבריין","16/01/20 07:39","יט טבת","תש"פ","07:39","אבי גרינבלט","ראה אשכול שכבר נפתח בנושא","539","","1571","True","True","False","","55","80.178.202.72","0","66428","ברכות|יא ע"א",""),new Message("66447","66428","ביאור הגאון מוילנא ברכות א,ד","16/01/20 15:12","יט טבת","תש"פ","15:12","שלמה שטרסברג","בפרוש קהתי למשנה הביא בשם הגר"א שאמנם במקום שבית שמאי מחמירים ובית הלל מקילים מותר לו לאדם להחמיר על עצמו ולנהוג כבית שמאי. אבל כאן בעיניין קריאת שמע אין בכלל חומרה וקולה, אלא מחלוקת בפרוש הכתוב "בשכבך ובקומך" ולפי בית הלל אין בכלל מצווה להטות ואין בזה תועלת כלל הלכך העובר על דברי בית הלל, הריהו מתחייב בנפשו","205","","1571","True","True","False","","170","95.86.114.150","0","66428","ברכות|יא ע"א",""),new Message("66448","66447","תוכל להסביר","16/01/20 17:09","יט טבת","תש"פ","17:09","אור חדש","מה הקשר בין הרישא לסיפא של דבריו?
זה שב"ש לא מחמירים מחייב בנפשו העושה כמותם?!?
להבנתי השאלה נותרה יציבה כבתחילה","458","","1571","True","True","False","","75","213.151.55.26","0","66428","ברכות|יא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);